گاهی بعضی از عناصری صفحات وب آنقدر روی اعصابتان می‌رود که آرزو می‌کردید راهی بود تا بتوانید از شرشان خلاص شوید. این عناصر هر چیزی می‌توانند باشند، از تبلغات گرفته تا فرم‌هایی که به گوشه‌ی تصویر می‌چسبند و اعصابتان را به هم می‌ریزند.

خوشبختانه راهی برای کم‌کردن این حواس‌پرتی‌ها در صفحات وب وجود دارد. این راه استفاده از افزونه‌های مختلف است و ما امروز ۵ نمونه که کاربردهای متفاوتی دارند را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. uBlock Origin

uBlock Origin یکی از بهترین مسدودسازهای تبلیغات روی کروم است و با عملکرد بسیار خوبی که از خود به جای گذاشته، بسیاری آن را به دیگر افزونه‌های این دسته ترجیح می‌دهند. اما عملکرد این افزونه در این جا ختم نشده و در خود یک مسدود سازی عناصر مختلف در صفحات را نیز ارائه کرده است که این گزینه نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

کار با آن نیز بسیار ساده است، بعد از نصب افزونه، هر جای صفحه که می‌خواهید کلیک راست کنید و Block Element را انتخاب کنید و در نهایت عناصری که می‌خواهید را مسدود سازید.

افزونه خود عناصری که می‌تواند مسدود کند را به شما نشان می‌دهد و شما کافی است آن را انتخاب کرده و روی Create کلیک کنید. همچنین با کلیک راست و زدن روی آیکون uBlock Origin و انتخاب Options و سپس My Filters، می‌توانید گزینه‌هایی که از قبل انتخاب کردید را پاک کنید تا عناصری که مسدود کرده بودید، دوباره نمایش داده شوند.

  1. Click to Remove Element

این افزونه یک مسدود ساز تبلیغات نیست و عموما کاری را هم به صورت خودکار انجام نمی‌دهد، بلکه دقیقا چیزی است که در اسم آن آمده اما عملکرد آن به خوبی uBlock Origin خواهد بود. بعد از نصب این افزونه، خیلی ساده روی آیکون آن کلیک کرده و سپس Click to Remove Element عناصری که می‌تواند مسدود کند را به شما نمایش می‌‌دهد. تیک هر کدام را که خواستید بزنید تا کار انجام شود.

این افزونه در سمت راست پایین صفحاتی که عنصری را در آن حذف کرده‌اید، نوار کوچکی به نمایش در می‌آورد که با رفتن به آن می‌توانید عناصری که مسدود کرده‌اید را به ببینید و دوباره به حالت اول بازگردانید.

  1. ChuckIt

ChuckIt یکی دیگر از برنامه‌های مسدود سازی عناصر مختلف در صفحات وب است که کار کردن با آن واقعا ساده خواهد بود. مراحل کار با این افزونه بسیار ساده است، بعد از نصب و فعال سازی، ابتدا روی آیکون افزونه کلیک می‌کنید و سپس روی عنصری که می‌خواهید کلیک راست می‌کنید. خیلی سریع این عنصر به لیست سیاه اضافه می‌شود. در واقع در ChuckIt خبری از منو یا پاپ آپ نیست و همه چیز ساده و سریع انجام می‌شود.

البته مشکل این افزونه، دائمی نبودن تغییراتی است که اعمال می‌کنید و بعد از ورود مجدد به این صفحه، باید دوباره عنصری که می‌خواهید را در صفحه مسدود کنید. ChuckIt عملکردی عالی دارد، اما بیشتر به درد کسانی می‌خورد که کلا می‌خواهند عنصری در یکی از صفحاتی که خیلی از آن استفاده می‌کنند را پاک کنند.

  1. ElementHider

کاربری این افزونه با آن چه در موارد قبلی دیدید فرق می‌کند. در ElementHider به جای کلیک کرن باید کلیدواژه‌ی مورد نظر خود را اضافه کنید و در نهایت چیزی که می‌خواهید را در لیست پیدا کرده و آن را حذف کنید. ابتدا کلید واژه‌ی کامل یا بخشی از آن را در صفحه‌ی این افزونه تایپ می‌کنید و سپس عنصر مورد نظر را انتخاب کرده، ElementHider خود در تمام صحفات اینترنتی که می‌گردید، آن عنصر را مسدود می‌کند.

اگر چه این افزونه رابط کاربری گرافیکی مثل بقیه ندارد، اما کار کردن با آن خیلی هم سخت نیست. مضاف بر آن امکانات مختلف دیگری نیز دارد تا بتوانید شرایط برای اعمال مسدود سازی را نیز برایش تعریف کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *