در این مطلب توضیح خواهیم داد چرا بهینه‌سازی برای موتورجستجو یک فرایند پیوسته است. سپس قدم‌هایی که برای رسیدن به اهداف خود باید بردارید را شرح خواهیم داد؛ از جمله شناسایی کلمات و عباراتی که مردم برای پیدا کردن محصولات یا خدمات شما جستجو می‌کنند، و نیز بهبود محتوایی که روی وب‌سایت خود دارید.

بهینه‌سازی برای موتور‌های جستجو یا همان سئو، که دیده شدن وب‌سایت شما توسط موتور‌های جستجو را بهبود می‌بخشد و شما را در معرض دید علاقمندان به محصولات و خدماتی مشابه شما قرار می‌دهد، هیچ راه میانبری ندارد.

همانگونه که پیش‌تر نیز گفته شد، اولین قدم سئو تحقیق و بررسی کلمات کلیدی است: شما باید کلمات و عبارت‌های مرتبط با کسب‌و‌کارتان که مردم برای جستجو به دنبال محصولات یا خدمات شما از آنها استفاده می‌کنند را پیدا کنید.

برای روشن‌تر شدن موضوع، فرض کنیم یک مزرعه‌ی کوچک دارید و به تازگی خدمات تحویل میوه و سبزی تازه در محل راه‌اندازی کرده‌اید. به محض آنکه بفهمید مردم به دنبال چه چیز‌هایی هستند – مثلاً شاید طرز تهیه‌ی غذا‌های بدون گوشت یا تولید پایدار محصولات کشاورزی- قادر خواهید بود محتوا و پیشنهادات خود را بر این اساس بهینه‌سازی کنید تا با آنچه که مردم به دنبالش هستند همخوانی بیشتری داشته باشند.

معنای این حرف می‌تواند این باشد که به صورت هفتگی، طرز تهیه‌ی یک غذای بدون گوشت یا مقاله‌ای در خصوص زندگی مبتنی بر کشاورزی منتشر کنید.

بنا به تغییر و تحولات پیوسته‌ در روند‌های جاری، تغییر رفتار کاربران، و تغییر شیوه‌های عملکرد موتور‌های جستجو در گذر زمان، کار سئو هیچگاه تمامی ندارد. کار شما این است که بفهمید این تغییرات چگونه بر سایت و برنامه‌ی شما برای جذب رایگان ترافیک ارگانیک تاثیر می‌گذارند.

۴ توصیه‌ی ساده‌ی زیر به شما کمک خواهند کرد در موضوع سرچ به‌روز بمانید:

وبلاگ‌های متعددی وجود دارند که در خصوص ویژگی‌های جدید موتور‌های جستجو و تغییراتی که در الگوریتم‌های آنها به وجود می‌آید مطلب می‌نویسند و برای بهینه‌سازی سایت‌ پیشنهاداتی ارائه می‌کنند.

 

  •  تغییرات فوق را زیر نظر بگیرید و تاثیرشان بر وب‌سایت خود را رصد کنید

برای مثال، ممکن است با خبر شوید موتور‌های جستجوی مهم، در عملکرد خود تغییری ایجاد کرده‌اند که تجربه‌ی کاربر در دستیابی به نتایج جستجو روی موبایل را بهبود می‌بخشد. اگر وب‌سایت شما برای استفاده روی دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی نشده باشد بهتر است وبسایت خود را با هدف سازگاری بیشتر با موبایل به‌روزرسانی کنید.

 

  •  از وبسایت‌های دیگر الهام بگیرید

آیا وبسایت‌های دیگر برای مشتریان خود ارسال رایگان در نظر گرفته‌اند؟ آیا روی شبکه‌های اجتماعی فعال هستند؟ آیا مرتب عکس‌های وبسایت خود را به‌روزرسانی می‌کنند؟ مواردی که فکر می‌کنید به درد کسب‌و‌کار آنلاین شما می‌خورند را می‌توانید از وبسایت‌های دیگر الگوبرداری کنید و برای خودتان نیز به‌کار بگیرید.

  •  با مشتریان خود صحبت کنید

مشتریان بهترین منبع اطلاعاتی شما در خصوص نقصان‌های محتوایی، ویژگی‌های مورد نیاز و یا محصولاتِ مورد انتظار به شمار می‌روند. حتی توصیف مشتری از محصولات شما می‌تواند نوعی تحقیق و بررسی کلمات کلیدی محسوب شود چرا که به احتمال زیاد از همان اصطلاحات و عبارات برای جستجو روی اینترنت نیز استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

آنچه که از نظر گذراندید، خلاصه‌ای کلی بود از فرایند بهینه‌سازی برای موتور‌های جستجو. به زبان ساده، این فرایند چیزی جز فهم خواسته‌های بازدیدکنندگان، تولید و انتشار محتوای مورد نیاز آنها و آمادگی برای تغییر تاکتیک‌ها در صورت نیاز نیست.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *