پرستاشاپ ، فروشگاه‌سازی بسیار حرفه‌ای و کاربردی است که با استفاده از آن قادر به راه‌اندازی انواع فروشگاه‌های اینترنتی خواهید بود. در این مقاله ویژگی‌ها و مزایای این فروشگاه‌ساز حرفه‌ای را بررسی می‌کنیم تا بتوانید با توجه به نیاز و امکانات مدنظر خود از میان چندین فروشگاه‌ساز انتخاب درستی داشته باشید .

هزینه‌های راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با پرستاشاپ

یکی از مهم‌ترین مواردی که در راه‌اندازی فروشگاه آنلاین با استفاده از فروشگاه‌سازها اهمیت دارد، هزینه‌های اصلی و جانبی است که برای راه‌اندازی نیازمند آن هستید. پرستاشاپ نیز ماند هر فروشگاه‌ساز دیگری نیازمند زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب برای راه‌اندازی و میزبانی آن است که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

هزینه تهیه سرور یا هاست برای میزبانی فروشگاه اینترنتی

اولین مسئله‌ای که مدیران کسب‌وکارها یا افرادی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین را دارند، باید رعایت کنند مسئله میزبانی وب است. شما برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود نیازمند هاست یا سرور هستید تا بتوانید اطلاعات خود را در فضای آنلاین آپلود و میزبانی کنید. اگر قصد تهیه هاست داشته باشید، هزینه‌های شما به مراتب کمتر از تهیه سرور است و هزینه‌های جانبی نظیر هزینه راه‌اندازی سرور، هزینه نگه‌داری آن، زمانی که برای تهیه بکاپ و بروزرسانی سرور نیاز دارید، دانش استفاده از سرور و… را نخواهید داشت.

  • پرشین تولز ارائه دهنده میزبانی وب بر روی سرورهای قدرتمند لینوکس و ویندوز ، در ایران و خارج از ایران به همراه کنترل پنل های قدرتمند plesk و cPanel  که امکانات فراوانی برای مدیریت فایلها و دیتابیس فراهم می کنند.

در سرور ممکن است مشکلات زیادی بوجود بیاید که در صورت داشتن دانش کافی به راحتی می‌توانید آن را رفع کنید اما در صورتی که دانش کافی نداشته باشید، باید دست به دامن افراد متخصص شوید که در اینصورت ممکن است هزینه‌های سنگینی را برای شما دربر داشته باشد. فروشگاه‌ساز پرستاشاپ باتوجه به این‌که هسته، قالب و افزونه‌های سنگینی دارد، نیازمند تهیه یک هاست یا سرور قدرتمند با اطلاعات میزبانی بالا هستید! در فروشگاه‌های اینترنتی معمولا تصاویر محتوای اصلی سایت شما را تشکیل می‌دهند و در بسیاری از محصولات شما نیازمند تهیه ویدیو از آن محصول جهت نمایش به کاربران هستید!

در اینصورت نیازمند حجم زیادی برای نگه‌داری فایل‌های خود خواهید بود که هرچقدر این حجم میزبانی افزایش پیدا کند، هزینه‌های هاست یا سرور شما نیز بیشتر خواهد بود. البته این موضوع را نیز باید بیان کنیم که در ابتدای شروع فروشگاه‌های آنلاین یا هر سایت با موضوع دیگری شما نیازمند حجم و سایر اطلاعات میزبانی کمی هستید اما با افزایش روند و به مرور زمان فایل‌ها و بازدیدکنندگان سایت شما افزایش پیدا می‌کنند که در اینصورت نیازمند تهیه هاست یا سرور قوی‌تر خواهید بود.

  • پرشین تولز خدمات متنوعی در زمینه سرور اختصاصی و سرور مجازی با سخت افزاز های گوناگون ارائه می کند.تیم فنی پرشین تولز آماده ارایه خدمات پشتیبانی نرم افزاری و نگهداری سرور به صورت شبانه روزی است.

هسته پرستاشاپ نیز اگرچه به مرور زمان بهینه‌تر شده است اما هنوز هم سنگین بوده و رم و سی‌پی‌یو زیادی از سرور را اشغال می‌کند. بنابراین اگر قصد استفاده از پرستاشاپ برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از یک هاست یا سرور قدرتمند استفاده کنید تا در آینده نیازمند انتقال سرور نباشید؛ البته بازهم جای نگرانی نیست و به لطف پنل‌هایی مانند کنترل‌پنل‌ Cpanel به راحتی می‌توانید سایت خود را از یک سرور به سرور دیگر منتقل کنید.

یکی از موارد مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که اگر قصد استفاده از سرور را دارید، باید برای کنترل‌پنل هاستینگ خود از لایسنس آن استفاده کنید که دایرکت‌ادمین و سی‌پنل از محبوب‌ترین پنل‌های هاست هستند. اگر تازه می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی را راه‌اندازی کنید، پیشنهاد ما استفاده از هاست‌های قدرتمند به جای سرور است تا در هزینه‌های آن نیز صرفه‌جویی زیادی به عمل آورید.

اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی هستید که آن کسب‌وکار محصولی را برای ارائه و فروش دارد، اولین قدم برای راه‌اندازی آن کسب‌وکار انتخاب یک فروشگا‌ه‌ساز کامل و متناسب با نیاز شما است. اگر در انتخاب فروشگاه‌ساز خود دقت کافی نداشته باشید و با متخصص سیستم‌های فروشگاه‌ساز مشورت نکنید، ممکن است فکر کنید این انتخاب شما کاملا درست بوده است اما پس از مدت زمان کوتاه یا طولانی مشکلاتی که در ادامه برای شما بوجود می‌آیند سبب می‌شوند تا به فکر انتخاب یک فروشگاه‌ساز دیگر و انتقال سایت خود باشید. در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های پرستاشاپ پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *