فایل‌های تورنت از جمله راه‌هایی است که شما می‌توانید به محتوای مختلف در اینترنت دسترسی داشته باشید و فایل‌های خود را نه از سایت‌های مختلف داخلی یا خارجی، بلکه از کاربران دیگر به راحت‌ترین شکل دریافت نمایید. این روند اشتراکی دانلود فایل نیاز به کلاینت‌هایی دارد که به شکل‌های مختلف و از طرف توسعه‌دهندگان متفاوت روی اینترنت منتشر شده‌اند. تفاوت‌هایی میان این کلاینت‌ها می‌کند، اما در نهایت کار همه در ابتدا یک چیز است: گرفتن مشخصات فایل تورنت و دانلود آن! در حال حاضر از بعضی از این کلاینت‌ها به عنوان بهترین‌ها نام می‌برند، لیستی که هر سال تغییر می‌کند و امسال نیز به شرح زیر است:

QBittorrent

QBittorrent
QBittorrent

یکی از قدیمی‌ترین کلاینت‌های تورنت که هنوز هم توسعه دهندگان فعالی داشته و روز به روز کارکرد آن بهتر و قابلیت‌های بیشتری برایش در نظر گرفته می‌شود. کلاینت ساده و درعین حال سریع که ساختاری ساده دارد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. در واقع QBittorrent را می‌توان کلاینت محبوب UTorrent بدون تبلیغات مزاحم و امکانات بدون استفاده‌اش به حساب آورد. این برنامه از امکانات مدرن همچون پشتیبانی از لینک مگنت، تورنت‌های خصوصی و کانکشن‌های کد شده و همچنین کنترل از راه از طریق محیط و بی بهره می‌برد.

QBittorrent
QBittorrent

این برنامه برای تمامی سیستم‌های عامل و در بیش از ۷۰ زبان مختلف ارائه شده است. محبوب‌ترین ابزار متمایز آن نیز جستوجوی داخلی‌اش است.

Deluge

Deluge
Deluge

Deluge یکی دیگر از کلاینت‌های رایگان و کد باز است که با کیفیت بسیار خوبی که دارد، به راحتی تمامی نیازهای شما در رابطه با دانلود فایل‌های تورنت را برطرف می‌کند. همه چیز در این برنامه به سادگی طراحی شده، از نصب تا اضافه کردن تورنت‌ها که به شکل‌های مختلف قابل انجام است.

Deluge
Deluge

اما جذاب‌ترین بخش استفاده از Deluge، پلاگین‌های بسیار زیادی است که برای این برنامه ارائه شده. البته خود Deluge دارای اعلان‌ها، مسدود کردن آی پی‌ها یا کنترل پهنای باند است، اما می‌توان چیزهای بسیار بیشتری به آن اضافه کرد تا Deluge را به برنامه‌ای با امکانات کامل بدل کنید. البته همیشه گزینه‌ی استفاده از برنامه به شکلی که هست را هم دارید؛ سبک، ساده و سریع!

Tixati

Tixati
Tixati

شاید در ظاهر، Tixati کمی قدیمی به نظر بیاید، اما این برنامه یکی از کلاینت‌های تورنتی است که امکانات کامل و جامعی را به کاربرش هدیه می‌کند. البته امکانات اولیه‌ی کلاینت‌های مدرن همچون امکان دانلود لینک‌های مگنت، اولویت بندی، دانلود نوبتی و … را مسلما در خود دارد، اما امکانات بیشتری که در Tixati جا داده شده، آن را فراتر از یک کلاینت معمولی می‌کند.

Tixati
Tixati

Tixati اطلاعات کاملی از پیرهایی که به آن‌ها متصل می‌شوید به شما ارائه می‌کند و آمار کاملی از میزان اشتراک گذاری و همچنین دانلود با جزییات و طبقه بندی شده را به شما عرضه خواهد داشت. البته این‌ها همه بخشی از جزییاتی است که کاربران عادی خیلی درگیر آن نخواهند بود و Tixati هم در ظاهر برنامه‌ی ساده‌ای برای دانلود تورنت است.

BiglyBT

BiglyBT
BiglyBT

این برنامه یکی از انشعاب‌هایی است که از کلاینت تورنت معروف Azureus ساخته شده است.  BiglyBT جدیدترین برنامه‌ی لیست ما است و به صورت اوپن سورس و بدون تبلیغ برای دانلود وجود است. با این که چند ابزار موجود در دیگر برنامه‌ها را ندارد، اما امکاناتی در BiglyBT وجود دارد که آن را برای بسیاری برنامه‌ی ایده‌آل جهت دانلود فایل‌های تورنت می‌کند.

BiglyBT
BiglyBT

بخشی از این ابزارها به درد اشتراک گذاری فایل می‌خورند و همه در ظاهر کاربری ساده و بسیار خوب BiglyBT جا خوش کرده‌اند. البته BiglyBT ظاهر ساده‌ای دارد، وگرنه امکانات پیچیده‌تری مثل آمار بسیار خوب در زمینه مقدار دانلود و آپلود و همچنین امکان ایجاد محدودیت و اولیوت بندی دانلودها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *