پرستاشاپ یکی از فروشگاه‌سازهای بسیار حرفه‌ای و کاربردی است که رایگان و متن باز است و به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک کمک می‌کند تا یک فروشگاه اینترنتی موفق را راه‌اندازی و اداره کنند. در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی ویژگی‌ها و مزایای این فروشگاه‌ساز حرفه‌ای خواهیم پرداخت تا بتوانید میان این فروشگاه‌ساز و چندین فروشگاه‌ساز دیگر یکی را که بیشتر می‌تواند نیاز شما را رفع کند انتخاب کنید.

هسته اصلی و قالب‌های پرستاشاپ کمی سنگین است!

یکی از مسائل بسیار مهمی که برای کاربران و مدیران سایت‌های اینترنتی اهمیت بسیار زیادی دارد، مسئله سرعت لود و بارگذاری یک سایت یا فروشگاه آنلاین است! در ایران نیز نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا سرعت اینترنت قابل قبول نیست و اگر سایت شما کمی سنگین باشد، ممکن است کاربران سایت شما را ترک کنند که باتوجه به آمار معتبر ارائه‌شده اگر سایت شما در مدت زمان کوتاهی بارگذاری نشود، شانس ماندن کاربران در سایت بسیار کم خواهد بود.

پرستاشاپ اگرچه یک سیستم بهینه و البته حرفه‌ای است، اما باتوجه به امکانات و قابلیت‌های زیادی که در خود تعبیه کرده است، هسته بسیار سنگینی دارد و این مورد در سرعت بارگذاری تاثیر منفی زیادی خواهد گذاشت؛ این موضوع سبب می‌شود تا کاربرانی که وارد سایت‌های پرستاشاپ می‌شوند، مدت زمان زیادی را باید منتظر بارگذاری سایت بمانند که در نسخه‌های جدید این سیستم فروشگاه‌ساز این موضوع کمی بهبود پیدا کرده است.

از طرفی قالب‌های پرستاشاپ نیز گاهی حجم زیادی دارند و این حجم زیادی بخاطر محتوای زیادی است که در قالب تعبیه می‌شود؛ با پیشرفت تکنولوژی کدنویسی قالب سایت این موضوع کمی بهبود پیدا کرده است و به لطف CSS3 امروزه کمتر از تصاویر در سایت استفاده می‌شود که باعث افزایش چشم‌گیر سرعت بارگذاری می‌شود. اگر از پرستاشاپ برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنید، حتما به کمک یک متخصص یا ماژول‌های موجود هسته آن را بهینه‌سازی کنید تا بتوانید با سرعت بارگذاری بالاتری به استقبال کاربران بروید! از طرفی باید سعی کنید قالبی که استفاده می‌کنید، یک قالب سبک و زیبا باشد تا علاوه بر جلب نظر کاربران در مدت زمان کوتاه بارگذاری شود.

استفاده از پرستاشاپ برای ایجاد یک سایت خبری یا وبلاگی!

اگرچه پرستاشاپ یک سیستم مدیریت فروشگاهی است، اما بخش‌هایی را برای انتشار اخبار یا آموزش‌ در خود تعبیه کرده است که این موضوع سبب می‌شود تا برخی از کاربران بپرسند آیا امکان راه‌اندازی سایت وبلاگی یا خبری در پرستاشاپ وجود دارد؟ پاسخ این مسئله کاملا واضح است! این سیستم فروشگاه‌ساز تنها برای راه‌اندازی فروشگاه توسعه یافته است و قطعا بهینه‌سازی‌های صورت گرفته نیز بر همین اساس است.

در این بخش از پرستاشاپ قابلیت استفاده از دسته‌بندی، برچسب‌ها و… نیز وجود دارند اما بازهم تاکید می‌کنیم این سیستم برای راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی طراحی شده است و برای راه‌اندازی سایت وبلاگی سیستم‌های دیگری نظیر وردپرس، دیتالایف انجین، دروپال و… مناسب هستند که بهترین آنها سایت‌ساز شماره یک دنیا یا همان وردپرس است.

کاربر بخش وبلاگ پرستاشاپ برای این است که شما بتوانید اخبار مربوط به فروشگاه‌ خود را در آن منتشر کنید و اگر قرار است کد تخفیفی به مناسب‌های مختلف ارائه کنید، آن کد تخفیف را از طریق این بخش به کاربران معرفی کنید. همچنین گاهی نیاز است تا آموزش‌هایی را در دسته‌ی آموزشی وبلاگ خود درج کنید که این بخش مناسب است اما بازهم برای موتور جستجو بهینه نیست. اگر در کنار سایت خود یک مجله آموزشی دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مجله را با استفاده از وردپرس بر روی ساب‌دامین یا ساب‌فولدر نصب کنید و از تاثیر آن در سئوی سایت نیز بهره‌مند شوید.

اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین هستید که آن کسب‌وکار محصولی را برای ارائه و فروش دارد، اولین قدم برای راه‌اندازی آن کسب‌وکار انتخاب یک فروشگا‌ه‌ساز کامل و متناسب با نیاز شما است. اگر در انتخاب فروشگاه‌ساز خود دقت کافی نداشته باشید ممکن است پس از مدت زمان کوتاه یا طولانی مشکلاتی برای شما بوجود آید .در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های پرستاشاپ پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *