باتوجه به گسترش ویروس ها و بد افزارهای اندروید ، آنتی ویروس ها نقش اساسی و مهمی در برنامه های یک گوشی اندرویدی دارد و انتخاب یک آنتی ویروس به روز و قوی می‌تواند از خطر ویروسی شدن اندروید جلوگیری کند. با توجه به مهم بودن این موضوع ، آنتی‌ویروس‌های زیادی منتشر شده‌اند که ما در این مطلب جدیدترین و بهترین آنتی ویروس های اندروید را معرفی می کنیم.

 ۱ ـ Free Antivirus 2018 – MAX Security

این اپلیکیشن را می‌توان به عنوان برترین آنتی‌ویروس نام برد . Free Antivirus 2018 – MAX Security  توسط شرکت ONE APP Ltd  تولید شده است . این برنامه بعد از نصب قابلیت این را دارد که انواع ویروس‌ها و بد افزارهای گوشی شما را شناسایی کند و آن‌ها را از بین ببرد . دیگر خوبی‌های این اپلیکیشن شناسایی تبلیغات مزاحم ، کم شدن حجم اینترنت ناخواسته و انواع تروجان‌ها است که کمتر آنتی‌ویروسی این قابلیت‌های مهم را داد.

با استفاده از این برنامه می‌توان امنیت موبایل را تا حد زیادی ارتفاء داد ، به محض وارد شدن فایل ویروسی به شما اخطار می‌دهد و شما می‌توانید آن را حذف کنید. این برنامه امکانات قوی دیگری از جمله افزایش سرعت سیستم عامل اندروید با روش حذف‌ یا اضافه و یا خنک کننده‌ی قدرتمند باتری و سی پی یو را دارد که خود به ارزش این برنامه می‌افزاید.

در آخر این برنامه را می توان جزو آنتی ویروس‌های برتری که به تازگی منتشر شده‌اند دانست و از امکانات فروان و امنیت آن استفاده کرد.

 ۲ ـ ShieldApps Anti Malware

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های آنتی ویروس که به تازگی منتشر شده است ShieldApps Anti Malware است. تمرکز سازندگان این برنامه روی انواع تروجان‌ها بوده است و این برنامه به خوبی از گوشی شما در برابر آنها محافظت می‌کند.

یکی از نقاط قوت این برنامه این است که اگر بعد از اسکن گوشی کاربر تروجانی پیدا شد، اطلاعات دقیقی از آن تروجان به شما می‌دهد تا با توجه به نوع تروجان بتوانید بهتر تصمیم بگیرید . اگر مایل به حذف آن باشید بدون اختلال در دیگر اپلیکیشن‌های شما این کار را انجام می دهد.

همانطور که گفته شد این برنامه مجهز به اسکن پیشرفته و قدرتمند برای شناسایی انواع تروجان‌ها است که برنامه‌های مشابه در این سطح از آن برخوردار نیستند اما در مقابل نقطه‌ ضعفی دارد که فقط مخصوص تروجان‌ها است و شامل انواع ویروس ها و بد افزارها  نمی‌شود ، بنابراین نمی‌تواند یک آنتی ویروس کامل باشد اما می‌تواند یک آنتی ویروس قوی در زمینه‌ی شناسایی تروجان‌ها باشد.

۳ ـ Zemana Mobile Antivirus

یکی دیگر از آنتی ویروس هایی که به تازگی منتشر شده زامانا است . این آنتی ویروس ، گوشی اندروید را در برابر انواع ویروس‌ها ، تروجان‌ها و بد افزار محافظت می‌کند. یکی از نقاط قوت این برنامه نیاز نداشتن به اسکن دستی و صرف زمان اسکن است چون به صورت پیشرفته در بیست و چهار ساعت گوشی را چک می‌کند و در صورت بروز مشکلی به کاربر گزارش می‌دهد.

از دیگر نقاط مثبت این برنامه می‌توان به جلوگیری از به سرقت نرفتن اطلاعات کاربر اشاره کرد که یک ضد کی‌لاگر قوی دارد که مانع دسترسی افراد بیگانه به گوشی می‌شود. همچنین سرعت برنامه در اسکن پوشه‌ها و اپلیکیشن‌ها بالاتر از اپلیکیشن‌های مشابه است .

از نقاط ضعف این برنامه می‌توان به ضعف آن در پیدا کردن انواع مختلف ویروس‌ها دانست. این برنامه می توانست مانند دیگر آنتی‌ویروس ها ، انواع بیشتری از ویروس را شناسایی کند . با این وجود می‌توان آن را یک آنتی ویروس سریع و کار آمد برای گوشی اندروید دانست هر چند باید بیشتر روی امکانات و شناسایی ویروس‌های مختلف کار شود

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *