اگر سایتی دارید، احتمالا دوست داشته باشید که با استفاده از ویجت‌ها و یا دکمه‌های فیسبوک، ارتباط بیشتری با کاربران خود در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. کاربران با استفاده از این دکمه‌ها می‌توانند پست‌های شما را به اشتراک بگذارند، آن را لایک کنند و … . پروسه‌ی اضافه کردن آن‌ها نیز ساده خواهد بود و ما در این پست‌، آن را به شما آموزش خواهیم داد.

اضافه کردن دکمه‌های فیسبوک

نه تنها اضافه کردن دکمه‌های فیسبوک به کاربران این اجازه را می‌دهد تا به راحتی پست‌های شما را به اشتراک بگذارنند، از طرفی نصب آن‌هانیز بسیار ساده است. از نظر آماری، اینکار به واقع تاثیر بسزایی در ترافیک سایت شما و معرفی آن به دیگر کاربران خواهد گذاشت.‌

دکمه لایک

همه می‌دانیم که لایک شدن در فیسبوک یعنی تایید محتوایی که ارائه کرده‌ایم و اضافه کردن این دکمه بسیار ساده است. کافی است برای گرفتن ویجت به  Facebook’s Like Button Configurator بروید. مسیر ساخت این دکمه بسیار سر راست است، کافی است آدرسی که می‌خواهید برایش دکمه لایک درست کنید را زیر  URL to Like وارد کنید. حالا می‌توانید اندازه‌ی مورد نظر خود، شکل و چند چیز دیگر را تعیین کرده و در نهایت Get Code را بزنید و کد داده شده را در صفحه‌ی سایت خود استفاده کنید.

دکمه اشتراک‌گذارید

با استفاده از ابزار بالا شما می‌توانستید در کنار دکمه لایک، دکمه اشتراک گذاری هم داشته باشید، اما برای داشتن دکمه Share به صورت تکی باید به  Share Button Configurator بروید. دوباره آدرس خود را وارد کرده، اندازه دکمه خود را در نظر می‌گیرد و روی Get Code کلیک می‌نمایید.

مثل مدل قبل، کد HTML داده شده را می‌توانید در صفحه‌ی مورد نظر استفاده کنید.

استفاده از افزونه فیسبوک

با استفاده از پلاگین‌ها، شما می‌توانید موارد مورد نظر خود را در سایت قرار داده و وقتی کاربری قصد استفاده از آن را دارد، دیگر نیاز نیز که از صفحه‌ی سایت شما خارج شود.

افزونه صفحه

افزونه یا همان پلاگین Facebook’s Page Plugin برای این است که شما صفحه‌ی فیسبوک خود را مستقیما در سایت قرار دهید تا کاربران با یک Like ساده بدون خارج شدن از سایت، صفحه‌ی شما را روی فیسبوک دنبال کنند. بعد از این که آدرس فیسبوک خود را وارد کردید، شما می‌توانید اندازه آن روی سایت و همچنین برگه‌های یکه می‌خواهید به نمایش در بیاید و چند جزییات دیگر را در نظر بگیرید و با زدن روی Get Code، کد مورد نظر خود را برای استفاده از سایت دریافت کنید.

افزونه نظرات

گرفتن کد نظرات فیسبوک در  Facebook’s Comments Plugin Code Generator دقیقا مثل موارد قبلی است و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا از پروفایل فیسبوک خود برای گذاشتن نظر زیر پست‌های شما استفاده کنند.

جاگذاری محتوای فیسبوک در سایت

فسیبوک این اجازه را به شما می‌دهد تا بتوانید محتوای خود در فیسبوک را مستقیما روی سایت به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از متدهایی که به شما امکان مراوده بهتر با کاربرانتان را می‌‌دهد.

جاگذاری ویدیوها

ساده‌ترین راه برای این کار استفاده از  Facebook’s Embedded Video Player Configurator است. کافی است لینک ویدیویی که می‌خواهید در سایت استفاده کنید را در URL of video وارد کنید ودر نهایت Get Code را بزنید. در نظر داشته باشید که از همین روش برای ارائه ویدیوهای زنده‌ی فیسبوک نیز می‌توانید استفاده کنید.

جاگذاری پست‌ها

دیگر می‌دانید که مسیر انجام کار برای تمامی این بخش‌ها تقریبا به یک شکل است. برای گرفتن کد پست‌ها باید به Facebook’s Code Generator بروید و با وارد کردن لینک پست، کد آن را دریافت و در سایت استفاده کنید.

جاگذاری نظرات

Facebook’s Comments Code Generator نیز برای گرفتن لینک نظرات در نظر گرفته شده است. شما باید ابتدا لینک کامنت مورد نظر خود را پیداکنید و آن رادر بخش مورد نظر کپی کرده و Get Code را بزنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *