بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها ۱۰ درصد از کاربران به هنگام مطالعه یک متن نوشتاری پیام آن را به طور کامل دریافت می‌کنند. اما جالب است بدانید که ۹۵ درصد از بینندگان ویدیو، پیام منتشر شده در آن را به طور کامل دریافت می‌کنند. این مقایسه جالب نشان می‌دهد که بازاریابی ویدیویی می‌تواند بسیار کارآمدتر و موثرتر در حوزه تبلیغات و برندینگ باشد.  این موضوع را از دو جهت می‌توان بررسی کرد. در وهله اول، آمار ۷۶ درصد نشان می‌دهد که بازاریابان به خوبی کارآمد بودن روش ویدیو مارکتینگ را درک کرده‌اند و می‌دانند که نرخ بازگشت سرمایه در این شیوه بسیار بالاتر است. اما اگر جنبه منفی را در نظر بگیریم، مشخص است که این روش هنوز به طور کامل در بین بازاریابان جا نیفتاده و نیاز به زمان بیشتری دارد. در این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی ادامه نکات می‌پردازیم تا بتوانید در مورد افزایش بازدید یوتیوب نکاتی را یاد بگیرید و رعایت کنید.

علاوه بر این‌که یوتیوب به مدت زمان بازدید ویدیو اهمیت زیادی می‌دهد، به تعداد بازدید در روزهای اول انتشار هم اهمیت زیادی می‌دهد! بنابراین شما باید یک عنوان و تصویر بند انگشتی جذابی طراحی کنید تا نرخ کلیک شما افزایش پیدا کند و شانس حضور در نتایج اول جستجوی یوتیوب را داشته باشید. روز اول انتشار ویدیو برای یوتیوب اهمیت بسیار زیادی دارد؛ بر اساس تجربه فعالان این شبکه، یوتیوب در روز اول بر اساس تعداد کلیک و بازدید ویدیو آن را رتبه‌بندی می‌کند و در ۷ روز بعد، به بررسی میزان مشارکت کاربران نسبت به روز‌ اول می‌پردازد. اگر میزان مشارکت کاربران در ویدیوی شما به اندازه قابل توجهی کم شده باشد، رتبه ویدیو کاهش پیدا می‌کند و باید به مرور زمان آن را افزایش دهید. تعامل کاربران به معنای تعداد بازدید و نظراتی است که یک ویدیو می‌گیرد؛ اگر ویدیوی شما ۱۰۰ نظر اما ویدیوی رقیب شما تنها ۵۰ نظر دریافت کند، به این معنا است که ویدیوی شما موفق‌تر بوده است.

محتوا در هر جا پادشاهی می کند! یوتیوب یک آکادمی آنلاین محسوب می گردد. این آکادمی از طریق نمایش تبلیغات در صفحات وب سایت به کسب درآمد مشغول می باشد. ما به شما ایجاد یک کانال درآمد زا را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید. این جمله که محتوا پادشاه است را شاید شنیده باشید. زمانی که شما قصد دارید در یوتیوب عضو شوید و یک صفحه برای خود ایجاد کنید. اولین عنصری که درنهایت منجر به درآمدزایی می شود کاربران هستند. باید شما مجموعه از کاربران یوتیوب را تبدیل به کاربران وفادار خود کنید. زیرا کاربران وفادار شما را به دوستان خود معرفی می کنند. تولید محتوا باید با کیفیت و جذاب باشد. باید تولید محتوا به گونه ای انجام گیرد که موجب جذب مخاطبان شوند و اینکه یک مخاطب وقتی وارد صفحه شما می شود به راحتی از آن خارج نشود و برای حداقل چند دقیقه در صفحه شما بماند. یک راه کار برای کسب درآمد از یوتیوب تبلیغات می باشد.صاحبان کسب وکار باید در برنامه‌ی Partner Program یوتیوب ثبت نام کنند. تولید محتوا باعث افزایش میزان کاربران می شود که این برای یوتیوب بسیار مهم است. بعد از ثبت نام در این برنامه، یوتیوب به بررسی کانال شما می پردازد و اول بازدیدهایی که از کانال شما انجام گرفته است را بررسی می کند که باید به میزان ۴ هزار ساعت در سال برسد. تولید محتوا یی که در کانال شما صورت گرفته است نیز بررسی می کند. در مرحله اول بر روی تولید محتوای با کیفیت تمرکز دارد تا تنها افرادی که به تولید محتوای اختصاصی می پردازند به کسب درآمد برسند.

لایو گذاشتن به افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب کمک می‌کند!

یکی از قابلیت‌های بسیار خوب یوتیوب، قابلیت لایو گذاشتن است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در همان لحظه و به صورت زنده با کاربران خود در ارتباط باشید! همچنین جالب است بدانید لایو یوتیوب تا ۲۴ ساعت در دسترس کاربران است و تعداد بازدید شما افزایش پیدا می‌کند؛ البته این لایو پس از ۲۴ ساعت حذف می‌شود و کاربران قادر به دیدن آن نخواهند بود. در همین ۲۴ ساعت می‌توانید تعداد کاربران کانال خود را افزایش دهید و به افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب خود کمک کند. در حالت کلی ویدیوها بهتر از پیام‌های متنی و صوتی هستند! زیرا در ویدیو کاربران تصویر شما را می‌بینند و صدایتان را می‌شوند و می‌توانید پیام خود را خیلی بهتر از پیام متنی و صوتی به کاربران انتقال دهید. برای آن‌که بتوانید بازدید بهتری برای لایو خود داشته باشید، آن را ذخیره کنید و برای سایر کاربران به اشتراک بگذارید. در هنگام اشتراک لایو برای آن از کلمات کلیدی در بخش عنوان، توضیحات و برچسب‌ها استفاده کنید تا بتوانید رتبه خوبی در بخش جستجوی یوتیوب بگیرید. سعی کنید به صورت هفتگی در یوتیوب لایو برگزار کنید و به سوالات کاربران خود پاسخ دهید؛ در این صورت کاربران متوجه می‌شوند که ارزش زیادی برای آن‌ها قائل هستید و به راحتی می‌توانید اعتبار کانال خود را افزایش دهید. همچنین اگر در شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک یا اینستاگرام لایو می‌گذارید، می‌توانید ویدیوی آن را ذخیره کنید و در یوتیوب انتشار دهید! قطعاً در لایو‌های شما نکات و محتوای ارزشمندی وجود دارند که برای کاربران مفید هستند.

یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی که به افزایش فروش کسب‌وکار اینترنتی شما کمک زیادی می‌کند، یوتیوب است. در یوتیوب می‌توانید ویدئوهای خوبی منتشر کنید و درباره خدمات یا محصولات خود سخن بگویید! مثلاً می‌توانید نحوه کار با محصولات خود را آموزش دهید و کاربران را برای خرید آن محصول ترغیب کنید. اگر به دنبال افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب هستید، نکات این مقاله به شما کمک زیادی می‌کنند تا بتوانید رتبه ویدیوهای خود را افزایش دهید. در این مقاله و چند مقاله قبل، به بررسی برخی از نکات مهم و تاثیرگذار در بهینه‌سازی عنوان ویدئوهای یوتیوب پرداختیم که امیدواریم مفید واقع شود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *