برای بسیاری کارها، حتی کارهای بعضا حرفه‌ای ویرایش فیلم هم گاهی نیاز نیست سراغ مک یا PC بروید و می‌توانید کارهایتان را در همان آیفون یا آیپد به انجام برسانید. با توجه به اینکه سخت‌افزار iOS هر روز قوی‌تر می‌شود، می‌توان در آن‌ها به راحتی کارهای سنگین انجام داد و ویرایش فیلم نیز مسلما جزو همین کارهای سنگین محسوب می‌شود. اما سوال اینجاست که از میان برنامه‌های موجود، آن‌هایی که نیاز نیست برایشان پولی پرداخت کنید و به خوبی نیز از پس کارها بر می‌آیند کدام‌ها هستند.

iMovie

نمی‌توان لیست برنامه‌های رایگان ویرایش فیلم در سیستم عامل iOS را بدون محصول رسمی اپل iMovie کامل دانست. این برنامه در میان برنامه‌های رایگان بدون هیچ شکی بهترین است. با توجه به اینکه امکانات بسیار خوب و کاملی دارد و این امکانات در بستری بسیار خوب، روان و با کیفیت عمل می‌کنند.

iMovie

دو امکان بسیار مهم در مورد iMovie وجود دارد. مورد اول ویرایشگر بسیار خوب آن است که امکاناتی نظیر ویرایشگر موزیک، ترانزیشن، امکان اضافه کردن و ویرایش تیترها و بسیاری چیزهای دیگر را دارد و دیگری فیلترهایی است که می‌توانید از میان آن‌ها، چیزی که مدنظر دارید را انتخاب کنید تا بر روی ویدیوهای طولانی نیز به خوبی اعمال شود. در مجموع اگر به دنبال برنامه‌ای با کیفیت می‌گردید که امکانات کاملی داشته باشد و همچنین بتوانید ویدیوهایی تا کیفیت ۴K در آن ویرایش کنید، iMovie انتخاب شما خواهد بود.

Splice

دیگر محصول لیست ما نیز از شرکتی بزرگ می‌آید. GoPro که مهم‌ترین تولید کننده دوربین‌های ورزشی است، این محصول را در اختیار کاربران خود قرار داده تا بتوانند ویدیوها را با کیفیتی عالی و با امکاناتی مناسب ویرایش کنند و آن را در دراپ‌باکس نگه‌داری کنند یا اینکه بر روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

Splice

جدا از امکانات خوبی که در این برنامه گنجانده شده، GoPro به شما این مجال را می‌دهد تا بتوانید از میان آهنگ‌های مختلفی که به صورت قانونی در آن گنجانده شده استفاده کنید وآن‌ها را بر روی ویدیوها بگذارید. امکان تغییر تم رنگی، استفاده از ترنزیشن‌ها، اضافه کردن عکس در ویدیو و … از دیگر امکانات این برنامه در کنار موارد مربوط به اضافه کردن تیتر، شماره یا حتی واترمارک است.

Videorama Video Editor

یکی دیگر از برترین برنامه‌های رایگان که امکانات آن در بسیاری جهات با برنامه‌های پولی برابری می‌کند، Videorama Video Editor است.از نکات جالب برنامه این است که در ابتدای کار به شما این اجازه می‌دهد تا بتوانید از سه حالت ویدیوی عمودی، افقی و مربع یکی را انتخاب کرده و کار بر روی ویدیو را آغاز کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های خوب برنامه امکان دانلود رایگان فیلم و ویدیو از Pixabay به صورت مستقیم است.

Videorama Video Editor

همچنین افکت‌های ویدیویی، آهنگ‌ها و افکت‌های صوتی مختلفی نیز وجود دارد که بتوانید بر روی ویدیو از آن استفاده کنید. تنها مشکل این است که در نسخه رایگان تنها می‌توانید ویدیوها را با کیفیت ۷۲۰p خروجی بگیرید و برای کیفیت‌های بهتر باید حتما از نسخه پولی استفاده کنید.

Join the Conversation

9 Comments

  1. Splice کاملا پولی هست و تا پول ندین نمیتونید فیلمتونو سیو کنید. لطفا به دروغ ننویسید رایگان

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *