تبلیغات ویدیویی روی دستگاه‌های موبایل، برای کسب‌و‌کار‌ها فرصتی ارزشمند محسوب می‌شود. تبلیغات ویدیویی می‌توانند توجه مخاطب را بیشتر به خود جلب کنند و نسبت به فرمت‌های تبلیغاتی سنتی، اطلاعات بیشتری در اختیار او قرار دهند.

با این مقدمه، اجازه دهید به بحث پیرامون رشد استفاده از ویدیو روی دستگاه‌های موبایل بپردازیم. سپس به نحوه‌ی خلق تبلیغات ویدیویی برای موبایل خواهیم پرداخت و در نهایت در خصوص هدفگیری این تبلیغات روی محتوای مرتبط سخن خواهیم گفت.

رشد چشمگیر نرخ استفاده از ویدیو روی موبایل

مصرف ویدیو روی دستگاه‌های موبایل رشدی انفجاری داشته است. در سال ۲۰۱۱ تنها ۶ درصد از ترافیک یوتیوب از دستگاه‌های موبایل می‌آمد. تنها چهار سال بعد، نیمی از ترافیک میلیارد‌ها بیننده‌ی این وبسایت در روز به دستگاه‌های موبایل اختصاص داشت.

هرچه مردم وقت بیشتری را به تماشای ویدیو روی دستگاه‌های موبایل خود بگذرانند، فرصت‌های بیشتری نیز برای ارتباط گرفتن با مشتریان پیش روی کسب‌و‌کار‌ها گشوده خواهد شد.

فرض کنیم شما در شهر شیراز لوله‌کشی دارید. تعدادی لوله‌کش در استخدام شما هستند که به کل شهر خدمات می‌دهند. اما حالا به دنبال این هستید که با استفاده از تبلیغات موبایلی، کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید.

به این ترتیب اجازه دهید نگاهی بیاندازیم بر شیوه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آنها کمپین‌های اثربخش تبلیغات ویدیویی به راه بیاندازید. شاید اولین کاری که باید انجام دهید تولید خود ویدیوهایی باشد که می‌خواهید برای تبلیغات مورد استفاده قرار دهید.

این روز‌ها دیگر لازم نیست برای تولید محتوای ویدیویی بودجه‌ی هنگفتی در نظر بگیرید. در حقیقت، با خود موبایل نیز می‌توان ویدیو‌های بسیار با کیفیتی تولید کرد.

هنگام فکر کردن به محتوای ویدیویی خود، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • اول اینکه ویدیوی شما باید مرتبط باشد. باید محتوایی تولید کنید که مخاطب به آن علاقه پیدا کند.
  • دوم اینکه ویدیوی خود را کوتاه نگه دارید. بازه‌ی تمرکز مخاطب شما بسیار محدود است، بنابراین باید زمان‌بندی ویدیوی خود را کاملاً بهینه‌سازی کنید.
  • در نهایت، «پیام دعوت به اقدام» شفافی در ویدیوی خود بگنجانید. اطمینان حاصل کنید مخاطب را در جریان کاری که باید انجام دهد قرار می‌دهید تا مشارکت آنها حفظ شود.

با این تفاسیر فرض کنیم تصمیم می‌گیرید ویدیوی کوتاهی درست کنید و یکی از بهترین لوله‌کش‌های خود را در حال لوله‌کشی در یک ساختمان نوساز به تصویر بکشید. از ابتدا تا انتهای این ویدیو تخصص و مهارت نیرو‌های شما در حرفه‌ی لوله‌کشی را به تصویر می‌کشد.

قدم بعدی آن است که تبلیغ ویدیویی خود را آپلود کرده و آن را به سمت مخاطب موبایلی مد نظرتان هدف بگیرید.

برای هدفگیری تبلیغات ویدیویی، موقعیت جغرافیایی مخاطبان خود را مد نظر قرار دهید. بازه‌های زمانی که این مخاطب در طول روز بیشتر به تماشای ویدیوی‌های موبایلی اختصاص می‌دهد و نوع ویدیو‌هایی که می‌بیند را پیدا کنید.

فرض کنیم می‌خواهید ویدیوی خود را به کسانی نشان دهید که در شعاع ۲۰ کیلومتری‌تان قرار دارند. منطقی آن است که شعاع محدوده‌ی هدف خود را نسبتاً کوچک نگه دارید؛ چرا که اکثر مشتریان شما نیاز دارند لوله‌کش سریع به منزلشان برسد.

از طرف دیگر تصمیم می‌گیرید تبلیغات خود را روی ویدیو‌هایی مربوط به تعمیرات و نگهداری منزل به نمایش درآورید. به این ترتیب می‌توانید به کسانی دسترسی پیدا کنید که احتمالاً به خدمات شما نیاز دارند.

برای نمایش تبلیغات ویدیویی خود می‌توانید کلیدواژه‌هایی انتخاب کنید تا آگهی‌هایتان روی محتوای مرتبط به نمایش دربیایند. حتی می‌توانید برای نمایش آنها، ویدیو‌ها و وبسایت‌های مشخصی را انتخاب کنید.

مثلاً اگر کانال یوتیوب شناخته‌شده‌ای می‌شناسید که در خصوص پروژه‌های نوسازی یا بازسازی منازل ویدیو می‌گذارد، می‌توانید همان را برای به نمایش درآمدن تبلیغات خود انتخاب کنید. به این ترتیب، وقتی مخاطبان این کانال ویدیو‌هایی در خصوص مشکلات لوله‌کشی تماشا می‌کنند با تبلیغات شما مواجه خواهند شد و متوجه می‌شوند کسب‌و‌کار شما برای هر مشکلی در این زمینه راه‌حل دارد.

جمع‌بندی

به این ترتیب دیدید که تبلیغات ویدیویی روی موبایل چطور به شما کمک می‌کند تعامل معناداری با مخاطبان خود داشته باشید. هرچه تبلیغات ویدیویی‌تان مرتبط‌تر و هدفمند‌تر باشد، مشارکت مخاطب شما نیز افزایش خواهد یافت.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *