در بیشتر موارد وقتی برنامه‌های متعددی را به طور همزمان در پس زمینه گوشی باز می‌گذارید دستگاه‌تان کند و کندتر می‎شود. وقتی از برنامه‌ها به عقب برمی‌گردید در واقع دارید آن‌ها را در پس زمینه گوشی رها می‌کنید و آن‎ها هنوز در حال اجرا باقی می‎مانند. بنابراین تنها راه بستن واقعی آن‌ها اینست که این کار را به صورت دستی انجام دهید. اگر با کندی دستگاه هنگام استفاده از چند برنامه مواجه هستید این مطلب می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند.

آیا نیاز دارید که برنامه‌ها را به صورت دستی ببندید؟

شاید شگفت‌زده بشوید وقتی ببینید که گوگل بستن دستی برنامه‌ها را بر روی تبلت و یا گوشی به شما توصیه نمی‌کند. سیستم عامل اندروید ، که با قابلیت انعطاف پذیری بالا طراحی شده، به خوبی می‌تواند فضا را جوری مدیریت کند که شما بتوانید در آن واحد چندین برنامه را روی پس زمینه باز داشته باشید. با این همه ممکن است تحت شرایطی مجبور باشید تا برنامه‌ها را دستی ببندید. در دستگاه‌هایی که حافظه ضعیفی دارند و کارت حافظه روی آن‌ها نصب نشده ممکن است باز بودن همزمان برنامه‌ها، آن را کند کرده و بازدهی را پایین بیاورد. به علاوه ممکن است برنامه‌های دریافتی از فروشگاه پلی که موقع استفاده کرش می‌کنند در پس زمینه گوشی در حال کار باقی مانده باشند. در چنین شرایطی شما هیچ راهی به جز بستن دستی برنامه‌ها را ندارید.

نحوه بستن دسته‌ای برنامه‌ها با استفاده از ویژگی Overview

به طور کلی گوشی‌های هوشمند اندروید دارای یک دکمه بازبینی در پایین صفحه هستند. در گوشی‌های پیکسل، ال‌جی و نوکیا، این آیکون مربع کوچک، پایین سمت راست دستگاه کار گذاشته شده است در حالی که گوشی‌ سامسونگ، این دکمه را به صورت فیزیکی در ظاهر دو مستطیل همپوشانی شده در سمت چپ پایین دستگاه قرار داده است. اگر روی این دکمه بزنید فهرستی از برنامه‌های تازه باز شده و در حال اجرا در پیس زمینه گوشی را به شما نمایش خواهد داد. روی گزینه بستن در هر قسمتی از صفحه که قرار گرفته تپ کنید تا کلیه برنامه‌های در حال اجرا به صورت یک جا متوقف شده و بسته شوند.

نحوه بستن برنامه‌ها از طریق مدیریت برنامه

شما می‌توانید به منظور بستن هر برنامه‌ای که متوقف شده و یا فراید کار آن به پس زمینه منتقل شده، از مدیریت برنامه استفاده کنید. از مسیر Settings > Apps and Notifications  و یا Settings > General > Apps در اندرویدهای قدیمی‌تر بروید. حالا فهرستی از برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه مقابل‌تان به نمایش در خواهد آمد. بر روی برنامه‌ای که می‌خواهید متوقف کنید و یا از کار بیاندازید تپ کنید.

البته در نظر داشته باشید که با استفاده از ویژگی Overview شما راه امن‌تری برای بستن برنامه‌ها دارید تا از طریق مدیریت برنامه. زیرا با مدیریت برنامه ممکن است بعدتر نرم‌افزار مجددا شروع به کار کند.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *