استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف برای بهبود وضعیت کسب‌وکارهای آنلاین یکی از ابزاری است که فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ از آن به خوبی استفاده می‌کنند. امروزه کاربران زیادی بخشی از زمان روزانه خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند و این زمان برای برخی کاربران کمتر و برخی دیگر از کاربران بیشتر است. همین موارد سبب می‌شود تا صاحبان کسب‌وکارها و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ از ابزار شبکه‌های اجتماعی نهایت استفاده را ببرند و به کسب‌وکار خود جهت افزایش بازدهی و سود کمک کنند. فیسبوک از جمله مهم‌ترین شبکه‌هایی است که بازاریاب‌های حوزه دیجیتال از اهمیت آن به خوبی مطلع هستند و از آن در جهت توسعه کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند.مدتی قبل اینستاگرام توسط صاحبان فیسبوک خریداری شد و از آن پس تمامی فعالیت‌های این مجموعه زیرنظر فیسبوک صورت گرفت. در این مقاله قصد داریم روش‌های استفاده از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بسیار حرفه‌ای در عرصه بازاریابی دیجیتال برای توسعه کسب‌وکار را بررسی کنیم.

دنبال‌ کنندگان محتوای شما نیز افرادی همانند خود شما هستند که تخصص کمتری در زمینه فعالیتی شما دارند؛ بنابراین آنها انتظار دارند تا گاهی محتوای صمیمانه از فعالیت ‌های خود ارائه کنید. بنابراین شما باید از پشت ‌صحنه فعالیت ‌های خود تصاویر یا ویدیوهایی را به نمایش بگذارید تا کاربرانتان بتوانند حس بهتری نسبت به شرکت شما پیدا کنند. همچنین می ‌توانید از روزهای تفریحی کارمندان شرکت خود یا روزهای کاری آنها تصاویری را قرار دهید و محیط کاری خود را به دنبال ‌کنندگان خود نمایش دهید؛ این موضوع در آینده کاری شرکت شما بسیار موثر است و به نوعی به کاربران خود از وجود خارجی شرکت و کارمندان آن خبر دهید. با انتشار تصاویر می ‌توانید حس بهتری در دنبال ‌کنندگان خود ایجاد کنید و غیر مستقیم به آنها انگیزه خوبی بدهید.

  • هدایایی برای کاربران سایت در نظر بگیرید

در صفحات مختلفی دیده می ‌شود که مدیریت کسب و کار برای دنبال ‌کنندگان خود بر اساس معیار های مختف هدیه‌هایی را در نظر می‌گیرد. با اینکار در واقع شما از حمایت کاربران خود قدردانی می ‌کنید و علاوه بر آن می‌ توانید به افزایش تعداد مخاطبان صفحات خود در اینستاگرام کمک زیادی کنید؛ هدیه‌ ها می‌توانند شامل ارائه مجوزها، ارائه درجه کاربری، ارائه کد های تخفیف و همچنین ارائه محصولات با ارزش به صورت رایگان به کاربران باشند. برای ارائه کد تخفیف نیز می‌توانید از شرکت‌های بزرگ کمک بگیرید و از آنها بخواهید بر اساس یک معیار مشخص کد های تخفیف شما را در صفحه خود قرار دهند؛ این معیار مشخص می‌تواند پرداخت هزینه یا بخشیدن درصدی از سود حاصل از فروش محصولات شامل آن کد تخفیف باشد.

کیفیت و کمیت دو مفهوم بسیار کلیدی هستند که در موارد مختلفی شنیده می‌شود؛ حتما تا کنون شنیده ‌اید که باید کیفیت را به کمیت ترجیح داد و این موضوع به این معنی است که به جای انتشار تعداد بالایی از تصاویر و ویدیوها، به انتشار تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بپردازید تا در گام اول مخاطبان فعلی خود را راضی نگه دارید و در گام‌ های بعدی بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل شبکه های مجازی نیز می‌ توانید به راحتی پست ‌های با کیفیت و پر مخاطب خود را از دیدگاه ‌های مختلفی بررسی و شناسایی کنید و در پست ‌های بعدی خود برخی از  معیار های خود را تغییر دهید؛ البته توجه داشته باشید که اینگونه تغییرات نباید شما را از اصل کسب‌ و کار خود دور کند و ایجاد تغییرات تا جایی مناسب است که بتوانید در راستای کسب‌ و کار آنلاین خود فعالیت کنید. جالب است بدانید بسیاری از کسب ‌و کار ها اهمیت کیفیت را نمی‌ دانند و با رعایت این نکته ساده به راحتی می ‌توانید از رقیبان خود پیشی بگیرید و آنها را پشت‌ سر بگذارید.

  • کسب‌ و کار خود را در شبکه‌ های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک به کمک یکدیگر ارتقا دهید

دو شبکه ‌اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام، بزرگترین شبکه‌های اجتماعی دنیا را تشکیل می‌دهند و هر دوی آنها محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران خود دارند. در هنگام انتشار مطالب خود باید توجه داشته باشید که محتوای خود را در هر دو شبکه منتشر کنید تا مخاطبان شما در هردو شبکه بتوانند از محتوای شما نهایت استفاده را ببرند. از بهترین لحظات فعالیت‌های تجاری خود فیلم و عکس تهیه کنید و آنها را در اینستاگرام و فیسبوک منتشر کنید؛ شبکه‌های اجتماعی نظیر این دو شبکه از جمله مواردی هستند که مردم زمان زیادی را در آن می‌ گذرانند و از این مزیت باید نهایت استفاده را ببرید. تعداد کاربران فعال ماهانه فیسبوک نسبت به اینستاگرام بسیار بیشتر است اما در کسب ‌و کارهای داخلی باتوجه به اینکه دسترسی کاربران ایرانی به فیسبوک محدود است، ممکن است اینستاگرام شبکه مناسب‌تری برای سرمایه ‌گذاری باشد اما فیسبوک نیز از اهیمت بالایی برخودار است.

در این مقاله به بررسی برخی از راه‌کارهای پیشرفت کسب‌وکار با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام پرداختیم که با استفاده از این ابزار می‌توانید فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهید. در مقاله بعدی به برخی دیگر از روش‌های پیشرفت کسب‌وکار را با استفاده از شبکه اینستاگرام مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید کسب‌وکار خود را رونق ببخشید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *