با این که بیشتر مردم از ویندوز ۸ فراری‌اند و ترجیح می‌دهند اصلا یادی از آن نکنند اما هستند کاربرانی که منوی کامل صفحه اول آن را می‌پسندند. مخصوصا افرادی که از سیستم‌های صفحه لمسی استفاده می‌کنند با این منو ارتباط بالایی برقرار کرده‌اند. صفحه موزاییکی خاصی که مایکروسافت سعی داشته تا آن را به صورت فشرده در منوی جدید ویندوز ۱۰جا دهد.

حالا اگر از کاربران ویندوز ۱۰ هستید اما دوست دارید که منوی صفحه Start Screen ویندوز ۸ را هم در دسترس داشته باشید می‌توانید با استفاده از راهنمای این مطلب و چند حرکت ساده به هدف‌تان برسید.

برای باز کردن برنامه تنظیمات دکمه‌های Windows+I را از روی صفحه کلید فشار دهید. در وسط‌های صفحه بر روی گزینه Personalization کلیک کنید.

در سمت چپ صفحه تصویر زبانه Start را انتخاب کنید. سپس گزینه Use Start Full Screen را در سمت راست، روشن کنید.

این مراحل را می‌توانید به سادگی انجام دهید. حالا از دفعه بعد که Start را فشار می‌دهید می‌توانید منوی تمام صفحه را مقابل چشم‌تان مشاهده کنید.

البته اضافه کنیم منویی که در دسترس شما قرار گرفته دقیقا همان منوی آغازین ابتداری ویندوز ۸ نیست و تفاوت‌هایی دارد. مثلا هنوز از جستجوی ویندوز ۱۰ و دکمه منوی آن استفاده می‌شود. همچنین تسکبار هم به قوت خود در دسترس شما قرار دارد. شاید در جزییاتی کوچک همان منو نباشد اما به طرز شگفت‌انگیزی به آن نزدیک است. در واقع تا جای ممکن سعی شده حالت موزاییکی ویندوز ۸ با فرمت ویندوز ۱۰ در این بخش قرار داده شود و نتیجه کار نیز راحت و زیباست و بعضی ایرادات ویندوز قبلی را نیز ندارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *