سیستم‌های فروشگاه‌ساز این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا به راحتی و بدون پرداخت هزینه‌های سنگین برای طراحی یک سیستم اختصاصی از امکاناتی حرفه‌ای استفاده کنید. پرستاشاپ فروشگاه‌ساز بسیار حرفه‌ای و کاربردی است که با استفاده از آن قادر به راه‌اندازی انواع فروشگاه‌های اینترنتی خواهید بود. در مقالات قبلی به بررسی برخی از معایب و مزایای سیستم فروشگاه‌ساز پرستاشاپ پرداختیم تا بتوانید با مقایسه میان این فروشگاه‌ساز و چندین فروشگاه‌ساز دیگر یکی را که بیشتر می‌تواند نیاز شما را رفع کند انتخاب کنید.

پشتیبانی ضعیف کاربران در پرستاشاپ

یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب سیستم‌های مدیریت محتوا یا فروشگاه‌ساز اهمیت زیادی دارد، پشتیبانی از کاربران است که در صورت بروز مشکل بتوانند مشکلات خود را رفع کنند. پرستاشاپ با وجود آنکه طرفداران زیادی دارد اما پشتیبانی از کاربران به صورت حرفه‌ای صورت نمی‌گیرد! البته این مسئله ممکن است به بومی نبودن این سیستم فروشگاه‌ساز مربوط شود اما تیم‌های فارسی‌ساز آن در ایران باید پشتیبانی آن را نیز برعهده بگیرند.

با وجود آنکه تیم‌های بومی‌ساز این فروشگاه‌ساز در ایران انجمن‌ها و مراجع آموزشی را راه‌اندازی کرده‌اند، اما هنوز هم پشتیبانی کاربران چندان رضایت‌بخش نیست. کاربران برای برطرف کردن مشکلات خود باید در منابع فارسی و انگلیسی زیادی جستجو کنند تا مشکل خود را برطرف نمایند. البته کاربران زیادی وجود دارند که به این سیستم مدیریت فروشگاهی مسلط هستند و می‌توانید از آنها کمک بگیرید.

برای رفع مشکلات پرستاشاپ دو راه‌کار پیش روی شما است:

  • راه‌ اول، استفاده از افراد متخصص برای رفع مشکلات به صورت پروژه‌ای

اولین راه‌کار این است که شما در چندین سایت به دنبال مشکل خود بگردید و در نهایت اگر مشکل شما برطرف نشد، به سوی منابع آموزشی خارجی بروید تا شاید بتوانید مشکل خود را رفع کنید. این‌ کار زمان زیادی را از شما می‌گیرد و اگر نتوانید مشکل خود را برطرف کنید، بخش عمده‌ای از زمان خود را از دست داده‌اید بدون آنکه بتوانید نتیجه بگیرید. به این موضوع می‌توان گفت رفع مشکل سایت خود را برون‌سپاری کرده‌ایم و آن را به دست فریلنسران سپرده‌ایم! زیرا افرادی که کارها را به صورت پروژه‌ای قبول می‌کنند، معمولا آن را به صورت دورکاری به افراد متخصص دیگری می‌سپارند که این موضوع در سایت‌های مختلفی نیز دیده می‌شود.

 

  • راه‌ دوم، استفاده از افراد متخصص با استخدام آنها در مجموعه

دومین راه استفاده از افراد متخصص در این زمینه است که می‌توانید چنین افرادی را در تیم فروشگاه خود داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانند در کمترین زمان ممکن آن را برطرف کنند. برای استفاده از افراد متخصص شما می‌توانید این افراد را شناسایی کنید و در صورت بروز مشکل با پرداخت هزینه‌ آن را برای شما رفع کنند. همچنین می‌توانید در کنار تیم خود یک فرد ثابت را استخدام کنید تا با حقوق ماهیانه مشخص از فروشگاه شما پشتیبانی کند.

اگر شما مدیریت یک فروشگاه پربازدید و بزرگ را برعهده دارید، راه‌حل دوم بسیار به شما کمک می‌کند تا بتوانید در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید! اما اگر یک فروشگاه کوچک و تازه‌کار را دارید، مشکلاتی زیادی پیش‌روی شما نیست و می‌توانید از فردی به صورت پروژه‌ای استفاده کنید و هزینه رفع مشکلات خود را با آنها در میان بگذارید! شناسایی متخصصان در هر حوزه کمک زیادی به شما در پیشرفت خود در حوزه‌ فعالیتی شما می‌کند. اگر بتوانید با چندین توسعه‌دهنده کار کنید که وظیفه آنها توسعه سایت شما است، پس از مدتی بهترین توسعه‌دهنده که توانایی رفع مشکلات شما را داشته باشد را پیدا کنید. اگر مشکلات شما زیاد است، آن فرد را استخدام کنید تا در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کرده باشید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *