در بچگی، احتمالا همه‌ی ما آرزوی فضانورد شدن داشته‌ایم. این روزها هم با توجه به اتفاقات مثبتی که در زمینه‌ی مسائل فضایی می‌افتد و کارهایی که شرکت SpaceX انجام داده، دوباره تب فضا و فضانوردی در حال اوج گیری بین نسل‌های مختلف است. به همین دلیل بد ندیدیم چند مورد از برنامه‌ها و بازی‌هایی را به شما معرفی کنیم، که احتمالا از داشتنشان لذت ببرید.

 پرتاب موشک به صورت واقعیت افزوده با ۳۲۱ Launch

321 Launch

SpaceX ، به وسیله موشک فالکون هوی، کپسول دراگون را به سمت فضا پرتاب کرد تا در نهایت این کپسول به ایستگاه فضایی متصل شود. اما اتفاقات علمی زیادی در این رابطه افتاد تا در چند دقیقه دراگون به ایستگاه فضایی برسد. ۳۲۱ Launch این امکان را به شما می‌دهد تا در برنامه‌ای جذاب، به مرور پرتاب موشک به صورت کاملا واقع‌گرایانه و در محیط واقعیت افزوده نگاهی بندازید.

Space Launch Schedule

Space Launch Schedule

اگر شما هم مثل من عاشق تماشای پرتاب موشک‌های ناسا و SpaceX هستید، باید بدانید که برنامه‌هایی هستند که شما را در جریان خبرها و همچنین ساعت پروازها قرار خواهند داد. اما در میان آن‌ها ما این برنامه‌ی بسیار خوب را به شما معرفی می‌کنیم که هم برای iOS عرضه شده و هم برای اندروید و همچنین می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را به تقویم گوگل شما اضافه کند.

  • لینک دانلود iOS 
  • لینک دانلود  Android

 Exoplanet Travel Bureau

Exoplanet Travel Bureau

ناسا برنامه‌ای بسیار گسترده برای کشف و شناخت سیارات خارج از منظومه‌ی شمسی دارد و شما در این برنامه که به صورت تحت وب ارائه شده، می‌توانید با دنیای شبیه‌سازی شده‌ای از ۶ سیاره‌ی دیگر دسترسی داشته باشید که نمایی ۳۶۰ درجه به شما می‌دهد. به واسطه اینکه این برنامه تحت وب است، می‌توانید آن را در هر دستگاهی باز کنید و همچنین امکان ذخیره عکس‌ها را نیز با کیفیت بالا خواهید داشت.

پوسترهای فضایی  Visions of the Future

Visions of the Future

اگر طرفدار پر و پا قرص مسائل فضایی باشی، احتمالا از دیدن این سایت شگفت زده می‌شوید. مجموعه‌ای جذاب و مدرن از انواع پوسترهایی که به فضا مربط می‌شود. برای دیدن پوسترها با اندازه‌ی نسبتا مناسب شما می‌توانید به رایگان در میان آن‌ها بگردید، اما متاسفانه برای دانلود بیشتر آن‌ها با کیفیت بالا نیاز به خرید مجموعه‌ دارید. برای مثال SpaceX، خود یک مجموعه‌ی عالی با تم مریخ دارد که تمامی آن‌ها ۳۰ دلار قیمت دارند.

SpaceX Falcon 9 Lander

SpaceX Falcon 9 Lander

این بازی ساده و تحت وب که در عین سادگی، پیچیدگی‌های فرود فالکون ۹ را به تصویر می‌کشد. در واقع کار بزرگی که SpaceX به انجام رسانده، قابلیت استفاده مجدد از راکت‌هایی است که به خارج از جو می‌روند. حالا شما در این بازی باید این موشک‌ها را به خوبی فرود بیاورید تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید. این بازی سبک با سر و شکل قدیمی، به دست چند نفر از اعضای MIT Media Lab ساخته شده است.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *