در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی رشد بسیار زیادی کرده است و افراد بسیار کمی هستند که از اینستاگرام استفاده نکنند! احتمالاً شما هم کاربر اینستاگرام هستید و می‌دانید که در اینستاگرام، محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. اپلیکیشن اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوای تصویری (عکس یا فیلم) را با افکت‌های بسیار زیبا، جذاب‌تر کنید؛ اما اگر کاربر حرفه‌ای اینستاگرام یا بازاریاب حوزه دیجیتال هستید، باید بدانید که اپلیکیشن‌های کاربردی دیگر هم وجود دارند که می‌تواند محتوای شما را بسیار جذاب‌تر کند! با اینکه اینستاگرام روز به روز قابلیت‌های جدیدی برای کاربرانش عرضه می‌کند اما اگر شما هم از استوری‌های آن زیاد استفاده کرده باشید حتما تائید می‌کنید که این بخش امکانات ویرایشی نسبتا ساده‌ای در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از آنجایی که استوری اینستاگرام فقط به مدت ۲۴ ساعت باقی می‌ماند، برای دیده شدن توسط فالوئرها رنگ و لعاب و جذابیت بصری آن اهمیت خاصی پیدا می‌کند.  بنابراین اگر می‌خواهید در استوری‌هایتان خلاقیت به خرج داده و کمی آب و تاب آن‌ها را بیشتر کنید، بد نیست که از اپلیکیشن‌های شخص ثالث استفاده کنید. در این مطلب بهترین اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند در خلق یک استوری اینستاگرام جذاب به شما کمک کنند را معرفی خواهم کرد پس در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام

با توجه به محبوبیت بسیار زیادی اینستاگرام، افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اپلیکیشن‌های بسیار کاربردی و جذابی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند! در این بخش به بررسی اپلیکیشن‌های مختلف در زیردسته خودش می‌پردازیم. اگر به یک یا چند مورد از انواع اپلیکیشن‌های اینستاگرام نیاز دارید، در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی و بررسی چندین اپلیکیشن در هر زمینه بپردازیم. البته باید توجه داشته باشید که برخی از آن‌ها رایگان هستند و برخی دیگر برای امکانات اضافه باید هزینه‌هایی پرداخت کنید. اگر تازه‌کار هستید یا هنوز از یک اپلیکیشن خاص که باید برای امکانات اضافه هزینه پرداخت کنید استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم ابتدا نسخه رایگان آن را استفاده کرده و در صورت نیاز به امکانات بیشتر، نسخه تجاری آن را خریداری کنید.

اپلیکیشن Hashtag Expert for IG

اهمیت هشتگ برای اینستاگرامرها و به خصوص کسانی که حساب اینستاگرام عمومی دارند پوشیده نیست و اگر شما هم پروفایل عمومی دارید باید برای دیده شدن استوری‌هایتان حتما هشتگ‌های درستی را انتخاب کنید. از آنجایی که می‌توان در هر استوری اینستاگرام ۱۰ هشتگ استفاده کرد اینکه بدانید کدام هشتگ‌ها داغ‌تر (trend) هستند در افزایش بازدید استوری‌های شما نقش مستقیم دارد. اگر دستگاه iOS دارید اپ Hashtag Expert for IG می‌تواند به شما در انتخاب هشتگ درست کمک کند. در این اپ فقط کافیست کلمه مدنظرتان را جستجو کنید و در ادامه اپ برای شما تمام هشتگ‌های مرتبط و داغ را لیست می‌کند. کاربران اندروید هم می‌توانند از اپ Hashme Hashtag Generator استفاده کنند. در این برنامه می‌توان هشتگ‌های داغ را در یک موضوع خاص مشاهده کرد. برخلاف تعدادی از اپ‌ها که مجبورید تمام هشتگ‌های لیستشان را کپی کنید، این اپ به شما اجازه می‌دهد که با انتخاب هشتگ‌های مورد نظر، همان‌ها را در استوری‌تان کپی کنید. اگر هم دنبال برنامه‌ای می‌گردید که به صورت خودکار و بر اساس عکس هشتگ‌های مرتبط را به شما معرفی کند، AutoHash را هم امتحان کنید.

اپلیکیشن VSCO

یکی از اپلیکیشن‌های بسیار کاربردی و پرطرفدار، اپلیکیشن VSCO است. به کمک این اپلیکیشن کاربردی اینستاگرام می‌توانید تصاویر خود را به صورت کاملاً حرفه‌ای ویرایش کنید! حتماً شما هم در اینستاگرام تصاویری را دیده‌اید که با وجود کیفیت نه چندان بالا، جذابیت زیادی دارند. این اپلیکیشن رایگان است اما برای دسترسی به ویژگی‌های اضافی باید ۱۹٫۹۹ دلار در سال پرداخت کنید که البته با توجه به قابلیت‌های آن، ارزش آن را دارد. در نسخه رایگان شما به ۱۰ افکت حرفه‌ای و جذاب دسترسی دارید و می‌توانید به صورت دستی، عکس خود را ویرایش کنید! بنابراین در نسخه رایگان این اپلیکیشن هم می‌توانید تصاویر جذابی تولید کنید. این اپلیکیشن کاربردی اینستاگرام برای دو سیستم عامل اندروید و IOS در دسترس است. آمار جالبی از این اپلیکیشن کاربردی در دسترس است؛ بیش از ۱۹۰ میلیون عکس در اینستاگرام با این اپلیکیشن ویرایش شده‌اند و هشتگ VSCO را در کپشن پست خود قرار داده‌اند.

اپلیکیشن Snapseed

شرکت گوگل را که می‌شناسید؟ یک شرکت پیشتاز در زمینه نرم‌افزار! یکی دیگر از اپلیکیشن‌های بسیار حرفه‌ای در زمینه ویرایش عکس که توسط گوگل طراحی شده و توسعه یافته، اپلیکیشن Snapseed است. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید تمام جزئیات عکس خود نظیر رنگ، افکت‌های مختلف و… را ویرایش کنید. کمتر اپلیکیشن‌های موبایل از فرمت Raw برای ویرایش عکس پشتیبانی می‌کنند اما جالب است بدانید Snapseed که برای ویرایش عکس است و یک اپلیکیشن کاربری اینستاگرام است، از این قابلیت هم پشتیبانی می‌کند! بسیاری از عکاسان که عکس‌های جذاب و باکیفیتی می‌گیرند، از این اپلیکیشن کمک می‌گیرند تا بدون نیاز به کامپیوتر شخصی خود، بتوانند تصاویر جذابی تولید کنند. اگر عکسی دارید که حس می‌کنید عنصر مزاحمی در آن وجود دارد، پیشنهاد می‌کنم حتماً این اپلیکیشن را تست کنید! این اپلیکیشن کاربردی اینستاگرام در زمینه حذف عناصر اضافی هم بسیار قوی عمل می‌کند و دقیقاً همان تصویر موردنیاز شما را برای شما ایجاد می‌کند. همان‌طور که از اسم این بخش پیداست٬ روبه‌روی شما چند ابزار کاربردی اما بعضا تکراری را نمایش می‌دهد و با لمس هرکدام عکس موردنظر با تغییری مواجه می‌شود. این قسمت شامل ۱۳ تب است که به رنگ سفید هستند و برای‌تان شیرین‌کاری انجام می‌دهند. مثلا شما با فشردن گزینه Details قادرید وضوح عکس را بیش‌ از آن‌چه در تصورتان می‌گنجد٬ بالا ببرید.

اما یکی از جالب‌ترین بخش‌ها در گزینه Tools نموداری عجیب‌ و‌ غریب است که نام گزینه آن Curves است. وقتی این تب را بفشارید به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که عکس در میانه آن حضور دارد. بعد باکشیدن عکس روی جدول خط‌کشی‌‌ شده تقریبا همه‌چیز تصویر مورد نظر تغییر می‌کند! برای مثال: نور کم یا زیاد می‌شود یا رنگ‌ها نگاتیو می‌گردند. در کل شما می‌توانید کلی با این قسمت سر و کله بزنید تا نحوه عملکرد آن دست‌تان بیاید. ناگفته نماند که تمام تغییرات به آنی اعمال خواهند شد و مکث و درنگی در کار Snapseed نیست.  لازم به‌ذکر است که در بخش Text گزینه‌های جذابی وجود دارند که بعضی از آن‌ها را برای اولین‌بار می‌بینید و در هیچ اپلیکیشن دیگری مشاهده نکرده‌اید. درآخر باید بگوییم٬ اگر بخواهید تمام امکانات این قسمت را امتحان کنید و کارکردن حرفه‌ای با آن‌ها را یاد بگیرد٬ حتما چندین‌ ساعت به‌ طول خواهد انجامید.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این لیست اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *