استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلف نیازمند شناخت کامل ترفندها و قابلیت‌های آن است. اینستاگرام نیز به عنوان یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا و ایران، کاربران زیادی را به خود جذب کرده است که شناخت قابلیت‌های آن منجر به لذت‌بخش شدن استفاده از آن می‌شود! برخی از افراد که به دنبال پیشرفت و توسعه کسب‌وکار آنلاین خود با استفاده از اینستاگرام هستند و از آن در امر دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی برخی از ترفندها و قابلیت‌های اینستاگرام می پردازیم تا بتوانید از این شبکه اجتماعی به بهترین شکل ممکن بهره ببرید.

کامنت‌های دریافتی صفحه اینستاگرام خود را فیلتر کنید

یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران صفحات اینستاگرام با آن مواجه هستند، کامنت‌هایی است که کاربران دیگر‌ برای آنها ارسال می‌کنند؛ کامنت‌های نامناسب و توهین‌آمیز از جمله این موارد هستند که می‌توان به آنها اشاره کرد! این مسئله در صفحات مربوط به بازیگران، خوانندگان و افراد مشهور بیشتر به چشم می‌خورد و تفاوت آن با صفحات معمولی این است که تعداد کامنت‌ها بسیار زیاد است و نمی‌توان آنها را به صورت تکی حذف کرد. خوشبختانه اینستاگرام به فکر کاربران بوده است و قابلیتی‌ بسیار کاربردی قرار داده است تا بتوانند کامنت‌های صفحه خود را بهتر مدیریت کنند. این ابزار همان فیلتر کردن کامنت‌های دریافتی از کاربران است که با استفاده از آن قادر به فیلتر کردن برخی از کلمات است تا در صورتی که کاربران بخواهند از آن کلمات نامناسب در کامنت خود استفاده کنند، آن کامنت حتی پس از ارسال نیز در صفحه اینستاگرام شما نمایش داده نشود؛ به طور کلی می‌توانید لیستی از کلمات توهین‌آمیز را تهیه کنید و آن را در تنظیمات اینستاگرام خود ذخیره کنید تا کاربران را از ارسال پیام‌های نامناسب دور کنید.

برای استفاده از چنین قابلیتی کافی است وارد صفحه پروفایل خود شوید. در این بخش بر روی تنظیمات یا همان سه نقطه در بالای صفحه و سمت راست کلیک کنید تا صفحه مربوط به تنظیمات حساب‌کاربری شما نمایش داده شود. در این بخش نیز باید وارد بخش Comments شوید تا به تنظیمات کامنت‌ها دسترسی پیدا کنید. سپس بر روی Hide Inappropriate Comments کلیک کنید تا این قابلیت فعال شود؛ در بخش کلمات کلیدی شخصی (Custom Keywords) کلمات نامناسب موردنظر خود را وارد کنید و آنها را با علامت کاما(,) از یکدیگر جدا کنید. با این‌کار اگر کاربران شما کامنت‌هایی را ارسال کنند که شامل کلمات مشخص‌شده باشد، آن کامنت در زیر پست‌های شما نمایش داده نخواهد شد و به راحتی می‌توانید صفحه خود را از این دیدگاه مدیریت کنید.

روی تصاویر یا ویدیوهای اینستاگرام زوم کنید

یکی از مسائلی که در گذشته کاربران با آن مشکل داشتند، عدم قابلیتی زوم کردن بر روی تصاویر بود؛ فرض کنید وارد گالری گوشی خود شده باشد و بخواهید تصاویری را مشاهده کنید! زوم‌کردن بر روی برخی از تصاویر لذت زیادی دارد و می‌توان جزییات بیشتری را نسبت به اندازه معمولی تصویر مشاهده کرد. در اینستاگرام نیز باتوجه به اینکه این شبکه به اشتراک‌گذاری عکس و فیلم اختصاص دارد، در گذشته عدم وجود قابلیت زوم بر روی تصاویر مشکلاتی را برای کاربران بوجود می‌آورد. در بروزرسانی‌های اخیر اینستاگرام کاربران به راحتی می‌توانند بر روی تصاویر موردنظر خود زوم کنند و جزییات آن را بهتر مشاهده کنند و با اینکار لذت گشت‌وگذار در اینستاگرام تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. برای اینکار کافی است دو انگشت خود را بر روی تصویر موردنظر خود قرار دهید و تصویر را همانند تصاویر موبایل زوم کنید. البته تفاوتی میان تصاویر اینستاگرام و تصاویر گالری موبایل وجود دارد و آن تفاوت برگشت به حالت عادی در زوم‌کردن در اینستاگرام است که اگر دو انگشت خود را از روی تصویر بردارید، تصویر به حالت عادی خود بازخواهد گشت.

در هنگام انتشار تصاویر از دو فیلتر یا بیشتر استفاده کنید!

فیلترهای اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جذاب این شبکه اجتماعی به شمار می‌آید که در مقالات قبلی آن را مورد بررسی قرار دادیم. چنین فیلترهایی به قدری جذاب هستند که گاهی استفاده از دو یا چند فیلتر نه تنها کیفیت عکس را کاهش نمی‌دهد، بلکه جذابیت آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. برای استفاده از دو یا چند فیلتر اینستاگرام راه‌حل مستقیمی وجود ندارد و دلیل آن نیز محدودیت در تعداد استفاده از فیلترهای اینستاگرام است! بنابراین شما تنها قادر به استفاده از یک فیلتر اینستاگرام خواهید بود.

برای استفاده از دو فیلتر اینستاگرام راه‌حلی را خدمت شما خواهیم گفت که به صورت غیرمستقیم در دسترس است. برای اینکار ابتدا تصویر موردنظر خود را وارد فرآیند انتشار و فیلتر اول خود را بر روی آن اعمال کنید. سپس تصویر را منتشر کنید تا تصویر شما (در صورت فعال‌سازی در تنظیماتی که در مقالات قبل بررسی شد!) در گالری ذخیره شود و سپس تصویر منتشرشده را حذف کنید. پس از ذخیره آن در گالری کافی است مجددا تصویر ویرایش‌شده را وارد فرآیند انتشار کرده و فیلتر دوم را بر روی آن اعمال کنید. به همین طریق می‌توانید از سه یا چند فیلتر دیگر نیز استفاده کنید که البته پیشنهاد می‌کنیم از یک یا نهایتا دو فیلتر استفاده کنید تا کیفیت تصویر شما کاهش پیدا نکند.

در این مقاله به بررسی برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن پرمخاطب اینستاگرام پرداختیم که کاربران زیادی در آن در حال تعامل با یکدیگر هستند؛ آشنایی به قابلیت‌ها و ترفندهای اینستاگرام پایه و اصول استفاده از آن است! در مقاله بعدی نیز برخی دیگر از ترفندهای ضروری اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید یک کاربر حرفه‌ای اینستاگرام باشد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *