به غیر از انتخاب‌های واضحی که برای ویندوز خود دارید، همیشه برنامه‌هایی هستند که می‌توانند خیلی در روند کاری شما مفید باشند. ممکن است شما با بعضی برنامه‌های لیست ما آشنا باشید، یا اینکه بپسندید از برنامه‌ای دیگر جای آن‌ها استفاده کنید، اما در نهایت باید قبول کرد که این برنامه‌ها، از بهترین‌ها و مفید‌ترین‌ها هستند که بهتر است روی ویندوز خود نصب داشته باشید.

Affinity Photo

Affinity Photo
Affinity Photo

تقریبا همه به یک برنامه‌ی ویرایش عکس قوی احتیاج داریم و وقتی صحبت از این کار می‌آید، همه اول به فتوشاپ فکر می‌کنند. امروزه که نسخه‌ی اصلی فتوشاپ همراه با بسته‌ی Adobe هزینه‌ای سالیانه دارد، Affinity Photo با پیچیدگی نسبتا کم‌تر، امکانات و عملکرد فوق‌العاده خوب و البته مقرون به صرفه‌تر بودن، انتخاب بهتری به نظر می‌رسد.

۱Password یا LastPass

1Password
1Password

در دنیای آنلاین امروز و خطرهایش، داشتن یک برنامه مدیریت پسوردها فوق‌العاده می‌تواند کمک حال شما باشد. به این ترتیب نیاز نیست تا از پسوردهای ضعیف استفاده کنید تا همه چیز یادتان بماند. هر دوی این برنامه‌ها امکانات بسیار خوب و در بیشتر موارد مشابهی دارند و پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی از آن‌ها را برای نصب انتخاب کنید.

TreeSize

TreeSize
TreeSize

هر چقدر هم که هارد حجیم‌تری خریداری کنید، باز هم محدودیتی دارید که باید مراقبش باشید.  این برنامه‌ که نسخه رایگان نیز دارد به شما این اجازه را می‌دهد تا مدیریت بسیار خوبی روی هارد خود داشته باشید و بتوانید در صورت نیاز فضایی برای خود خالی کنید.

LibreOffice Writer

LibreOffice Writer
LibreOffice Writer

اگر دوست ندارید برای برنامه‌ی ورد مایکروسافت هزینه‌ی اضافی پرداخت کنید، اهل برنامه‌های کرک شده نیستید و خیلی به امنیت برنامه‌های آنلاین اعتماد ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از LibreOffice Writer استفاده کنید که یک برنامه‌ی کاملا رایگان و کد باز بوده و امکانات بسیار خوبی دارد که در اکثر موارد شما را از Word بی‌نیاز می‌کند.

Malwarebytes

Malwarebytes
Malwarebytes

همانطور که پیش‌تر گفتیم، امنیت مسئله بسیار مهمی در کار با اینترنت در دنیای مدرن است و بدافزارها از مهم‌ترین خطرات دنیای آنلاین به حساب می‌آیند. حتی اگر قبل از نصب Malwarebytes دستگاه شما آلوده شده باشد و اجازه ندهد که دیگر آنتی ویروس‌های شما عمل کند، Malwarebytes به راحتی اجرا شده و ابتدا جلوی آن را می‌گیرد و سپس می‌تواند به خوبی بدافزارها را از روی دستگاهتان پاک کند. عملکرد Malwarebytes واقعا عالی است و در روزهایی حیاتی، می‌تواند به داد شما برسد.

VLC

VLC
VLC

خیلی‌ها با این برنامه آشنا دارید و از آن استفاده می‌کنید. اما برای آن‌ها که احتمالا از پخش کننده فیلم دیگری استفاده می‌کنند باید بگوییم که در اسرع وقت به VLC نقل مکان کنید. برنامه‌ای کد باز که سال‌هاست به بهترین شکل هر گونه فایلی را پشتیبانی می‌کند، سبک اجرا می‌شود و هیچ تبلیغاتی ندارد. این برنامه تقریبا هر فایل صوتی و یا تصویری که به آن بدهید را اجرا می‌کند و امکان پخش لیست‌ها و لینک‌های IPTV را نیز دارد و می‌توانید ویدیوهای سایت‌های اشتراک ویدیو را نیز در محیطش باز کنید.

Audacity

Audacity
Audacity

پادکست‌ها حالا بخش مهمی از دنیای سرگرمی دیجیتال را شکل می‌دهند و اگر شما نیز برای ساخت پادکست یا هر گونه فایل صوتی به یک ویرایشگر خوب و البته رایگان احتیاج دارید، حتما Audacity را نصب کنید. پلاگین‌های زیادی نیز برای Audacity ارائه شده که امکانات آن را بسیار گسترده‌تر از حالت عادی می‌کند.

Clipmate

Clipmate
Clipmate

Clipmate یک ابزار عالی برای ویندوز است که در واقع چیزایی که در کلیپبورد ذخیره می‌کنید را برایتان در لیستی نگهداری می‌کند تا در صورت نیاز بتوانید دوباره به آن‌ها دسترسی داشته  باشید. البته ویندوز ۱۰ بیشتر از یک کلیپبورد برای ذخیره به شما عرضه می‌کند، اما با این حال امکانات Clipmate بسیار بیشتر از آن است که بتوان به راحتی آن را کنار گذاشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *