۱۰ سال پیش کسی فکرش را هم نمی‌کرد که بازی‌های واقعیت مجازی تا اینقدر وارد زندگی افراد شود که حتی از واقعیت مجازی برای کاهش درد در کودکان هم استفاده شود. اما هنوز بخش زیادی از این بازی‌ها به افراد جوان اختصاص دارد و آن‌ها هستند که می‌توانند به تفریح با هدست‌های واقعیت مجازی بپردازند. اما هستند بازی‌های بسیار خوبی برای کودکان که ما قصد داریم در این مقاله به معرفی آن‌ها بپردازیم تا کوچک‌ترها هم بتوانند از این تجهیزات استفاده کنند.

Candy Kingdom VR

Candy Kingdom VR

باید قبول کرد بیشتر بازی‌های اول شخص تفنگی چه در بازی‌های معمولی چه واقعیت مجازی به درد کودکان و نوجوانان نمی‌خورد، اما در این بازی به جای کشتن زامبی‌ها و هیولاها، بازیکن به درخت‌هایی پر از انواع آبنبات‌ها، موجوداتی که قصد خراب کردن دنیای قشنگ بازی و این چیزها را دارند  شلیک می‌کند. بازی در یک دنیای رنگارنگ و عالی جریان دارد و فرصتی عالی برای لذت بردن بچه‌ها ایجاد ی‌کند.

مناسب دستگاه‌های: HTC Vive, Oculus Rift, OSVR

Tilt Brush

Tilt Brush

احتمالا شما هم گاهی کامپیوتر یا تبلت خود را در اختیار کوچک‌ترها قرار می‌دهید تا به نقاشی با انواع برنامه‌ها بپردازند و رنگ‌ها را هر جور که خواستند قاطی کنند. حالا همین کار را در دنیایی سه بعدی و به صورت واقعیت مجازی در نظر بگیرید که در آن بچه‌ها در یک دنیای سراسر رنگ و هیجان می‌توانند هر کاری که دوست دارند با رنگ انجام دهند. انواع قلم‌های مختلف که با آن می‌توان هر طور که نقاشی کرد در این بازی گنجانده شده تا رویا پردازی  کودکان را به چالش بکشند.

مناسب دستگاه‌های: HTC Vive, Oculus Rift

Cloudlands VR Minigolf

Cloudlands VR Minigolf

با توجه به قوانین ساده گلف و البته ساده‌تر کردنش در مسابقات مینی‌ گلف، این بازی می‌تواند گزینه خوبی برای سرگرم کردن بچه‌ها باشد. البته اضافه شدن المان‌های فانتزی و زمین‌های ساده کمک می‌کند تا بچه‌ها جذب این بازی شوند. اگر چه Cloudlands VR Minigolf برای همه‌ی سنین قابل انجام است و چالش‌های سختی برای بزرگ‌ترها هم دارد.

مناسب دستگاه‌های: HTC Vive, Oculus Rift, OS VR

The Lab

The Lab

این بازی که کمپانی Valve ساخته است، باید مجموعه‌ای از بازی‌های ساده برای هدست‌ واقعیت مجازی دانست. دو تا از محبوب‌ترین و مفرح‌ترین این مجموعه یکی کماندار است که در آن شما از روی یک برج کمانی در دست دارید و باید از قلعه در مقابل حمله کنندگان دفاع کنید. در بازی دیگر اما شما هدایت یک منجنیق را به عهده دارید که باید در زمان مناسب و با کشش مناسب تیرهایش را رها کنید. همه‌ی بازی‌های این مجموعه همچون دو موردی که ذکر کردیم، سریع، مفرح و بازی کردنشان به شدت ساده است.

مناسب دستگاه‌های: HTC Vive / Oculus Rift

Rec Room

Rec Room

این بازی بر خلاف دیگر عناوینی که در لیست داریم به صورت آنلاین انجام می‌شود. یک مجموعه بازی ساده با گرافیک کارتونی و رنگارنگ که شما در آن مسابقات مختلف به مبارزه با دیگر رقبای آنلاین می‌روید. بازی‌های Rec Room شامل پینت بال، گلف، جا خالی دادن از توپ‌ها و موارد اینچنینی است. البته فضای بازی مناسب برای کودکان است اما فضای شبکه اجتماعی ممکن است خیلی مناسب نباشد که به همین خاطر می‌توانید در این عنوان یک شبکه خصوصی درست کرده و کسان دیگری را به آن اضافه کنید.

مناسب دستگاه‌های: HTC Vive / Oculus Rift

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *