سال‌ها پیش وقتی از ویندوز XP استفاده می‌کردیم، بازی‌هایی که با فلش درست شده بود رواج زیادی داشت. امروزه اما این تنها مرورگرها هستند که فایل‌های فلش را اجرا می‌کنند. به این ترتیب آزادی عملی که قبلا در رابطه با فایل‌های فلش داشتسید را ندارید. اما آیا هیچ راهی برای انجام این کار وجود ندارد؟ در واقع راهی هست و ما قصد داریم آن را در نوشته‌ی امروز به شما آموزش دهیم.

استفاده از فلش پلیر مخفی ادوبی

شرکت ادوبی فلش پلیر خود را به خوبی مخفی کرده است، اما وقتی پیدایش کنید می‌بینید که به راحتی برای سیستم عامل ویندوز، سیستم عامل مک و حتی سیستم عامل لینوکس قابل دانلود بوده و برای تمام این پلت‌فرم‌ها می‌‌توانید آن را نصب کنید. کافی است به صفحه دانلودهای بخش دیباگ از این آدرس بروید و روی Download the Flash Player projector content debugger زیر سیستم عامل مورد نظر خود کلیک کنید. در واقع این برنامه Flash Player content debugger نام داشته و برای توسعه دهندگان است، اما کاربران عادی نیز به راحتی می‌‌توانند از آن استفاده کنند.

این برنامه نیازی به نصب ندارد و تقریبا روش کار با آن در سیستم‌عامل‌های مختلف یکی است، اما ما برای مثال مسیر نمایش فایل در نسخه ویندوز را به شما نشان می‌دهیم. در این سیستم عامل شما یک فایل EXE خواهید داشت که باید آن را اجرا کنید. تنها کافی است رویش دبل کلیک کنید.

وقتی فایل را اجرا می‌کنید، یک فلش پلیر ساده شبیه به چیزی که روی ویندوز XP وجود داشت برایتان اجرا می‌شود. برای اینکه بتوانید فایل SWF که فرمت فایل‌های فلش هستند را اجرا کنید، کافی است یا آن‌ها را کشیده روی برنامه رها کنید یا اینکه به File رفته و از این منو Open را بزنید. حالا می‌توانید آدرس فایل فلش خود را با پسوند SWF به برنامه بدهید.

احتمالا فایل شما با اندازه‌ای بسیار کوچک لود می‌شود، نگران نباشید چون به راحتی می‌توانید با تغییر اندازه پنجره، اندازه آن را بزرگ‌تر کنید. همچنین با توجه به اینکه تمام کارکردهای یک فایل فلش روی این برنامه در دسترس است، می‌توانید از بازی‌ها یا فایل‌های فلشی که تعاملی هستند نیز استفاده کنید.

همچنین با کلیک راست روی فلش تمام ابزارهایی که در مرورگر در رابطه با این نوع فایل‌ها داشتید را در اختیار دارید.

یکی از بهترین نکاتی که در رابطه با فلش پلیرِ جدا از مرورگر وجود دارد این است که اگر مرورگرها پشتیبانی خود را از این فایل‌ها قطع کنند، باز هم شما به فایل‌هایی که به آن‌ها احتیاج دارید، دسترسی خواهید داشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *