اگر از طرفداران مقالات پرشین‌تولز هستید، حتما مقالات مربوط به اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام را خوانده‌اید؛ در مقالات قبلی به بررسی برخی بخش‌های آن پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به ادامه این بحث بپردازیم.

اپلیکیشن Typography Master

آن دسته از کاربرانی که به صورت مداوم استوری می‌گذارند حتما از ۴ فونت موجود در اینستاگرام خسته می‌شوند. خوشبختانه اپ‌های زیادی مثل Canva، Adobe Spark Post و Typography Master هستند که دنیایی از فونت‌ها را در اختیارتان قرار داده و استوری‌هایتان را جذابتر می‌کنند. یک قابلیت خوب اپ‌های مذکور این است که می‌توانید با آپلود عکس، فونت‌های مختلف را روی آن آزمایش کرده و بهترین فونت را برای استوری اینستاگرام انتخاب کنید.

اپلیکیشن A Color Story

A Color Story یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام است. قطعاً از عکاسان حرفه‌ای‌تر در زمینه ویرایش عکس وجود ندارد! در واقع عکاس‌ها بیشترین انتظار را از یک عکس دارند و هر عکسی نمی‌تواند نظر آن‌ها را جلب کند. جالب است بدانید اپلیکیشن A Color Story ساخته‌ی یک تیم عکاس بوده که اکنون طرفداران زیادی دارد. در واقعه هر افکت یا جلوه‌ای که عکاسان از عکس انتظار دارند، در این عکس وجود دارد. اگر شما هم به عکاسی علاقه دارید و با موبایل خود تصاویر زیادی را ثبت می‌کنید، به اپلیکیشن نیاز دارید. این اپلیکیشن در نسخه رایگان ویژگی‌های محدودی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند نیاز شما را برطرف کند اما اگر نیاز به امکانات بیشتر دارید، می‌توانید با پرداخت ۲۴٫۹۹ دلار از تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های این اپلیکیشن بهره‌مند شوید. این اپلیکیشن علاوه بر افکت‌های آماده، به شما این قابلیت را می‌دهد که بتوانید افکت‌های موردنیاز خود را هم ایجاد کنید! این اپلیکیشن برای دو سیستم عامل اندروید و سیستم عامل IOS در دسترس است. در نهایت باید بگوییم که این اپلیکیشن (به‌خصوص در نسخه تجاری) تمام نیازهای شما را برطرف می‌کند و می‌توانید رضایت فالوورهای اینستاگرام خود را جلب کنید.

اپلیکیشن Priime

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام Priime است که تنها برای سیستم عامل IOS در دسترس است! اپلیکیشن‌های IOS همیشه حرفه‌ای بوده است و این اپلیکیشن کاربری اینستاگرام هم می‌تواند بیشتر نیازهای شما را در زمینه ویرایش عکس برطرف کند. در واقع به کمک این اپلیکیشن هر انتظار از عکس خود دارید، برآورده می‌شود!

از ویژگی‌های برجسته این اپلیکیشن، پشتیبانی از فرمت RAW در تصاویر باکیفیت است. جالب است بدانید این اپلیکیشن رزلوشن تصاویر شما را کم نمی‌کند و می‌توانید انتظار خروجی با بیشترین کیفیت را از آن داشته باشید. از قابلیت‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن می‌توان به ویرایش تصاویر متحرک اشاره کرد؛ در واقع شما می‌توانید هر بخشی از تصاویر متحرک را ویرایش کنید و در نهایت بدون هیچ‌گونه کاهش کیفیت، خروجی آن را دریافت کنید. البته باید بگوییم که این اپلیکیشن رایگان نیست و برای استفاده از آن باید ۲٫۹۹ دلار پرداخت کنید تا به امکانات اصلی آن دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن ScribblEnlight Pixaloop

یکی از جذابترین کارهایی که می‌توانید در استوری اینستاگرام انجام دهید، تبدیل عکس‌ها به سینماگراف است. در واقع با این تکنیک می‌توانید به عکس‌های بی‌جان روح زندگی بدمید. سینماگراف‌ها دو مزیت نسبت به گیف‌ها دارند. اول اینکه انتهای یک سینماگراف مثل گیف اصطلاحا دست‌انداز ندارد و ابتدا و انتهای آن به گونه‌ای با هم ترکیب می‌شود که از لحاظ بصری نرم و روان اجرا شود. از سوی دیگر کیفیت سینماگراف‌ها هم بسیار بیشتر از گیف است و تمام طیف رنگی عکس اصلی را حفظ می‌کند. اپ‌های زیادی برای ساخت سینماگراف توسعه یافته‌اند که یکی از بهترین آن‌ها Enlight Pixaloop است. خوشبختانه کیفیت فایل انتقالی به اینستاگرام بسیار خوب است و از همه مهمتر Enlight Pixaloop واترمارکی روی عکس شما به جای نمی‌گذارد.

اپلیکیشن Adobe Spark Post

شرکت Adobe یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه نرم‌فزارهای ویرایش و تولید عکس، گرافیک و ویدئو است. Adobe Spark Post یکی از برترین اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام است که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر بسیار جذاب و منحصر به فرد تولید کنید. اگر به عکاسی علاقه دارید و تصاویر جذابی می‌گیرید، یک چاشنی به نام Adobe Spark Post می‌تواند به شما در زمینه جذاب‌تر شدن تصاویر شما کمک کند. این اپلیکیشن قابلیت‌های گرافیکی زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید به عنوان یک مکمل خوب در کنار اینستاگرام استفاده کنید. البته این مورد تنها ویژگی این اپلیکیشن نیست! شما می‌توانید تصاویر خود را در قاب‌های موردنظر خود قرار دهید، اندازه قاب عکس‌های مختلف را تغییر دهید. از ویژگی‌های دیگر این اپلیکیشن کاربردی اینستاگرام قابلیت عکس گرفتن به صورت زنده است! یعنی شما می‌توانید یک یا چند عکس را به کمک دوربین موبایل خود از طریق اپلیکیشن بگیرید و بقیه تصاویر را از گالری خود انتخاب کنید. مزیت این قابلیت این است که می‌توانید تصاویر را در همان زمان متناسب با قاب انتخاب‌شده بگیرید و یک قاب جذاب از مجموعه‌‌ عکس‌های موردنظر خود تولید کنید.

هزینه این اپلیکیشن رایگان است اما اگر نیاز به امکانات حرفه‌ای‌تر دارید، می‌توانید ۹٫۹۹ دلار برای استفاده شخصی و ۱۹٫۹۹ دلار در ماه برای استفاده تجاری پرداخت کنید و از تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های این اپلیکیشن کاربردی اینستاگرام استفاده کنید. البته نسخه رایگان آن هم قابلیت‌های بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد که ارزش امتحان کردن را دارد!

اپلیکیشن A Design Kit

اپلیکیشن A Design Kit یکی دیگر از اپلیکیشن‌های افکت‌گذاری و ویرایش عکس است! به کمک این اپلیکیشن می‌توانید تصاویر خود را شخصی‌سازی کنید و افکت‌های دلخواه خود را بر روی آن قرار دهید. ویژگی منحصر به فرد این اپلیکیشن کاربری اینستاگرام این است که می‌توانید متن دلخواه خود را با فونت‌های جذابی که در اختیار شما قرار می‌دهد، روی تصاویر خود بنویسید. گاهی اوقات صفحات مربوط به کسب‌وکارها نیاز دارند تا متنی را بر روی عکس خود قرار دهند که این اپلیکیشن کمک زیادی به شما چنین صفحاتی می‌کند. نمونه ساده آن، تصاویری است که عکاسان برای کپی‌رایت روی عکس‌های خود قرار می‌دهند! اگر شما هم عکاس هستید یا به هر دلیلی می‌خواهید کپی‌رایت صفحه خود را بر روی عکس‌ها قرار دهید، می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

اپلیکیشن Scribbl

درست است که اینستاگرام گیف‌های زیادی در اختیارتان قرار می دهد اما برای اینکه خودتان گیف‌های جالب تولید کنید باید به برنامه‌های دیگر روی بیاورید. Scribbl یکی از همین اپ‌هاست که با آن می‌توانید روی ویدیوها یا عکس‌هایتان نقاشی کنید، سپس با اعمال تنظیمات دلخواهتان یک گیف جالب تحویل می‌گیرید.  کار با برنامه ساده است و باید بعد از تغییر ابعاد عکستان، یک انیمیشن را انتخاب کرده و بعد از اتمام کار گیف را به اینستاگرام خودتان منتقل کنید. این برنامه فقط برای اندروید در دسترس است و می‌توانید آن را از پلی استور دانلود کنید. همچنین می‌توانید با خرید قابلیت‌های حرفه‌ای آن از طریق خود برنامه، یک ویرایشگر بسیار قدرتمند را در موبایل خود داشته باشید. اگر شما یک متخصص حرفه‌ای در زمینه ویرایش عکس نیستید و از جزئیات عکس زیاد سر در نمیاورید، می‌توانید به کمک این اپلیکیشن و استفاده از هوش مصنوعی آن، بهترین جزییات را بر روی آن پیاده‌سازی کنید. در حقیقت هوشمند بودن این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا رنگ‌ها، سایه‌ها و تمام جزئیات یک عکس را روی بهترین حالت ممکن قرار دهید!

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام است که به شما کمک می‌کند تا تصاویر زیبایی طراحی کنید؛ نمونه آن، اپلیکیشن Layout اینستاگرام است که می‌توانید تصاویر خود را لایه‌لایه کنید و به جای انتشار چند عکس، یک عکس با چندین تصویر منتشر کنید.

اپلیکیشن Layout from Instagram

یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام Layout from Instagram است. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید تصاویر خود را لایه‌بندی کنید؛ به معنای ساده‌تر چندین عکس را در یک عکس قرار دهید و به‌جای انتشار چندین عکس، یک عکس که محتوی چندین عکس است را منتشر کنید. این اپلیکیشن کاملاً رایگان است و یک مکمل برای اینستاگرام به شمار می‌رود! به کمک این اپلیکیشن می‌توانید ۹ عکس را در یک عکس جای دهید و یک پست بسیار زیبا، جذاب و منحصر به فرد روی اینستاگرام خود منتشر کنید.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *