با توجه به اینکه تلفن‌های هوشمند بسیاری از کارهای معمول را از روی دوش PCها و لپ‌تاپ‌ها برداشته‌اند، بهتر است کار ویرایش فایل‌های PDF را نیز به عهده بگیرند. اما در خیل عظیم برنامه‌هایی که اپ‌استور به شما پیشنهاد می‌کند، کدامیک واقعا ارزش نصب و امتحان دارد؟

در این پست قصد داریم برنامه‌هایی که عملکرد بهتری در این زمینه‌ داشته‌اند را به شما معرفی کنیم:

Wondershare PDFelement

این برنامه را باید یکی از برترین ویرایشگرهای PDF بر روی iOS به شمار آورد چون تقریبا تمام امکانات موجود در نسخه دسکتاپ را در نسخه گوشی هم ارائه می‌دهد. جدا از امکاناتی از قبیل تغییر فونت، رنگ، اندازه و … در شکل‌های مختلف عملیات تغییر فرمت از PDF به Word، Excel و PowerPoint به راحتی و با کم‌ترین تغییر در کیفیت نهایی انجام خواهد شد.

ویرایشگر Wondershare از هر نظر نیازهای شما را رفع خواهد کرد. در آن امکان هایلایت‌ کردن، گذاشتن عکس، دست‌خط و … را خواهید داشت و تمام این موارد در ساختاری عالی و رابط کاربری فوق‌العاده ساده جمع‌آوری شده‌اند.

iAnnotate PDF

iAnnotate اکثر امکانات Wondershare را در اختیار شما قرار می‌دهد غیر از تغییر فرمت، با این تفاوت که در زمینه هایلایت کردن و نوشتن روی فایل‌های PDF آزادی عمل بسیار بیشتری خواهید داشت.

یکی از مزیت‌های ارزشمند iAnnotate این است که غیر از فایل‌های PDF امکان ویرایش فایل‌های EPUB را نیز به شما می‌دهد. پس دیگر دغدغه این را نخواهید داشت که جزوه یا مقاله‌ای که دانلود کرده‌اید به چه صورت ارائه شده است. در نهایت دو مشکل هم برای این برنامه می‌توان لحاظ کرد؛ اول اینکه قیمت ۹٫۹۹ دلاری آن نسبت به رقبایش بسیار بالاست و دوم اینکه گاها فایل‌های حجیم را با کمی تاخیر اجرا می‌کند.

PDF Expert 5

PDF Expert 5

در مورد امکانات ویرایش بهتر است دوباره صحبت نکنیم چون تمام گزینه‌هایی که در این مقاله از آن‌ها یاد کرده‌ایم این امکانات را دارند. اما چه چیزی در PDF Expert 5 متفاوت است؟ دسته‌بندی و مدیریت فایل‌ها در این برنامه عالی‌ست و جدا از اینکه به شما اجازه‌ی ویرایش و خواندن فایل‌ها و ارسال آن به دیگر کاربران را می‌دهد، امکان مدیریت فایل‌ها به شیوه‌ای بسیار مطلوب را نیز در اختیار استفاده کننده قرار خواهد داد.

از خوبی‌های برنامه می‌توان به ایجاد قفل‌های امنیتی بسیار خوب اشاره کرد و از بدی‌های آن عدم دسترسی به نوشته‌ها برای ویرایش متنی.

GoodReader 4

GoodReader 4

برخلاف دیگر برنامه‌های یاد شده تا اینجا، GoodReader 4 به شما این اجازه را می‌دهد تا فایل‌های PDF را مستقیما از سرویس‌های ابری اجرا کنید بدون اینکه آن را روی دستگاه ذخیره کرده باشید و سپس به ویرایش آن‌ها بپردازید. البته این برنامه نیز امکان ویرایش متنی را به شما نخواهد داد و در هایلایت کردن و یا تولید فایل  PDF به درد شما خواهد خورد.

Adobe Acrobat Reader

Adobe Acrobat Reader

نمی‌توان حرف از PDF زد و اسمی از Adobe Acrobat Reader نیاورد. اولین گزینه رایگان برای ویرایش فایل‌های PDF بدون شک این برنامه خواهد بود. نسخه‌ی سبکی که به راحتی بر روی اکثر نسخه‌های iOS اجرا می‌شود و با خود امکانات بسیاری را می‌آورد.

متاسفنه نسخه‌ی iOS یک ایراد بزرگ دارد و آن هم عدم دسترسی به نوشته‌ها و عکس‌ها برای ویرایش است. دقیقا همین دلیلی خواهد بود که Adobe Acrobat Reader در اینجای لیست ما باشد و Wondershare در ابتدای لیست.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *