سیستم‌عامل مک شما به طور خودکار به شبکه‌های وای‌فای که قبلا به آن‌ها متصل شده بود، وصل خواهد شد. حالا و با شروع به کار مک های سیرا شما قادر خواهید بود که از اتصال خودکار سیستم‌عامل مک خود به شبکه‌های وای‌فای موجود جلوگیری نمایید. در این روش سیستم مک شما شبکه‌های وای‌فای و جزئیات آن‌ها در خود ذخیره خواهد داشت اما تا زمانی که به آن فرمان اتصال ندهید به شبکه‌های مورد نظر وصل نخواهد شد.

این شیوه برای جلوگیری از اتصال به شبکه‌هایی که گهگاه به آن‌ها متصل می‌شوید و یا برای شبکه‌های عمومی که مورد استفاده قرار می‌دهید مناسب است.

در نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل مک شما مجبور بودید برای جلوگیری از اتصال سیستم به شبکه‌ای که از قبل در آن ذخیره شده بود، شبکه را پاک کرده و رمز عبور را برای جلوگیری از اتصال خودکار حذف کنید.

برای این کار در ابتدا امر لازم است پنجره تنظیمات سیستم را از مسیر Apple menu > System Preferences باز کنید.

روی آیکون Network در پنجره تنظیمات سیستم کلیک کنید.

گزینه وای‌فای را در سمت چپ انتخاب کرده و بعد شبکه وای‌فای‌ که می‌خواهید تنظیماتش را عوض کنید را از کادر نام شبکه انتخاب کنید. تیک کنار گزینه Automatically join this network را بردارید. دیگر سیستم مک شما در آینده به صورت خودکار به شبکه مورد نظر متصل نخواهد شد.

البته ویژگی‌های تنظیم اتصال به شبکه وای‌فای در مک به همین جا ختم نمی‌شود و شما می‌توانید شبکه‌های وای‌فای ذخیره شده را با تنظیمات سفارشی‌ساز اولویت بندی کنید به این صورت که سیستم مک شما بر اساس ترجیح بندی‌تان در اتصال به شبکه‌ها از بالای فهرست اقدام به اتصال شبکه‌ها کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *