اگر شما یک فروشنده حرفه‌ای هستید یا بتازگی وارد فضای فروش شده‌اید، قطعا می‌دانید که برای فروش محصولات خود باید مکانی داشته باشید تا مشتریان بتوانند به راحتی به شما دسترسی داشته باشند و از بین محصولاتی که ارائه می‌کنید، محصول مورد علاقه خود را انتخاب و از شما خریداری کنند.این مکان می تواند شرکت یا فروشگاه اینترنتی باشد.زمانی که شما تصمیم به راه‌اندازی فروشگاه‌اینترنتی می‌گیرید، قطعا هزینه‌های بسیار زیادی را برای خود تصور می‌کنید اما با کم‌ترین هزینه می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی برای خود راه اندازی کرده و مخاطبان را با روشهای تبلیغاتی ارزان و سریع به سمت خود جذب کنید.

سیستم‌های فروشگاه‌ساز برخی از سیستم‌های تحت وب هستند که به کاربران مختلف کمک می‌کنند تا بدون هزینه‌های سنگین به راحتی فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی و آن را مدیریت کنند. این سیستم‌های مدیریت فروشگاه به شما از فرآیند درج محتوای مربوط به محصول تا مرحله تحویل کالا به مشتری را به سادگی انجام می‌دهد . در مقاله قبلی به بررسی برخی از این معیارها پرداختیم که در این مقاله این موارد را تکمیل خواهیم کرد.

قابلیت توسعه و گسترش فروشگاه‌ اینترنتی به مرور زمان

یکی از مسائلی که حوزه وب اهمیت بسیار زیادی دارد، گسترش و توسعه پروژه‌ها به مرور زمان است! تکنولوژی وب مانند سایر تکنولوژی‌های دنیا دائما در حال تغییر، بروزرسانی و گسترش است که افراد فعال در این حوزه باید خود را با این مسئله تطبیق بدهند و دانش خود را بروز کنند. فروشگاه‌سازها نیز در طول زمان تغییرات زیادی کرده‌اند و البته برخی از آنها در این زمینه بسیار موفق بوده‌اند.

انتخاب فروشگاه‌ساز باید به گونه‌ای باشد که بتوانید آن را به مرور زمان و گسترش فعالیت‌های کاری خود توسعه دهید. این توسعه به معنای افزایش امکانات فروشگاه‌ساز نیست و به معنای توانایی فروشگاه‌ساز برای آینده فعالیت تجاری شما است؛ فرض کنید مدیریت یک فروشگاه آنلاین را بر عهده دارید که تازه فعالیت خود را آغاز کرده‌اید! در ابتدای کار ممکن است محصولات شما به صد نوع محصول هم نرسد اما در آینده این محصولات شما با توجه به پیشرفت و نوع کسب‌وکار شما ممکن است تا هزاران محصول نیز افزایش پیدا کند.

در انتخاب فروشگاه‌ساز خود باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا فروشگاه‌ساز شما توانایی پشتیبانی و تحمل فشاری که از طرف هزاران محصول و مشاهده یا خرید آنها از طرف کاربران بر روی سایت انجام می‌شود را دارد یا خیر! اگر چنین توانایی را نداشته باشد و در آینده نیز هسته آن برای بروزرسانی سایت ارتقا پیدا نکند، با افزایش بازدید و محصولات شما سایت با مشکل مواجه می‌شود و مشتریان قادر به مشاهده و سفارش محصول در سایت نخواهند بود.

حال اگر فروشگاه‌ساز شما این تعداد محصول را پشتیبان نکند و نیاز به انتقال به یک فروشگاه‌ساز دیگر داشته باشید، این سوال پیش‌ می‌آید که آیا قابلیت انتقال به سایر فروشگاه‌سازها را دارد؟ در مقاله قبلی به بررسی اهمیت انتقال‌پذیری فروشگاه‌سازهای اینترنتی پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم این موضوع را مطالعه کنید تا با آن بیشتر آشنا شوید.

افزونه‌ها و ماژول‌های موجود در مارکت‌ها و سایت توسعه‌دهنده افزونه

در فروشگاه‌های اینترنتی افزونه‌ها اهمیت زیادی دارند و اگر بخواهید یک قابلیت یا امکان جدیدی را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید، افزونه‌ها به کمک شما می‌آیند و نیازی به هزینه‌های اضافی نیست. در انتخاب فروشگاه‌ساز اینترنتی باید سعی کنید یک فروشگاه‌ساز را انتخاب کنید که افزونه‌های مختلف و کاربردی زیادی داشته باشد تا در صورت نیاز به گسترش فروشگاه اینترنتی خود با مشکل مواجه نشوید؛ این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که هر چقدر یک سیستم فروشگاه‌ساز طرفداران بیشتری داشته باشد، توسعه‌دهندگان آن سیستم نیز بیشتر خواهند بود و از نظر کمیت نیز می‌توان به این موضوع نگاه کرد.

اگر فروشگاه‌ساز شما افزونه‌های مختلف و کاربردی نداشته باشد، ممکن است برای هربار توسعه‌ فروشگاه اینترنتی خود پرداخت به هزینه‌های سنگین و کمک گرفتن از توسعه‌دهندگان آشنا با آن سیستم نیاز داشته باشید! همچنین در توسعه و طراحی یک افزونه کاربردی ممکن است آن فروشگاه‌ساز توابع لازم برای توسعه افزونه موردنیاز شما را نداشته باشد و در اینصورت یا پروژه شما قابل انجام نخواهد بود یا هزینه‌های آن چندین برابر یک فروشگاه‌ساز بهتر خواهد بود.

ووکامرس یکی از فروشگاه‌سازهای بسیار حرفه‌ای و کاربردی است که بر پایه وردپرس طراحی و توسعه یافته است. این افزونه کاربردی به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک فروشگاه‌ بسیار حرفه‌ای و کاربردی را برای خود راه‌اندازی کنید و مارکت‌های موجود در زمینه وردپرس به شما کمک می‌کنند تا بتوانید قالب‌ها و افزونه‌های مختلفی را بر روی آن فعال کنید. در مارکت‌های وردپرس افزونه‌های مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا با هزینه‌های بسیار کم سایت خود را توسعه دهید و بدون نیاز به متخصص سایت خود را توسعه دهید.

همچنین قالب‌های مختلفی در این مارکت‌‌ها وجود دارند که متناسب با سلیقه‌های مختلف طراحی و توسعه‌ یافته‌اند و از نظر کدنویسی کاملا بهینه هستند! از منابع دیگر برای دریافت قالب و افزونه وردپرس می‌توان به مخزن وردپرس اشاره کرد که هزاران قالب و افزونه رایگان فروشگاهی در اختیار شما قرار می‌دهند.

استفاده از سیستم‌های فروشگاه‌ساز به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصولات و خدمات خود را بدون آنکه بخواهید در آن به صورت دستی دخالت داشته باشید، به کاربر ارائه کنید. ارائه محصول به کاربران به معنای مشاهده محصول توسط کاربر، پرداخت هزینه، دریافت اطلاعات و آدرس مشتریان، ثبت اطلاعات سفارش در بخش مدیریت و تحویل کالا به مشتریان است. در این مقاله به بررسی برخی از مواردی که در انتخاب یک فروشگاه‌ساز برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اهمیت دارد پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

3 Comments

  1. جالبه که تو این همه مقاله واسه انتخاب فروشگاه ساز مناسب، حتی اسم یه فروشگاه ساز به جز ووکامرس رو نبردید چه برسه به مقایسه.
    واقعا فکر میکنید توی سال ۲۰۱۸ این روش جواب میده؟ مشخصا شما به جز وردپرس به هیچ اسکریپتی مسلط نیستید ولی حداقل برای اینکه بازدید کننده فکر کنه که شما بیطرف هستید و این یک راهنمای واقعیه (که نیست)، اسم چند تا فروشگاه ساز دیگه رو هم داخل متن بیارید :))

    1. سلام دوست عزیز
      ما در چندین مقاله سعی کردیم ویژگی‌های یک فروشگاه‌ساز خوب رو معرفی کنیم؛ در پایان بعضی مقالات هم به بررسی نقاط ضعف و قوت ووکامرس پرداختیم و این هم چندین دلیل داشته:
      ۱٫ ووکامرس کاملا رایگان هست! سایر فروشگاه‌سازها هم بعضا رایگان هستن اما قابلیت توسعه به اندازه وردپرس و ووکامرس ندارن!
      ۲٫ افزونه و قالب‌های رایگان ووکامرس خیلی بیشتر و حرفه‌ای‌تر از سایر فروشگاه‌سازها هست.
      ۳٫ از نظر سئو و بهینه بودن برای موتورهای جستجو ووکامرس ساختار بسیار بهینه‌ای داره و سایر فروشگاه‌سازها نیاز به بهینه‌سازی دارن؛ ساده‌ترین مثالش حجم فروشگاه‌های ووکامرسی در مقابل سایر فروشگاه‌سازها نظیر پرستاشاپ هست.
      در آینده چندین فروشگاه‌ساز دیگه رو هم مورد بررسی و آموزش قرار میدیم تا اگر نیاز به استفاده از سایر فروشگاه‌سازها داشتین بتونید بهره‌مند بشید.
      آرزوی موفقیت دارم براتون

  2. جالبه که تو این همه مقاله واسه انتخاب فروشگاه ساز مناسب، حتی اسم یه فروشگاه ساز به جز ووکامرس رو نبردید چه برسه به مقایسه.
    واقعا فکر میکنید توی سال ۲۰۱۸ این روش جواب میده؟ مشخصا شما به جز وردپرس به هیچ اسکریپتی مسلط نیستید ولی حداقل برای اینکه بازدید کننده فکر کنه که شما بیطرف هستید و این یک راهنمای واقعیه (که نیست)، اسم چند تا فروشگاه ساز دیگه رو هم داخل متن بیارید :))

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *