در بعضی از ژانرهای بازی‌ کامپیوتری، داشتن موس و و کیبورد برتری بیشتری به شما می‌دهد. برای مثال وقتی شما بازی محبوب فورتنایت را با دیگران بازی می‌کنید، هدف گیری با دسته بسیار سخت‌تر خواهد بود تا این که بخواید با یک موسِ خوب، هدف گیری دقیق داشته باشید. این مسئله در کنسول‌ها نیز صادق است و داشتن یک موس و کیبورد عالی در پلی‌‌استیشن ۴، در بعضی از بازی‌ها مزیتی عمده محسوب می‌شود.

آیا می‌توان روی پلی‌‌استیشن ۴ از کیبورد و موس استفاده کرد؟

همه‌ی کیبوردها روی پلی‌‌استیشن ۴ کار نمی‌کنند، اما آن‌هایی که کار خواهند کرد، نیازی به آداپتور یا تبدیل خاصی ندارند و ما می‌توانید از طریق USB آن‌ها را به درگاه‌های جلویی دستگاه متصل کنید. البته این کار ایراداتی نیز دارد، مثلا با توجه به این که پلی‌‌استیشن ۴ تنها دو درگاه در جلو دارد، شما نمی‌توانید همزمان شارژر دسته را به آن متصل کنید.

کدام بازی‌ها را می‌توان با کیبورد و موس بازی کرد؟

اگر به جای استفاده از پورت‌های معمول پلی‌‌استیشن ۴ از یک آداپتور مخصوص همچون XIM APEX -که ارزان نیست- استفاده کنید، می‌توانید از کیبورد و موس در هر دستگاهی استفاده نمایید. چون اطلاعات کیبورد و موسی تبدیل به اطلاعات دسته می‌شود و در واقع دستگاه فکر می‌کند که شما دارید با دسته بازی می‌کنید. اما تنها چند بازی هستند که به صورت مستقیم از کیبورد و موس پشتیبانی می‌کنند و یک لیست رسمی از این بازی‌های وجود ندارد. با این حال می‌توانید از این صفحه ردیت، اکثر این عناوین را شناسایی کنید.

آیا می‌توان موس و کیبورد بلوتوث را به دستگاه وصل کرد؟

بله! البته این کار کمی پیچیدگی دارد، اما در هر حال شما می‌توانید کیبورد و موس را با بلوتوث به پلی‌‌استیشن ۴ وصل کنید.

بهترین کیبورد و موس سیم دار برای پلی‌‌استیشن ۴

حالا نگاهی بندازیم به بهترین‌هایی که پلی‌‌استیشن ۴ از آن‌ها پشتیبانی می‌کند:

  1. Redragon S101 Wired Gaming Keyboard and Mouse Combo

Redragon S101 Wired Gaming Keyboard and Mouse Combo
Redragon S101 Wired Gaming Keyboard and Mouse Combo

اگر می‌خواهید کیبوردی بگیرید که خیلی بیشتر از تنها بازی کردن برایتان کار کند، حتما به سراغ Redragon S101 بروید. طراحی زیبا و کاربردی این کیبورد در کنار کلیدهای مکانیکی با فاصله مطلوب باعث شده تا یکی از بهترین‌ها را زیر دست خود حس کید. در کنار این کیبورد یک موس با قت ۳۲۰۰ DPI و طراحی بسیار عالی ارگونومیک به شما داده می‌شود که تریکبی عالی برایتان می‌سازد. این موس ۶ کلید دارد که ۵ تای آن قابل برنامه‌ریزی هستند.

  1. BlueFinger RGB Gaming Keyboard and Mouse Combo

BlueFinger RGB Gaming Keyboard and Mouse Combo
BlueFinger RGB Gaming Keyboard and Mouse Combo

BlueFinger مجموعه‌ای جذاب با نورپردازی زیباست که کیفیت آن نسبت به قیمتش باعث شده ارزش خرید بالایی داشته باشد. یک ترکیب عالی با قیمت مناسب که کیبورد مکانیکی بسیار خوب به همراه یک موس عالی با حساسیت بالا را در اختیارتان می‌گذارد تا در بازی‌های شوتر از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنید. البته طراحی متفاوت آن باعث شده بعضی از چینش نام پد آن خیلی خوشحال نباشند و بعضی عاشقش شوند. دلیل این شیوه‌ی چینش استفاده از کلیدهای نام پد ردر بازی است تا شما فضای بیشتری برای موس داشته باشید.

  1. HAVIT Gaming Keyboard Mouse Headset & Mouse Pad Kit

HAVIT Gaming Keyboard Mouse Headset & Mouse Pad Kit
HAVIT Gaming Keyboard Mouse Headset & Mouse Pad Kit

در بین انتخاب‌هایی که داشتیم، HAVIT با ۴۳٫۹۹ دلار گران‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید، با این حال هنوز با قیمت‌های نجموی بعضی ترکیب‌ها فاصله‌ی زیادی دارد. با این حال این زوج دیدنی و فوق‌العاده عالی، باعث می‌شوند تجربه‌ی بازی کردن برایتان بسیار لذت‌بخش شود. کیبورد دارای کلیدهایی عالی با فاصله‌ی مناسب است، کلیدهای زیادی برای کنترل مالتی‌مدیا دارد و موس با تنظیم چهار حالت DPI و همچنین تغییر رنگ از روی خودش، به شما ارائه می‌شود. خود کیبورد نیز برای رنگ‌بندی از ۷ شکل نمایش مختلف استفاده می‌کند که شما می‌توانید رنگ بخش‌های مختلف آن را تنظیم کنید.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *