اگر از کاربران اینستاگرام هستید، حتماً با بخش بیو که بخش بسیار مهمی است، آشنایی دارید. در این بخش می‌توانید اطلاعات شخصی یا شرکت خود را بنویسید و کمی اطلاعات به کاربران بدهید! در این بخش قصد داریم به بررسی بیو اینستاگرام و اهمیت آن بپردازیم! همچنین می‌خواهیم نکات مهمی را به شما یاد بدهیم تا بتوانید یک صفحه حرفه‌ای در اینستاگرام داشته باشید.

بیو اینستاگرام چیست؟

هنگامی که یک کاربر وارد صفحه اینستاگرام شما می‌شود، اولین چیزی که نظرش را جلب می‌کند تصویر پروفایل شما است. پس از تصویر پروفایل محتویات بیو اینستاگرام بسیار مهم است؛ به‌طوری‌که کاربر با خواندن آن تصمیم می‌گیرد شما را فالو کند یا نه! بسیاری از صفحات اینستاگرامی با وجود آن که پست‌های خوبی تولید می‌کنند، اما دنبال‌کنندگان آن‌‎ها را دنبال نمی‌کنند؛ به خصوص افرادی که از طریق سایت یا کانال‌های دیگر وارد صفحه اینستاگرام شما می‌شوند. بنابراین داشتن یک بیو اینستاگرام جذاب و حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا بتوانید کاربران بیشتری را جذب کنید! اما چگونه می‌توان یک بیو اینستاگرام حرفه‌ای داشت؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی راه‌کارهایی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید کاربران را تشویق به دنبال کردن صفحه خود کنید؛ آن هم تنها با نوشتن یک بیو اینستاگرام جذاب و تشویق‌کننده در زمانی کم!

بیو اینستاگرام شناسنامه اینستاگرام شما است! در بیو اینستاگرام می‌توانید افراد را ترغیب به ادامه بررسی اکانت خود کنید اهمیت این بخش از صفحه پروفایل اینستاگرام به قدری بالاست که برخی از شرکت های بزرگ با وسواسی زیادی متن برای این بخش انتخاب می‌کنند. بیو اینستاگرام در صفحه پروفایل اینستاگرام تان جای گرفته و از نام اکانت تا استوری های برگزیده و دکمه های تماس (در صورت بیزینسی کردن اینستاگرام)  را میتوان بیو اینستاگرام در نظر گرفت همانطور که در مطالب بالا گفتیم این قسمت از اینستاگرام شخصیت و هدف اکانت شما را به نمایش در می آورد و دیگران را از موضوع اکانت شما مطلع میکند این موضوع زمانی اهمیت دار میشود که اکانت شما فروشگاهی باشد یا در حال فروش محصولات خود باشید پس می‌توان گفت بیو اینستاگرام یکی از مهم ترین بخش های اکانت اینستاگرام  میباشد که در صورت توجه بیشتر قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت.اما چه چیز هایی را میتوان جزیی از بخش بیو اینستاگرام در نظر گرفت؟

بهترین بیوی اینستاگرام را چگونه بنویسیم؟

پیش از آن که بخواهیم به شما آموزش دهیم که چطور یک بیوی حرفه‌ای داشته باشید، باید بگوییم که یک بیو عالی باید نشان‌دهنده شخصیت و معرف برند شما باشد. مهم‌ترین  راز داشتن بیو مناسب همین است! یعنی شما بتوانید تنها در چند کلمات محصولات یا خدماتی که برند شما برای کاربران ارائه می‌دهد را معرفی کنید. شناخت بخش های مختلف پروفایل اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است. از این بخش است که می توانید حساب کاربری خود را دقیق تر تنظیم و ویرایش کنید تا به کاربران اطمینان دهید دقیقا چه کاری را انجام می دهید و در صورت فالو کردن صفحه شما انتظار چه نوع پست هایی را داشته باشند.

در بیو اینستاگرام این صفحه خدمات اصلی را نوشته‌ایم؛ بنابراین هر کاربری که وارد صفحه اینستاگرام شود، متوجه می‌شود که خدمات اصلی ما تدوین استراتژی، تولید محتوا و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی است. منظور ما هم از شخصیت برند دقیقاً همین است! یعنی کاربران شما بدانند که چه خدماتی به آن‌ها ارائه می‌کنید و شفاف بودن این مسئله بسیار مهم است.

در بالای هر اکانت اینساگرام اسم آن و یا همان یوزرنیم اکانت به چشم میخورد و این نام مختص به آن اکانت مربوطه بوده یا به قولی هر اسم اکانت (username) در اینستاگرام میتواند در یک اکانت استفاده شود و کپی دیگری در اکانت دیگر ندارد پس اگر هنگام انتخاب نام اکانت خود با مشکل مواجهه شدید سعی کنید نام اکانت مناسب و مربوط به موضع اکانت خود را انتخاب کنید حال این اسم میتواند اسم خودتان باشد و یا شرکت! در صفحه پروفایل اینستاگرام، اولین چیزی که کاربران می‌بینند نام آن کاربر است! این بخش به صورت برجسته‌تر نوشته شده تا کاربران سریع‌تر آن را ببینند. همچنین اگر وارد قسمت ویرایش پروفایل شوید، اولین چیزی که با آن روبرو می‌شوید فیلد نام است! در این بخش باید نام کسب‌وکارتان را بنویسید؛ توجه داشته باشید که نام کسب‌وکارتان را به همراه کلمه کلیدی پرجستجو بنویسید! زیرا کاربرانی که کلمات کلیدی را در اینستاگرام جستجو می‌کنند، تنها صفحاتی را می‌بینند که از آن کلمات کلیدی استفاده کرده باشند.

این بخش از بیو اینستاگرام به شما اجازه درج بیش از ۳۰ کاراکتر را نمی‌دهد؛ یعنی نهایتاً می‌توانید ۴ یا ۵ کلمه بنویسید. با وجود این محدودیت شما به راحتی می‌توانید نام کسب‌وکارتان را به همراه کلمات کلیدی اصلی بنویسید تا در نتایج جستجوی اینستاگرام هم دیده شوید. به عبارت ساده‌تر هنگامی که کاربری یک کلمه کلیدی را جستجو می‌کند، نتایج نشان‌ داده شده بر اساس کلماتی است که در بخش نام نوشته‌اید! در این بخش شما می‌توانید از اموجی‌ها هم استفاده کنید و جالب است بدانید که این اموجی‌ها توسط کاربران قابل جستجو هستند. پیشنهادی که ما داریم، این است که از اموجی در بخش نام استفاده نکنید؛ مگر آن‌که بخواهید کلماتی را از هم جدا کنید! زیرا تعداد بسیار کمی از کاربران اموجی را جستجو می‌کنند و جستجو‌های آن‌ها هدفمند نیست. بنابراین شما نیازی به استفاده از اموجی در بخش نام ندارید و تنها کافی است نام کسب‌وکارتان را به همراه کلمه کلیدی آن بنویسید.

اول از همه اینکه اسمتان حتما باید اسم خودتان باشد. حالا ممکن شما یک شخص باشید که حتما باید از اسمی که شما را به آن میشناسند استفاده کنید و یا ممکن است یک برند، یک شرکت و یا یک مجموعه باشید که در این صورت باید از اسم برند، شرکت و یا مجموعه تان استفاده کنید. از کلمات به اصلاح جالب و عجیب  غریب و اختصارات غیرضروری و غیر مفهوم و همینطور حروف غیر معمول استفاده نکنید.

پروفایل قرار است نماینده ی شما یا مجموعه‌ی کاریتان باشد پس اسم و آی دی تان باید حتما صحیح و خوانا نوشته شود.  اما می‌توانید قسمت اسم را در بیو فقط محدود به اسمتان نکنید! اگر در کاری تخصص دارید، محصول یا خدماتی برای ارائه دارید، بخاطر مسئله ی خاصی شناخته شده هستید و یا عنوان شغلی خاصی دارید، میتوانید از این جزئیات در قسمت اسمتان در اینستاگرام استفاده کنید.  نام و نام کاربری شما تنها کلماتی هستند  که اینستاگرام هنگام سرچ آنها را اعمال میکند، بنابر این اگر کلمه ی کلیدی خاصی است که می‌خواهید در هنگام سرچ از طریق آن شناسایی و پیدا شوید اضافه کردن آن به اسمتان شانس پیدا شدن پروفایلتان را هنگام سرچ و جست‌وجو افزایش می‌دهد. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *