سال‌های سال است که بازی‌هایی همچون استریت فایتر، مورتال کامبت، تیکن و عناوینی از این دست بر دستگاه‌های آرکید و کنسول‌های خانگی حکم‌رانی می‌کنند. اما کامپیوترها عموما از این قافله عقب بودند تا اینکه به مرور بازی‌های مهم برای PC نیز عرضه شد و حالا می‌توان روی ویندوز یا مک یا بعضا حتی لینوکس نیز آن‌ها را امتحان کرد.

در حال حاضر اما سوال این است که میان این بازی‌های متنوع، کدامشان ارزش این را دارد که ده‌ها گیگ فضای دستگاه را در اختیارش بگذارید و زمانی را نیز برای بازی کردنش صرف کنید. PCMag انتخاب‌های متنوعی داشته که ما در زیر برایتان لیست می‌کنیم، با این تفاوت که تنها یک عنوان از هر سری در لیست ما گنجانده شده است.

Ultra Street Fighter IV

Ultra Street Fighter IV

خیلی سخت است که میان بازی‌های استریت فایتر، یکی را به عنوان بهترین انتخاب کنید، اما باید این عنوان را بین تمامی بازی‌های سری PC بهترین به حساب آورد. این بازی در واقع نسخه چهارم از از استریت فایتر ۴ است و می‌توانید آن را از طریق Steam دانلود کنید. اگر هم به دنبال بازی‌های کلاسیک استریت فایتر هستید، حتما نسخه سالگرد ۳۰ سالگی را تهیه کنید که در نوع خودش بی‌نظیر است.

Ultimate Marvel vs Capcom 3

Ultimate Marvel vs Capcom 3

به خاطر مجموعه فیلم‌های مارول، طرفداران ابرقهرمان‌های این شرکت در دنیا روز به روز زیادتر می‌شوند و کپکام که سازنده بازی‌های مبارزه‌ای مهمی است، چند سالی می‌شود که ابرقهرمان‌های مارول را در مقابل شخصیت‌های مختلف بازی‌هایش می‌گذارد و جالب اینکه بازی بسیار خوب هم از آب درآمده. این نسخه جدیدترین و بهترین گزینه برای علاقه‌مندان به بازی‌های مبارزه‌ای است و به نوعی می‌توان آن را در سبک استریت فایتر با المان‌های فانتزی بیشتری در نظر گرفت.

Tekken 7

Tekken 7

اگر چه استریت فایتر در دنیا پرطرفدارترین بازی مبارزه‌ای است، اما تیکین در ایران به واسطه محبوبیت کنسول‌های پلی‌استیشن، طرفداران بیشتری دارد. خوشبختانه این سری هم عنوان آخرش را روانه PC کرد تا بازیکنان بتوانند با شیوه‌ی مبارزه متفاوت آن بازی کنند. سبک این بازی به کلی با بازی‌هایی نظیر استریت فایتر و مورتال کمبات متفاوت بوده و حتی تازه‌واردها هم از بازی با آن لذت می‌برند.

Skullgirls 2nd Encore

Skullgirls 2nd Encore

این بازی توانست با تلفیق چندین و چند المان مختلف از بازی‌های متفاوت مبارزه‌ای و ترکیب آن با گرافیک کارتونی خاصی که دارد، بازی فوق‌العاده‌ای بسازد که کسی انتظارش را نداشت. در Skullgirls  شما می‌توانید سه شخصیت همزمان برای مبارزه انتخاب کرده و از سیستم‌های کمبوی خاصی که در استریت فایتر دیده بودیم استفاده کنید، سیستمی که در این بازی کمی تغییر پیدا کرده و بهتر هم شده است.

Mortal Kombat XL

Mortal Kombat XL

کم کم به عرضه عنوان مورتال کامبت ۱۱ نزدیک می‌شویم، اما تا آن موقع باید از این عنوان بسیار خوب لذت برد. سری محبوب مبارزه‌ای که از کنسول سگا به بعد در ایران بسیار پرطرفدار شد، سال‌های سال با بازی‌های ضعیف روی اعصاب هواخواهنش بود تا اینکه در چند عنوان جدید کاملا به اوج بازگشته و بازی‌هایی بی‌نظیری با چاشنی خون و خشونت ارائه کرده است.

The King of Fighters XIII: Steam Edition

The King of Fighters XIII: Steam Edition

پادشاه جنگجوها نیز از آن دسته بازی‌هایی است که به شدت بر روی دستگاه‌های آرکید طرفدار داشته و با گیم‌پلی سریع و هیجان انگیزش طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم از آن دست بازی‌خورهایی هستید که دنبال یک بازی مبارزه‌ای سخت اما عالی می‌گردید این عنوان می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در این نسخه‌ی خاص تمام DLCها و شخصیت‌هایی که در طول چند وقت برای نسخه ۱۳ ارائه شده بود، همگی در دسترس هستند.

Injustice 2

Injustice 2

وقتی برای اولین بار ابرقهرمان‌های شرکت DC برای بازی تلفیقی با مورتال کامبت پا به میدان گذاشتند، خیلی‌ها از این ایده استقبال کردند و بازی اختصاصی آن‌ها نیز با عنوان “بی‌عدالتی” توانست طرفداران زیادی جذب کند و در ادامه ایرادات آن برطرف شده، داستان بسیار جذابش در کنار شخصیت‌های جدید در نسخه دوم ادامه پیدا کند. داستان این بازی زمانی است که سوپرمن (ابرقهرمان همیشه خوب) به واسطه مرگ همسرش به موجودی دیکتاتور تبدیل شده و در این بین بتمن می‌خواهد جلوی او بایستد. داستان این بازی مبارزه‌ای تقابل ابرقهرمان‌هایی است که در دو سمت ماجرا قرار می‌گیرند، داستانی بسیار خوب که عموما در بازی‌های مبارزه‌ای نمی‌بینیم.

Join the Conversation

3 Comments

  1. عالی خیلی ممنون بابت بازی ها من کلی از این بازی هارو نمی شناختم ولی بعد که دیدم چند تا از ان ها را دانلود کردم و باز هم از شما متشکرم

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *