در مسیر رشد سریع شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان‌های زیادی ظهور کردنددر حقیقت، می‌توان گفت که پیام‌های فوری (IM) راه پیش‌رو برای شبکه‌های اجتماعی است، به همین دلیل است که می‌بینیم فیس بوک، WhatsApp را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری می‌کند و توییتر پیام‌های مستقیم خود را باز می‌گذارد. بهترین انتخاب برای استفاده از پیام‌رسان، نسخه‌ی وب‌سایت مثل پیام‌رسان فیس‌بوک و واتس‌اپ است. اما توسعه‌دهندگان از تک و تا نیفتاده‌اند.

از بین تمام برنامه‌های پیام‌رسانی که مختص چت هستند تنها آنهایی کارایی بهتر دارند که نسخه‌ی وبسایت یا دستکتاپ نیز داشته باشند

در اینجا چند برنامه‌ی شگفت‌انگیز که می‌توانید روی ویندوز، مک و لینوکس استفاده کنید را معرفی می‌کنیم.

Franz

Franz

برنامه پیام رسانی همه جانبه برای WhatsApp، Slack، Skype، و بسیاری دیگر از پیام‌رسان‌های مهم که قابل نصب روی ویندوز، مک و لینوکس، به صورت رایگان است. اگر به دنبال نصب یک برنامه‌ی چت هستید فرانز بی‌نظیر است. این برنامه نسبتا نوپاست و با هدف مدیریت بهتر نرم‌افزارهای پیام‌رسان ساخته شده‌است.

Franz از حدود ۱۴ برنامه‌ی پیام‌رسان سریعِ Facebook Messenger, WhatsApp, Slack, Telegram, WeChat, Skype, HipChat, Google Hangouts, ChatWork, GroupMe, Grape, Gitter, Discord, و Steam Chat پشیبانی می‌کند.

با تمام خوبی‌هایی که این برنامه برای مدیریت رویدادها و پیام‌رسان‌ها در اختیار کاربران می‌گذارد اما از برخی محدودیت‌هایی نظیر عدم پشتیبانی تماس تصویری نیز برخوردار است.

Whatsie

Whatsie

این برنامه نیز برای ویندوز،لینوکس و مک رایگان عرضه شده و یک سرویس‌دهنده عالی برای واتس‌اپ است. سال گذشته WhatsApp نسخه‌ی WhatsApp Web برای چت در رایانه را وارد بازار کرد. اما در نهایت چاره فقط مرورگر بود. خوشبختانه توسعه‌دهنده آلوسیان نسخه‌ی شخصی خود را از برنامه دسکتاپ که بر روی هر سه سیستم عامل کار می‌کند ایجاد کرده و ویژگی های بیشتری از نسخه وب به آن افزوده است.

 Whatsie کاملا رایگان است و نصبی بسیار راحت دارد

در حقیقت درست مثل WhatsApp Web باید در جای مشخص کد QR را اسکن کرده و سیستم شخصی را به موبایلتان لینک کنید. بعد از همگام‌سازی به طور معمول قادر به چت هستید.

Whatsie از سیستم اطلاع‌رسانی پیش فرض سیستم عامل شما استفاده می‌کند، بنابراین به نظر می‌رسد کامل‌تر از برنامه وب باشد. جدای از اینها این برنامه دارای تم‌های مختلف برای پس‌زمینه است و همچنین مجهز به غلط‌گیر املایی بوده و با خط قرمز کلمات را مشخص می‌کند و حتی قادر به حدس کلمات آشنا نیز هست.

Common Hangouts

Common Hangouts

این برنامه بهترین روش برای استفاده از Hangouts را ارائه می‌دهد. بسیاری از ما با Google Talk بزرگ شدیم و دیدیم چگونه گوگل در طی این مدت پیام‌رسان فوق‌العاده‌ای مثل Hangouts را ساخت. این برنامه‌ی جدید هنوز کامل و عالی نیست و به نظر می‌رسد یک توسعه‌دهنده به عنوان شخص ثالث باید تکمیل آن را به عهده گیرد.

Common Hangouts چیزی‌ست که Google Hangouts باید همیشه داشته باشد. کافیست فقط چند دقیقه از آن استفاده کنید تا ببینید این برنامه بهترین ورژن از برنامه‌های چت است

چیزی که روشن است طراحی زیبای آن و چیدمان مناسبش است.

بعلاوه Common Hangouts هیچ کدام از ویژگی‌های نسخه موبایل را از دست نداده، برای نمونه تماس تصویری در این برنامه به خوبی و با کیفیت انجام می‌شود و می‌توانید از روی مکالمات هم یک نسخه‌ی ضبط شده تهیه کنید.

Pidgin / Adium

Pidgin / Adium

Pidgin اکثریت پیام‌رسان‌ها را پشتیبانی می‌کند. در بین تمام نرم‌افزارهایی که جدیدا عرضه می‌شوند، Pidgin سال‌ها پیش عرضه شده و هنوز فعال است اما از نظر ظاهر جذابیتش را از دست داده است.

در حالی که Franz روی برنامه‌های جدید چت تمرکز دارد اما Pidgin تقریبا هر سرویس IM دیگری که فکرش را بکنید، مدیریت می‌کند.

با توجه به سال‌ها کار در زمینه پیام‌رسان‌ها، Pidgin از طیف گسترده ای از شبکه‌های پیام‌رسان، همراه با پلاگین‌های واسطه برای فعال کردن بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، یک پلاگین WhatsApp رسمی وجود ندارد، اما شما می‌توانید WhatsApp را در Pidgin با پلاگین‌های شخص ثالث دریافت کنید.

حالا نگاهی به لیست کوتاه از پشتیبانی Pidgin بیاندازید:
AIM، Bonjour، SIMPLE، Google Talk، Gadu-Gadu، Sametime، Yahoo!، Zephyr، MSN و بسیاری دیگر.

Pidgin به ویژه در مدیریت IMهای قدیمی وب مانند IRC یا ICQ و هر چیزی که از پروتکل XMPP استفاده می‌کند بسیار عالی است

Pidgin به طور رسمی دارای برنامه‌های کاربردی برای ویندوز و لینوکس است، اما کاربران مک می‌توانند پورت Pidgin به نام Adium را دریافت کنند و از آن به همان شیوه استفاده کنند.

Join the Conversation

8 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *