اضافه کردن فایل جدید به دراپ‌باکس، همیشه نباید از راه‌های معمول آپلود فایل باشد. شما می‌توانید به طرق مختلف فایلی را به پوشه‌های خود اضافه کنید یا حتی از دیگران بخواهید که فایلی را به دراپ‌باکس شما آپلود کنند. اگر تا به حال با این موضوع آشنایی نداشتید، پیشنهاد می‌کنیم به چند روش پیشنهادی ما نگاهی بندازید:

جمع‌آوری فایل با درخواست از دیگران

شما می‌توانید با درخواست از طریق دراپ‌باکس، دسترسی ارسال فایل را به آن‌ها بدهید. در این حالت آن‌ها نمی‌توانند فایل‌های شما را ببینند و تنها می‌توانند فایلی جدید برایتان ارسال کنند. به این منظور ابتدا مطمئن شوید در صفحه‌ی اول دراپ‌باکس هستید، سپس در اکانت خود ورود کرده و به آدرس Files > File Requests بروید و بر روی کلید بزرگ آبی با عنوان Create a file request کلیک کنید.

بعد از مسیری که این باید طی کنید و پر کردن اطلاعات لازم، دراپ‌باکس به شما لینکی می‌دهد که از طریق آن شخص دیگری می‌تواند برای شما فایل ارسال کند.

ذخیره فایل‌های پیوست جی‌میل از طریق افزونه‌ی کروم

Dropbox for Gmail

اگر بر روی مرورگر کروم خود افزونه‌ی Dropbox for Gmail را نسب کنید، می‌توانید فایل‌های پیوست را مستقیما به دراپ‌باکس منتقل کنید. البته این افزونه کاربرد دیگری نیز دارد که اضافه کردن فایل‌های موجود در دراپ باکس، در پیوست ایمیل است. وقتی این افزونه را نصب و فعال می‌کنید، با اجرای دوباره‌ی جیمیل، وقتی روی یک فایل پیوست می‌روید، یک گزینه Save to Dropbox ظاهر می‌شود که با زدن روی آن به راحتی فایل به دراپ‌باکس منتقل می‌شود.

ارسال فایل به دراپ‌باکس از طریق ایمیل

Send to Dropbox

اگر از جیمیل استفاده نمی‌کنید یا مرورگر مورد علاقه‌تان کروم نیست، این سرویس جذاب دراپ‌باکس مختص به شماست. شما با استفاده از ابزار Send to Dropbox به راحتی از هر ایمیل یا هر مرورگری که دوست داشتید استفاده کنید.  وقتی به این سرویس با اکانت خود وارد می‌شوید ، یک ایمیل مختص به شما ساخته می‌شود که اگر ایمیلی را به آن فوروارد کنید، تمام ایمیل به همراه پیوست آن در دراپ‌باکس ذخیره می‌شود.

ذخیره فایل در دراپ باکس با ابزارهای خودکاری همچون IFTTT

IFTTT

عکس، صفحات وب، ویدیو، موزیک یا هر چیز دیگری که بخواهید با استفاده از ابزارهای خودکاری همچون IFTTT یا Zapier به راحتی به دراپ باکس منقل می‌شوند. در واقع شما دستورهای خودکاری در این سیستم‌ها تولید می‌کنند که فایل‌ها یا مطالبی را به صورت اتوماتیک در بازه‌های مختلف زمانی و از منابع مختلف در دراپ‌باکس برایتان جمع‌آوری می‌کند.

ذخیره فایل از طریق URL

URL to Dropbox

اگر شما یک آدرس مستقیم از فایلی خاص داشته باشید، نیاز نیست آن را دانلود کرده و دوباره در دراپ‌باکس آپلود کنید. برای این کار  کافی است از سرویس آنلاین URL to Dropbox استفاده کنید. برای اینکار ابتدا در سایت عضو شده و بعد از اضافه کردن لینک، آدرس جایی که می‌خواهید فایل ذخیره شود را می‌دهید.  این ابزار امکان دانلود چند گانه فایل‌ها را به شما داده و همچنین یک افزونه نیز برای کروم دارد که کار شما در صورت نیاز، ساده‌تر می‌کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *