اگر سال ۲۰۱۹ را برای ورود به دنیای عکاسی در نظر گرفته‌اید و می‌خواهید به جای عکاسی با گوشی به دوربین‌های قدرتمندتر کوچ کنید، زمانی بهتر از این را نمی‌توانستید انتخاب کنید. در حال حاضر دوربین‌های نسبتا ارزان و خیلی خوبی در بازار وجود دارند که برای تازه‌کارها بهترین انتخاب هستند. دوربین‌هایی بسیار عالی که تفاوتشان با دوربین‌های کاملا حرفه‌ای را تنها خود حرفه‌ای‌ها می‌دانند.

ورود به دنیای دوربین‌های DSLR

بدون شک در همان ابتدای کار شما نباید یک دوربین گران قیمت بخرید یا بهترین لنزها را برای دوربینتان انتخاب نمایید. بهترین انتخاب برای شما باندل‌هایی است که عموما به صورت یک بدنی دوربین و لنز ۱۸—میلی‌متری عرضه می‌شوند. لنزی مناسب برای ابتدای راه که تقریبا امکانات کاملی برای یک تازه‌کار ارائه می‌کند.البته نکته‌ای در این باندل‌ها هست که باید موقع انتخاب دقت کنید. لنزهای این باندل‌ها در این رنج قیمتی شامل آن‌هایی که دارای لرزش‌گیر باشند یا نباشند می‌شود و قیمت‌ آن‌ها نیز خیلی متفاوت نخواهد بود، پس حتما آنی را انتخاب کنید که دارای این امکان هست.

بهترین انتخاب‌ها در بازار سال ۲۰۱۹

Canon EOS M50: گزینه‌ی بدون آینه

Canon EOS M50
Canon EOS M50

قبل از این که گزینه‌های ارزان‌تر و مناسب‌تر برای تازه‌کارها را معرفی کنیم، بد نیست این مدل که کمی گران‌تر از دوربین‌های DSLR تازه‌کارهاست اما بدون آینه عرضه شده را به شما معرفی نماییم. این دوربین بدنه‌ای نسبتا کوچک دارد اما گرفتن عکس‌های بسیار با کیفیت در کنار فیلم‌برداری ۴K از این دوربین یک انتخاب بسیار عالی می‌سازد. واقعیت این است که اگر بخواهید ۵۰ یا ۱۰۰ دلار هزینه‌ی بیشتر نسبت به دوربین‌های نیکون انتخابی ما کنید، Canon EOS M50 انتخابی عالی برای شماست.

Nikon D3500

Nikon D3500
Nikon D3500

اگر از طرفداران سرسخت کنون نباشید، بعید است که بتوانید با این انتخاب مخالفت کنید. Nikon D3500 از هر جهت که نگاه کنید بهترین انتخاب زیر ۴۰۰ دلار برای تازه‌کارها خواهد بود. دوربینی که می‌تواند عکس‌های بسیار با کیفیتی بگیرد، صفحه نمایش متحرک ۳ اینجی دارد و با کیفیت ۱۰۸۰p فیلم‌برداری خوبی انجام داده و با میکروفون استوریو صدا را نیز برایتان ضبط می‌کند.  باتری این دوربین از هم رده‌های خود بسیار بهتر عمل کرده و با هر بار شارژ حدود ۱۵۵۰ عکس می‌گیرد. کاربری آن آسان است اما برای حرفه‌ای‌ها نیز تنظیمات کاملی ارائه می‌کند و در نهایت قیمتی دارد که به نسبت کیفت عکس و فیلم‌برداری و کارکردش فوق‌العاده است.

  • نوع سنسور: APS-C CMOS  |  مگاپیکسل: ۲۴٫۲  |  صفحه نمایش: ۳ اینچ  |  کیفیت فیلم‌برداری: تا ۱۰۸۰p  |  لنز: Nikon DX  |  عکس برداری پی در پی: ۵ عکس در ثانیه

ایراد این دوربین: نداشتن صفحه نمایش لمسی و داشتن بلوتوث و نبود WIFI

Nikon D3400

Nikon D3400
Nikon D3400

Nikon D3400 در واقع برای زمانی است که شما بخواهید هزینه‌ی کم‌تری از برادر جوان‌ترش کنید. به همین خاطر می‌توانید با هزینه‌ای حدودا ۸۰ دلار کم‌تر دوربینی بگیرید که بسیاری از امکانات دوربین قبلی را به شما بدهد. در واقع در کلیات امکانات ممکن است با خود بگویید که اختلافی بین این دو دوربین نیست، اما نبود باتری فوق‌العاده ۳۵۰۰ خود بخش بزرگی کم‌تر بودن قیمت آن است. در نهایت اما کیفیت عکس‌ها و فیلم‌برداری تقریبا شبیه همان چیزی است که در ۳۵۰۰ می‌بینید.

ایراد این دوربین: نبود پورت میکروفون، نداشتن صفحه نمایش لمسی

Canon EOS 800D

Canon EOS 800D
Canon EOS 800D

این مدل را با نام Canon EOS Rebel T7i نیز می‌شناسند. دوربین بسیار خوبی که اگر نخواهید به هر دلیل نیکون تهیه کنید، بهتر است به سراغش بروید. البته این دوربین که تنها گزینه‌ی ارزان هم رده با دوربین‌های نیکون است، بسیار گران‌تر از دو مدل قبلی بوده اما خب در بعضی موارد امکانات بهتری هم ارائه می‌کند. برای مثال عکاسی پی در پی در این مدل ۶ عکس بوده و صفحه نمایش آن نیز لمسی است. در زمینه فوکوس خودکار نیز Canon EOS 800D امکانات خوبی دارد که در نیکون به این کیفیت وجود ندارد. اما در نهایت نباید فراموش کنید که این مدل حدود ۸۰ دلار از ۳۵۰۰ گران تر است.

  • نوع سنسور: APS-C CMOS  |  مگاپیکسل: ۲۴٫۲  |  صفحه نمایش: ۳ اینچ  |  کیفیت فیلم‌برداری: تا ۱۰۸۰p  |  لنز: Nikon DX  |  عکس برداری پی در پی: ۵ عکس در ثانیه

ایراد این دوربین: فیلم برداری نکردن با کیفیت ۴K در صورتی که دوربین‌های هم قیمت این قابلیت را دارند، بدنه پلاستیکی نه چندان خوب

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *