در سراسر دنیا مردم زیادی هستند که به سیگار اعتیاد دارند و با این که می‌خواهند آن را ترک کنند از پس این کار بر نمی‌آیند. بسیاری از راه‌هایی که برای ترک سیگار ارائه می‌شوند اصلا کارآمد نیستند، در حالی که بر روی اینترنت راه‌کارهای موثر و واقعا خوبی برای کمک به حل این مشکل آن هم به صورت رایگان وجود دارد. البته استفاده از آدامس‌های ترک سیگار و دارو هم مضرر نیستند ولی اگر می‌خواهید مطمئن شوید، با پزشک مشورت کنید.

Quit Genius با رویکرد پزشکی

Quit Genius

این برنامه رایگان با استفاده از اصول روانشناختی برای کمک به سیگاری‌ها و جنبه‌های منفی رفتاری آن‌ها می‌آید. کوییک جینس با تلفیق جنبه‌های روانشناسی، تاثیرگذاری بر ذهن و کمی سرگرمی شما را جذب خودش می‌کند. بنابراین نه تنها به عنوان یک نرم‌افزار بلکه به دید یک دوست، درمانگر و. یا مربی به آن نگاه کنید. کافیست تا هر بار که میل به سیگار کشیدن دارید گوشی را در بیاورید و برنامه را باز کنید. در هر بار باز کردن برنامه، به ما توصیه‌های مختلفی مانند تمرکز ذهنی، تمرین و یا بازی پیشنهاد می‌دهد. در نتیجه باعث کم شدن اضطراب، رویکردی مثبت و کم شدن میل شما به کشیدن سیگار می‌شود.

QuitPlan

QuitPlan

طرح QuitPlan با توصیه‌های اساسی در قطع جهانی ارائه داده و بر کاهش مضرات استفاده از سیگار تمرکز دارد. این برنامه توصیه‌های جالبی در کتاب الکترونیکی خود به صورت رایگان ارائه می‌دهد که شامل:

  • راهنمای ترک، برای کسانی که می‌خواهند ترک سیگار را ترک کنند.
  • رهنمای ترک سیگار بدون دخانیات، برای کسانی که می‌خواهند سیگارهای بدون تنباکو را ترک کنند.
  • راهنمای جامع، برای کسانی که می‌خواهند به فردی سیگاری برای ترک آن کمک کنند.

Quit Plan دارای مقالات و نکات منظم در مورد چگونگی ترک سیگار و همچنین برنامه شگفت‌انگیز موبایل است. ویژگی‌های برنامه و توصیه‌های روزانه آن به طور منظم به روزرسانی می‌شود و شما با استفاده از محاسبات برنامه متوجه پیشرفت‌تان خواهید شد.

Fine I’ll Quit

Fine I’ll Quit

Fine I’ll Quit را نمی‌توان برنامه‌ای مختص به ترک سیگار دانست. در حقیقت این برنامه برای هر عادت ناپسندی که به صورت اعتیادآور انجام می‌دهید استفاده می‌شود که خب سیگار نیز یکی از آن‌هاست. البته توجه داشته‌ باشید که برنامه همچون مربی‌ای سختگیر گاها از کلمات تند نیز استفاده می‌کند. این برنامه به صورت روزانه شما را بررسی می‌کند تا کشف کند که سیگار کشیده‌اید یا نه. به ترتیب اگر لحظه‌ای به برنامه ترک سیگار خود وفادار نباشید، نرم‌افزار با حمله به شما عدم مسئولیت‌پذیری، تاثیر شما بر خانواده و فرزندان، تاثیر سیگار بر سلامت بدنی، تاثیرات مخرب بر روی مسائل مالی و غیره را به صورت طوطی‌وار و با کلماتی تند به شما متذکر می‌شود. به همین خاطر هم هست که افراد زیادی به کمک آن توانسته‌اند با مشکل اعتیاد خود مواجه بشوند.

MyChallengeTribe اعتیاد به سیگار را ظرف ۲۸ روز بر طرف می‌کند

MyChallengeTribe

یکی از روش‌های اثبات شده برای تغییر در زندگی انجام چالش‌های ۳۰ روزه است. MyChallengeTribe کاربرانی که هدف و مراحل مشترکی برای رسیدن دارند را در کنار یکدیگر جمع می‌کند. چالش ۲۸ روزه توسط خود کاربر به صورت ۴ هفته برای ترک سیگار و یا هر عمل دیگری تنظیم می‌شود. به این ترتیب شما اولین پک به سیگار یک ساعت تا پک بعدی تاخیر می‌اندازید، بعد دو ساعت و همین‌طور ادامه می‌دهید. همچنین وجود کاربرانی که مثل شما هدفی را دنبال می‌کنند انگیزه بیشتری در وجودتان ایجاد کرده و به ترک موثرتر سیگار کمک می‌کند.

کتاب‌های الکترونیکی رایگان Canadian Cancer Society

انجمن سرطان کانادا دارای فهرست طولانی از کتاب‌های الکترونیکی و بروشورهای رایگان است که جنبه‌های مختلف سیگار کشیدن، تنباکو و ترک آن را پوشش می‌دهد. شما در این کتاب‌ها بر اساس نیازتان با:

  • یک گام در زمان: برای افراد سیگاری که نمی‌خواهند سیگار را ترک کنند
  • یک گام در زمان: برای افراد سیگاری که می‌خواهند سیگار را ترک کنند
  • یک گام در زمان: کمک به ترک سیگار

با توجه به منابع و تحقیقات انجام شده در این کتاب‌ها، می‌توانید اعتماد بیشتری نسبت به پزشکی اینترنتی داشته باشید. البته برای استفاده از این کتاب‌ها باید به قدر کافی به زبان انگلیسی مسلط باشید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *