کمپانی گوگل طی کنفرانس اخیر خود از تازه‌ترین موبایل‌های هوشمندش تحت عنوان Pixel 2 و Pixel 2 XL با نمایشگر‌های ۵ و ۶ اینچی رونمایی کرد که از لحاظ ظاهری تشابه زیادی با طراحی مدل سال گذشته‌ی خود دارند.

به گزارش Engadget هر دو مدل پیکسل‌های جدید گوگل با گواهی IP67 در برابر آب و گرد و غبار مقاومت می‌کنند و به فناوری شارژ سریع مجهز‌اند؛ با این توضیح که به ادعای شرکت سازنده ۱۵ دقیقه شارژ معادل ۷ ساعت عمر باتری خواهد بود.

طراحی بخش پشتی آنها یک بار دیگر از دو بخش فلزی و شیشه‌ای بهره می‌برد و از حاشیه‌ی پنل جلویی آن نیز تا حد زیادی نسبت به قبل کاسته شده است.

هر دو نمونه به نمایشگر همیشه روشن مجهز هستند با این تفاوت که در مدل اکس‌ال یک ویژگی مشابه اپلیکیشن Shazam به شما امکان خواهد داد همیشه از نام آهنگی که در محیط اطراف در حال پخش است آگاهی یابید.

پیکسل ۲ از یک نمایشگر ۵ اینچی FHD با پنل AMOLED و رزلوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد، در حالی‌که نمایشگر مدل اکس‌ال ۶ اینچی، با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ مجهز به پنل P-OLED و دارای رزلوشن ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ است. نکته‌ی دیگر در خصوص این مدل، حذف جک ۳.۵ میلیمتری هدفون، بهره‌مندی از اسپیکر‌های استریو و مجهز بودن آن به ویژگی Active Edge است.

دوربین‌های اصلی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ اکس‌ال گوگل به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مجهز‌اند که به جای ماژول دوربین دوگانه، از ویژگی «سنسور دوگانه» بهره می‌برند. همین ویژگی در کنار هوش مصنوعی می‌تواند حالت پرتره را با یک دوربین اصلی به جای ماژول دوگانه برای کاربران به ارمغان بیاورد.

هر دو مدل از چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ و ۴ گیگابایت رم بهره می‌برند با این تفاوت که ظرفیت باتری پیکسل ۲ اکس‌ال ۳۵۲۰ میلی‌آمپر و ظرفیت باتری پیکسل ۲ تنها ۲۷۰۰ میلی‌آمپر عنوان شده است.

گفتنی است قیمت پایه‌ی مدل کوچک‌تر با ۶۴ گیگابایت حافظه ۶۴۹ دلار در نظر گرفته شده، اما نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی پیکسل ۲ اکس‌ال با قیمت ۸۴۹ دلار و نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی آن با قیمت ۹۴۹ دلار راهی بازار خواهند شد.

گفتنی است درست پیش از مراسم رونمایی گوگل از اسمارت فون‌های جدیدش، فهرست کاملی از مشخصات پیکسل ۲ اکس‌ال توسط برخی رسانه‌ها لو رفت و اطلاعات زیادی را در مورد آن فاش کرد؛ از جمله فرکانس ۲.۳۵ مگاهرتزی چیپست مجتمع اسنپدراگون ۸۳۵، گوریلا گلس ۵ و اندروید ۸.

به نظر می‌رسد گوگل پیکسل ۲ در سه رنگ آبی، مشکی و سفید در دسترس خریداران قرار گیرد در حالی که نسخه‌ی بزرگ‌تر آن یعنی پیکسل ۲ اکس‌ال تنها در رنگ‌های مشکی و سفیدمشکی (دو رنگ) عرضه خواهد شد.

Join the Conversation

4 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *