وقتی به عقب نگاه می‌کنیم، باور کردنی نیست که حدود ۱۵ سال از عرضه‌ی کنسول قابل حمل سونی، PSP می‌گذرد. هر چند نسخه‌ی بعدی این کنسول بازی به هیچ وجه موفقیت آمیز نبود، اما نسخه اول در زمان خودش بازی‌های بسیار خوبی داشت و فروش خوبی هم برای سونی به همراه آورد. اما اصلی‌ترین دلیلی که از آن یاد کرده‌ایم، همین بازی‌های خاطره‌انگیزش است. عناوین انحصاری که نمی‌توانید روی هیچ کنسول دیگری امتحان کنید.

خبر خوب این است که شما می‌توانید این بازی‌ها را به راحتی روی گوشی‌های هوشمند خود اجرا کنید. برای این کار برنامه‌ی فوق‌العاده‌ای عرضه شده که بخش زیادی از بازی‌ها را به بهترین شکل برایتان اجرا می‌کند. ما در نوشته‌ی امروز به معرفی و آموزش اجرای بازی‌ها به وسیله‌ی PPSSPP خواهیم پرداخت و سپس به سراغ معرفی یک سایت خوب برای این بازی‌ها می‌رویم.

نصب و اجرای بازی‌ها به وسیله‌ی PPSSPP

ابتدا باید گوگل پلی را باز کنید و عنوان PPSSPP را جستجو کنید. آیکون برنامه را به شما در زیر نشان می‌دهیم چون این روزها برنامه‌های متفرقه‌ی زیادی روی گوگل پلی وجود دارد که هیچ کدامشان به خوبی کار نمی‌کنند.

البته نسخه‌ی طلایی این برنامه نیز وجود دارد که پولی بوده و امکانات بیشتری در اختیارتان می‌گذارد، اما نگران نباشید همین نسخه معمولی نیز به خوبی کار شما را راه خواهد انداخت.

برنامه را نصب و اجرا کنید.

بعد از اجرا شدن برنامه گزینه‌ی اول را انتخاب کنید تا دسترسی مورد نیاز به شما داده شود و بتوانید بازی‌ها را از روی گوشی اجرا کنید.

حالا با زدن Allow این اجازه داده می‌شود.

حالا باید بازی‌ها را روی گوشی خود بریزید. گوشی را با کابل یا WIFI به کامپیوتر متصل کرده و پوشه آن را باز کنید. در نظر داشته باشید که بازی‌های PSP به صورت فایل‌های CSO یا ISO برای استفاده قرار داده می‌شود. پس شما فایلی که دارید را باید کپی کنید.

وقتی وارد پوشه گوشی می‌شوید، پوشه‌ی دیگری با نام PSP خواهید دید.

آن پوشه را باز کنید و فایل خود را در پوشه Game  بریزید. دقت داشته باشید که تا برنامه را نصب نکنید و اجازه‌ی دسترسی به آن ندهید، این پوشه‌ها در آن ساخته نخواهند شد.

برنامه PPSSPP را باز کنید به برگه Games بروید و روی Home را لمس کنید.

حالا پوشه PSP و سپس Game را انتخاب کنید.

و در نهایت بازی مورد نظر خود را انتخاب و اجرا کنید.

و حالا می‌بینید که بازی شما به خوبی اجرا خواهد شد.

نکته دیگر اینکه اگر می‌خواهید، امکان دانلود Homebrew یا دموی بازی‌ها را از خود برنامه را نیز دارید. برای این کار باید به برگه Homebrews and Demos بروید.

در این جا لیستی از فایل‌های مختلف خواهید دید که امکان نصب آن‌ها برایتان وجود دارد.

از کجا بازی‌ها را دانلود کنید؟

برای دانلود بازی‌ها بهتر است به سایت freeroms بروید. بخش PSP آن مملو از بازی‌های مختلف است و لینک دانلود نیست به صورت مستقیم و رایگان خواهد بود. البته کمی سرعت دانلود کند خواهد بود اما در مجموع می‌توان freeroms را بهترین گزینه برای دانلود بازی‌های PSP برشمرد.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *