گوگل شیت یک ابزار قدرتمند و رایگان برای ایجاد صفحه گسترده بوده و امکان همکاری گروهی بر روی صفحه گسترده یک قابلیت منحصر به فرد شمرده می‌شود. با این همه بخش مهمی از Google Sheets  که مردم معمولا از آن بی‌اطلاعند، افزونه‌ها هستند. که افزونه‌ها در(گوگل شیت)Google Sheets مانند افزونه‌ مرورگر هستند.

نحوه دسترسی و افزودن افزونه‌های Google Sheets

شما تنها با چند کلیک می‌توانید افزودنی‌های صفحه گسترده گوگل را اضافه کنید. ابتدا لازم است یک فایل Google Sheets را باز کنید. سپسadd-ons menu را از بالای صفحه پیدا کنید. از آنجا گزینهGet Add-Ons ‌‌‌ را انتخاب کنید. موس‌تان را بر روی هر افزونه موجود که می‌خواهید ببرید، در این حالت توضیح مختصری از قابلیت افزونه را مشاهده خواهید کرد. توضیحات با یک دکمه + نمایان می‌شوند که با کلیک بر روی آن افزونه به راحتی نصب خواهد شد. برای بررسی افزونه‌های نصب شده‌تان بر روی منوی افزونه‌ها در گوگل شیت کلیک کنید سپس آن‌ها در یک فهرست کشویی که که به سادگی در دسترس‌تان قرار گرفته‌اند خواهید دید. هر کدام از این افزودنی‌ها برای تحقق هدفی طراحی شده‌اند که ما به معرفی برخی از بهترین‌های آن‌ها می‌پردازیم.

Merge Sheets

Merge Sheets

این افزونه برای مواقعی مفید است که شما نیاز دارید اطلاعات دو صفحه مختلف را با هم ترکیب کنید. شما می‌توانید این کار را از طریق یک فرایند ۵ مرحله‌ای انجام دهید. تنها چیزی که شما نیاز دارید یک ستون مشترک در دو صفحه مجزا است. با استفاده از این ابزار می‌توانید اطلاعات یک ستون را به ستون دیگر منتقل کنید. بعد از جا به جایی اطلاعات به شما ختصری از تغییرات انجام شده را ارائه خواهد داد. همچنین می‌تواند موارد غیر ضروری و کم اهمیت را نیز به شما گزارش کند. یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌های  این افزونه امکان استفاده رایگان با اشتراک سالانه است.

From Sheets to Calendar

From Sheets to Calendar

این افزونه تلفیقی از صفحه گسترده و تقویم گوگل است. با کمک این افزونه می‌توانید رویدادهای تقویم را به صورت دسته‌ای ایجاد کرده و آنها را در تقویم گوگل وارد کنید تا در زمان‌تان صرفه جویی کرده باشید. شما با استفاده از این افزونه در نسخه رایگان قادر هستید که ۲۰ رویداد را یک جا وارد کنید. اما اگر از نسخه طلایی استفاده می‌کنید تا ۱۰۰ رویداد را می‌توانید در یک جا ثبت نمایید. شما می‌توانید برای مواردی همچون تاریخ تولد افراد مهم و برنامه‌های داوطلبانه اجتماعی و یا کاری از این افزونه استفاده کنید. گرچه این افزونه به صورت رایگان ارائه می‌شود اما با هزینه ۱ دلاری آن را برای ویژگی‌های بیشترش خریداری نمایید.

 Power Tools

Power Tools

معمولا در صفحه گسترده شما مجبورید یک سری کارهای تکراری را مرتبا انجام دهید اما افزونه‌ها به شما کمک می‌کنند تا آن‌ها را به حداقل برسانید. این افزونه یک نوار ابزار اختصاصی طراحی شده برای یک نهاد خاص و یا تغییر عمده سلولی است. ویژگی‌های این افزونه شامل وظایف طبقه‌بندی شده، به علاوه ایجاد فهرستی از ویژگی‌های پر استفاده می‌شود. در حذف دسته‌ای شما می‌توانید اقلام اضافی در سلول‌ها و یا ردیف‌های خالی را از بین ببرید. اطلاعات گروهی نیز به شما این مکان را می‌دهد تا صفحات و ردیف‌ها را ادغام کرده و مطالب چند صفحه را با هم یکی کنید. از آنجایی که این افزونه به شما ابزار قدرتمندی می‌دهد کارهای خسته‌کننده صفحه گسترده برایتان بسیار ساده خواهد شد. شما می‌توانید این افزونه را برای ۳۰ روز استفاده رایگان مورد آزمایش و بررسی قرار دهید اما برای استفاده دائمی باید نسخه سالانه به ارزش ۲۹٫۹۹ دلار را خریداری کنید.

Advanced Find and Replace

Advanced Find and Replace

یافتن و جاگذاری کلمات و اقلام یک ویژگی بسیار مثبت است که می‌تواند اعمال تغییرات را بسیار ساده و راحت انجام دهد. به جای آن که به چشم‌های خود برای یافتن تغییرات فشار بیاورید آن‌ها را با استفاده از تکنولوژی به راحتی انجام دهید. بسته به انتظار و کاری که از این افزونه می‌خواهید، ممکن است، با جستجو و یافتن معمولی مساله شما حل نشود و نیاز به جستجو و جاگذاری پیشرفته داشته باشید. در چنین موردی افزونهAdvanced Find and Replace می‌تواند به راحتی مشکل شما را حل کند. در بیشتر موارد با جستجوی ساده مورد حل می‌شود. این افزونه تمام نقاط فایل از جمله محتوای سلول‌ها، لینک‌های متن، و توضیحات را بررسی می‌کند. شما می‌توانید با نصب این افزونه بسیاری از موارد را به راحتی حل و فصل نمایید.

Remove Duplicates

Remove Duplicates

قوانین اساسی و پایه‌ای وجود دارد که با رعایت آن‌ها خطای اطلاعات ورودی شما کاهش پیدا می‌کنند. همچنین میانبرهایی مانند افزونه‌ نیز برای کمک به شما وجود دارند که به دو شیوه عمل می‌کند. اولی یک فرایند ۴ مرحله‌ای نسخه‌برداری بوده و دیگری بررسی مقادیر ستون‌ها و اطلاعات تکرار شده در صفحه گسترده است. اطلاعات نادرست وارد شده در یک صفحه گسترده می‌تواند سردرگمی ایجاد کرده و نتایج زیان‌باری به بار بیاورد. احتمالا می‌دانید که نسخه‌برداری از رایج‌ترین خطاهای انسانی است که به کمک این افزونه می‌توانید از دست آن خلاص شوید. شما می‌توانید نسخه آزمایشی افزونه را به مدت ۳۰ روز مورد استفاده قرار دهید اما برای استفاده دائمی لازم است اشتراک سالانه به مبلغ ۱۶٫۸۰ دلار را خریداری نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *