استفاده از صفحات فرود برای افزایش نرخ فروش و همچنین تبدیل کاربران سایت به مشتری یکی از مباحث بسیار گسترده در دیجیتال مارکتینگ را شامل می‌شود. در مقالات قبلی به بررسی اهمیت و همچنین نحوه بهینه‌سازی صفحات فرود پرداختیم که در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی دیگر از موارد مهم در زمینه بهینه‌سازی صفحات فرود بپردازیم که امیدواریم مفید واقع شود.

ایجاد صفحه حریم خصوصی و جلب اعتماد کاربران برای دریافت اطلاعات

یکی از مواردی که صفحات فرود در سایت‌های مختلف استفاده می‌شود، استفاده از اطلاعات کاربران و دریافت آن برای ارسال ایمیل (استفاده در بخش ایمیل مارکتینگ) است.مطلب صفحات فرود و نحوه ادغام آن با ایمیل مارکتینگ را مطالعه نمایید.

کاربران سایت ممکن است به شما اعتماد نداشته باشند که باید در جهت جلب اعتماد آنها تلاش کنید. برای جلب اعتماد کاربران در مرحله اول باید صفحه‌ای را تحت عنوان حریم خصوصی برای کاربران سایت خود ایجاد کنید. در این صفحات باید این حس را به کاربران خود القا کنید که از ایمیل‌ و اطلاعات آنها در چه زمینه‌ای استفاده می‌شود. به طور مثال می‌توانید به کاربران خود بگویید که از ایمیل شما در زمینه ارسال تبلیغات و اسپم استفاده نخواهد شد یا ایمیل آنها منتشر نخواهد شد. بنابراین استفاده از صفحات حریم خصوصی و ارجاع لینک از صفحه فرود به اینگونه صفحات می‌تواند در زمینه جلب اعتماد کاربران مفید باشد و آنها با خیالی آسوده بتوانند ایمیل و اطلاعات خواسته شده دیگر را در اختیار شما قرار دهند.

به کاربران خود اهمیت بدهید!

یکی از مواردی که کمتر در طراحی صفحات فرود رعایت می‌شود، عدم رعایت حقوق مخاطبان و کاربران سایت شما است. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای شما در درجه اول اهمیت قرار داشته باشد، بررسی دستگاه‌ها و موبایل‌هایی است که بیشتر کاربران سایت شما از آن استفاده می‌کنند. در ابتدای کار باید سعی کنید صفحه فرود خود را برای بیشترین میزان استفاده موبایل یا دستگاه‌های دیگر را در نظر بگیرید و به بهینه‌ترین شکل ممکن برای آن دستگاه طراحی کنید. پس از آن باید سعی کنید برای سایر موبایل‌ها بهینه‌سازی صفحه و رزلوشن را انجام بدهید تا کاربران شما حداکثر رضایت را از شما داشته باشند. در مراحل بعدی باید بهینه‌سازی و سازگاری مرورگرهای مختلف و بیشترین مرورگر مورد استفاده را بررسی کنید.

بهتر است از عکس‌های همگانی استفاده نکنید

در بخش‌های قبلی به بررسی اهمیت عکس‌های منحصر به فرد که توسط خودتان تهیه شده است یا کمتر در سایت‌ها دیده شده است پرداختیم. برای اینکار می‌توانید از عکس‌های منتشر شده توسط عکاسان و طراحان گرافیک در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام استفاده کنید که البته این استفاده باید با اجازه صاحب اثر باشد تا کپی‌رایت را نیز رعایت کرده باشید. بنابراین سعی کنید از تصاویری که به راحتی توسط کاربران مختلف در دسترس است و در نتایج اول گوگل به آن دست پیدا می‌کنید استفاده نکنید! همچنین می‌توانید تصاویر را از سایت‌های غیرفارسی زبان بیابید و از آن در سایت و صفحات فرود خود استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از تصاویر همگانی می‌توانید موجب از بین رفتن اعتماد کاربران شما شود و حس رغبت به تهیه محصول یا خدمات از مجموعه شما از آنها گرفته شود.

تجزیه و تحلیل را فراموش نکنید

یکی دیگر از مواردی که گاهی در کسب‌وکار آنلاین کمتر اهمیت دارد، تجزیه و تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی یا صفحات فرود است که با استفاده از ابزارهای رایگان به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. یکی از ابزارهایی که اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد، ابزار گوگل آنالیتیکس است که با استفاده از آن می‌توانید ترافیک ورودی در صفحات مختلف و میزان نرخ کلیک خود را بررسی کنید. همچنین ابزارهای پولی و رایگان دیگری نیز هستند که می‌توانند اطلاعات دیگری که در گوگل آنالیتیکس وجود ندارد را در اختیار شما قرار دهد اما برای بررسی یک صفحه فرود Google Analytics می‌تواند نیاز شما را در امر تجزیه و تحلیل صفحات فرود برطرف کند.

مفاهیم مهم در دیجیتال مارکتینگ برای تجزیه و تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی و صفحات فرود را بشناسید

پیش از آنکه بخواهید کاری را انجام دهید، باید ابتدا با مفاهیم آن حوزه آشنا شوید! برای بررسی کمپین‌های تبلیغاتی و تجزیه و تحلیل صفحات فرود نیز شما نیازمند آشنایی با مفاهیم دیجیتال مارکتینگ خواهید بود تا بتوانید یک تحلیل کامل بدست آورید. در مقالات قبلی به بررسی مفاهیم کلیدی دیجیتال مارکتینگ پرداختیم که با مطالعه آن به راحتی می‌توانید در حوزه تجزیه و تحلیل صفحات فرود خود موفق شوید. البته اگر بتوانید از یک فرد متخصص در زمینه مشاوره تجزیه و تحلیل صفحات فرود استفاده کنید، می‌تواند بسیار موثر باشد و کمک زیادی به شما کند. اگر هم توانایی بکارگیری یک مشاور را ندارید، ابزارهای آنالیز می‌توانند جایگزین مناسبی برای این کار باشند که البته بازهم نیازمند مفاهیم کلیدی حوزه دیجیتال مارکتینگ خواهید بود. از جمله مهم‌ترین مفاهیم کلیدی می‌توان به تعداد ورودی ، میزان ماندگاری در صفحه ( time on page) نرخ تبدیل (conversion rate) ، نرخ پرش (bounce rate) باشد اشاره کرد.

استفاده صحیح از زمان در نمایش صفحات فرود و ایجاد کمپین تبلیغاتی برای آن

پس از ارائه اولین تبلیغات خود سعی کنید آمار و اطلاعاتی از زمان ترافیک سنگین سایت خود پیدا کنید و بدانید کدام دسته از کاربران در چه زمانی بازدید خوبی از کسب‌وکار شما دارند. به طور مثال بررسی کنید فروش شما در وسط هفته بیشتر است یا تعطیلات آخر هفته؟ بنابراین باید اطلاعات دقیقی از رفتار کاربران خود داشته باشید.

نتیجه‌گیری: استفاده از صفحات فرود بسیار مهم است اما اگر صفحات شما بهینه نباشند، شاید نتواند بازدهی خوبی را از آن بدست آورید. در این مقاله و مقالات گذشته به بررسی برخی از فاکتورهای مهم در زمینه بهینه‌سازی صفحات فرود پرداختیم که با رعایت آنها می‌توانید نرخ فروش خود را افزایش دهید و کسب‌وکار خود را رونق زیادی ببخشید. 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *