زمان زیر بغل زدن جزوه‌های طولانی و رفتن به مراکز کپی به سر آمده و حالا هر گوشی تلفنی خود یک اسکنر به حساب می‌آید. عکس گرفتن از چند جزوه کار سختی نیست اما اگر اینکار را به طور جدی بخواهید دنبال کنید، بهتر است ابزار مناسبی برای این کار در نظر بگیرید.

اپلیکیشن‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم تنها برای عکس گرفتن از اسناد نیستند و هر کدام امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند، که در تعداد بالای اسکن‌ها به شدت به کار شما خواهد آمد.

Office Lens

Office Lens

 

اپلیکیشن ساخته مایکروسافت، کم‌حجم، انعطاف‌پذیر و با امکاناتی بسیار خوب برای انجام امورات اسکن اسناد است

از این برنامه می‌توان برای اسکن اسناد، دستورهای غذا، بیزینس کارت، دست‌نوشته و حتی تخته وایت‌برد یا تخته سیاه استفاده کرد. در همه حال (اگر متن مورد نظر شما انگلیسی باشد) به وسیله OCR درون برنامه به راحتی می‌توانید متون داخل عکس و دست‌نوشته‌ها را به متن تایپی بدل کنید.

جدا از تمام ابزارهای معمول برنامه‌های اسکن، مود وایتبرد جالبی هم در برنامه گنجانده شده که دور تخته را به صورت خودکار پاک و جلوه نوری به تصویر می‌دهد که نوشته‌ها خواناتر خواهد شد. حذف بخش خارج از کادر، امکان ذخیره در OneNote ،OneDrive ، Word، PowerPoint و حتی PSD از دیگر امکانات برنامه به شمار می‌رود.

دانلود رایگان Office Lens: اندروید، ویندوز، iOS 

CamScanner

CamScanner

یکی دیگر از برنامه‌های بسیار خوب اسکن برای پلتفرم‌های موبایلی CamScanner نام دارد. این برنامه دقیقا قابلیت‌های اسکنی مثل Office Lens را دارد و از OCR نیز بهره می‌برد. اما نکته حائز اهمیت در مورد این برنامه بریدن خودکار و تمیزکاری تصویر دور نوشته‌هاست که بسیار خوب عمل کرده و باعث خوانایی بیشتر نوشته‌های موجود در اسناد می‌شود.

از دیگر ابزارهای این برنامه می‌توان به انتشار مستقیم فایل‌ها در قالب PDF یا عکس بر روی شبکه‌های اجتماعی یا به صورت ایمیل خواهد بود. گزینه‌های اضافی زیادی هم در ویراشگر آن وجود دارد که به شما اجازه بهبود وضعیت سند اسکن شده را می‌دهد.

دانلود رایگان CamScanner: اندروید، ویندوز، iOS

Adobe Scan

Adobe Scan

Adobe این برنامه را تنها برای کاربران اندروید و iOS عرضه کرده و به شما اجازه می‌دهد همچون دو برنامه قبلی هر چیزی را اسکن کنید. OCR موجود در برنامه نیز با Adobe Acrobat کار می‌کند و عملکردش کاملا قابل دفاع است.

ابزارهای ارتقا تصویری خوبی در برنامه گنجانده شده که به شما امکان بریدن، چرخاندن، بهبود نور و رنگ و … را می‌دهد. اسناد اسکن شده را نیز می‌توانید در قالب فایل‌های مختلفی بر روی خود موبایل یا بر روی فضای ابری Adobe ذخیره کنید و بر روی آن چیزی یادداشت کنید یا بخش‌هایی از آن را هایلایت کنید.

دانلود رایگان Adobe Scan: اندروید، iOS 

Genius Scan

Genius Scan

این برنامه هم تنها برای دو پلتفرم اول موبایل عرضه شده و به شما امکان اسکن اسناد و دست‌نوشته‌ها را داده، در عین حال امکان ذخیره فایل‌ها به صورت عکس یا در صفحات PDF را خواهید داشت.  اما نکته‌ی ارزشمند Genius Scan امکانات مربوط به تصحیح اسناد همچون تصحیح پرسپکتیو و تغییر رنگ و نور تصویر است.

برای تهیه PDF در این برنامه کافیست فایل‌های اسکن شده را به صورت دسته‌ای به صفحه‌ای تازه باز شده اضافه کنید و خروجی PDF بگیرید، به همین سادگی! البته برای استفاده از امکانات مربوط به ذخیره‌سازی ابری باید با هزینه ۷٫۹۹ برای iOS و ۴٫۹۹ برای اندورید، آن را به نسخه ویژه ارتقا دهید.

دانلود رایگان Genius Scan: اندروید، iOS

Join the Conversation

20 Comments

  1. ممنونم مقاله خوب بود.
    افیس لنز رو به عنوان اولین اسکنر در نظر گرفتن از نظر کارایی و camscaner رو دومین . به نظر بنده باید برعکس بشه این قضیه. camscaner راحت تر و سریع تر هست .

  2. ممنونم مقاله خوب بود.
    افیس لنز رو به عنوان اولین اسکنر در نظر گرفتن از نظر کارایی و camscaner رو دومین . به نظر بنده باید برعکس بشه این قضیه. camscaner راحت تر و سریع تر هست .

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *