اگر در زمینه وبمستری و مدیریت سایت فعالیت می‌کنید، حتما تاکنون از اهمیت سئو و بهینه‌سازی سایت مواردی را شنیده‌اید و آنها را بر روی سایت وردپرسی خود اعمال کرده‌‌اید که در اینصورت حتما با پلاگین‌های سیستم مدیریت محتوای خود آشنایی دارید. استفاده از پلاگین‌های سئو به شما کاربران وردپرسی کمک می‌کند تا در بهینه‌سازی سایت خود راه درست را پیدا کنید و با راهنمایی‌های این افزونه بتوانید پایه و اساس سئوی سایت خود را تکمیل نمایید و مطالب خود را به صفحه اول گوگل برسانید تا بازدید قابل توجهی را از طریق آنها کسب نمایید. در این مقاله تنظیمات افزونه کاربردی Wp Meta Seo را برسی می‌کنیم تا با استفاده از آن قادر به افزایش رتبه سایت وردپرسی خود باشید.

Sitemap

سایت مپ یا نقشه سایت صفحه‌ای برای سایت می‌باشد که لینک مطالب و برگه‌های شما در این بخش جمع آوری می‌شود و طبق متد خاصی موتور‌های جستجو در بازه‌های زمانی مختلف آن را بازدید می‌کنند و اقدام به ایندکس مطالب شما در موتور‌های جستجو می‌نماید. در بخش Sitemap افزونه می‌توانید تنظیمات مربوط به سایت مپ خود را اعمال نمایید.

  • XML sitemap link: این گزینه مربوط به لینک سایت مپ سایت شما می‌باشد که قابل تغییر نیست و با کلیک بر روی Open می‌توانید سایت‌مپ سایت وردپرسی خود را مشاهده کنید.
  • HTML Sitemap page: از طریق این گزینه تنظیمات HTML مربوط به سایت‌مپ شما قابل دسترسی می‌باشد.
  • Additional content: توسط این گزینه می‌توانید علاوه بر مطالب و برگه‌ها که به صورت پیشفرض در سایت‌مپ وجود دارند موارد دسته‌بندی و برچسب مطالب را نیز وارد کنید.
  • Display author posts: اگر نیاز دارید آرشیو نویسندگان را نیز در سایت‌مپ نمایش دهید تا در گوگل و سایر موتور‌های جستجو نمایان شود، این گزینه را تیک بزنید.
  • HTML Sitemap display: تعداد ستون‌های مورد استفاده در سایت مپ را انتخاب کنید تا سایت‌مپ خود را منظم کنید.
  • HTML Sitemap Position: محل نمایش سایت‌مپ در صفحه مربوط به آن را مشخص نمایید.
  • Sitemap and robot.txt: توسط این گزینه می‌توانید سایت‌مپ خود را به فایل robot.txt موجود در روت هاست معرفی کنید.
  • Sitemap root: توسط این گزینه می‌توانید سایت‌مپ خود را در بخش روت هاست ایجاد کنید.

Image information

بخش اطلاعات تصاویر که در این افزونه موجود است برای تنظیمات عنوان و توضیحات تصاویر می‌باشد که اگر نیاز به نمایش تصاویر با عنوان دلخواه در بخش تصاویر گوگل دارید، لازم است به این بخش توجه ویژه ای نمایید.

  • Name: نامی را برای تصاویر خود انتخاب کنید.
  • Title: در این بخش باید عنوان تصاویر خود را وارد نمایید، با وارد کردن این بخش تصاویر شما با این نام در بخش تصاویر موتور‌ جستجو نمایان می‌شوند.
  • Description: در این بخش توضیحات مربوط به تصاویر سایت خود را وارد کنید.

Image compression

همانطور که می‌دانید سرعت لود سایت یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های سئو می‌باشد و تصاویر یکی از عناصر مهم سایت هستند که بر روی سرعت لود تاثیر می‌گذارند. فشرده‌سازی تصاویر تا حدی که به کیفیت تصویر آسیب چندانی وارد نشود می‌تواند راهکار مناسبی برای افزایش سرعت لود سایت می‌باشد. توسط این بخش افزونه می‌توانید تصاویر خود را فشرده کنید که با ورود به این بخش شما را مستلزم نصب افزونه ImageRecycle می کند.

Link editor

این بخش مربوط به تغییر لینک‌ها می‌باشد که می‌توانید تغییرات صورت گرفته را مشاهده کنید؛ لینک‌های سایت یکی از ارزشمندترین بخش‌های سایت است که باید به بهینه‌سازی آن توجه لازم را داشته باشید.

۴۰۴ & Redirects

صفحات ۴۰۴ یک از مخرب‌ترین صفحاتی است که می‌تواند اثرات زیان‌باری برای سایت شما داشته باشند و انتقال آنها می‌تواند کمک زیادی به سایت شما نماید. توسط این بخش می‌توانید صفحات ۴۰۴ مطالب را به آدرس جدید یا صفحه اصلی سایت لینک کنید تا از اثرات زیان‌بار آن در امان باشید.

اگر شما نتوانید محتوای سایت خود را به کاربران نمایش دهید، این محتوای سایت ارزشی نخواهد داشت و سایت بدون سئو شانسی برای دیده شدن مطالبش توسط کاربران ندارد.افزونه‌های سئو از جمله مواردی هستند که به بسیاری از کاربران در زمینه تنظیمات موارد اولیه سئو کمک بسیار زیادی می‌کنند و راه را برای کاربران هموار می‌سازند. در این مقاله و مقالات بعدی به افزونه کاربردی Wp Meta Seo برسی می‌کنیم تا بتوانید وضعیت سئوی سایت خود را بهبود ببخشید و با افزایش ترافیک سایت فروش سایت را نیز افزایش دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

3 Comments

    1. سلام
      افزونه شامل موارد پایه و اساسی سئو هستن، تا زمانی که بحث سئو و موتورهای جستجو وجود داشته باشه این افزونه هم کاربردی هست.
      موفق باشید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *