احتمالا در مورد تنظیمات پنهان مرورگرهای مهم شنیده‌اید. برای مثال ارتقای برخی ویژگی‌های مرورگر کروم باعث بالا رفتن سرعت آن می‌شود. اگر دوست دارید از تنظیمات و ویژگی‌های پیشرفته‌ای بهره ببرید کافیست این ویژگی‌ها را بشناسید. ارتقا دادن مرورگرها می‌تواند برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان و به طور کلی کاربران حرفه‌ای امری مهم تلقی شود.

Microsoft Edge نسبت به دیگر مرورگرها تازه‌واردتر محسوب می‌شود و البته عقبه‌ی آن به قدیمی‌ترین مرورگر سیستم عامل ویندوز بر می‌گردد. طی جست‌و‌جویی که داشتیم، دریافتیم در مرورگر اج هیچ تنظیمات پنهانی وجود ندارد و از همان میزان امکاناتی برخوردار است که در باقی مرورگرها پیش از این شاهد بودیم. با اینهمه فعال کردن برخی ازین ویژگی‌ها آن را از باقی رقبا متمایز می‌کند.

برای باز کردن نوار آدرس منو در Edge تنظیمات مختلفی خواهید دید که بعضی از آنها فعال هستند و برخی دیگر که به آن‌ها کم‌توجهی شده، غیر فعال هستند

این امکانات متاسفانه برای کاربران عادی خیلی ویژگی‌های هیجان‌انگیزی نیستند اما می‌توانند برای کاربران حرفه‌ای‌تر و یا آن‌ها که استفاده زیادی از اینترنت دارند مفید واقع شوند.

مثل TCP Fast Open  که مهم‌ترین گزینه اینجا  برای فعال کردن محسوب می‌شود، که شما آن را در زیر هدر Networking پیدا خواهید کرد. این روش جدیدی است که برای سرعت بخشیدن به بارگذاری صفحات وب در نظر گرفته شده و کسانی که از آن استفاده می‌کنند، افزایش سرعت در بارگذاری را تایید کرده‌اند. بنابراین از ویژگی‌های این منو فقط برای این گزینه هم که شده استفاده کنید.

TCP Fast Open

اگر دوست دارید اعلان‌هایی که هر وب‌سایتی این روزها ارائه می‌دهد را دریافت کنید، فقط کافیست که گزینه‌ی اعلان‌ها را فعال کنید، همین!

و اگر از دستگاه‌های لمسی استفاده می‌کنید و خیلی از عملکرد Edge در این زمینه رضایت ندارید، در اینجا بخشی برای غیر فعال کردن این امکان وجود خواهد داشت. البته ذکر این نکته هم حائز اهمین است که Edge برای کاربری لمسی بهینه سازی شده و عملکرد فوق‌العاده‌ای در این زمینه دارد.

به طور کلی، منوی مرورگر Edge مانند Chrome یا مرورگر فایرفاکس  هیجان انگیز و جذاب نیست. اما باز هم تنظیمات جالبی دارد که می‌توان از آن استفاده کرد.

انتظار می‌رود در آینده نزدیک، همانطور که Edge پیشرفت می‌کند، ویژگی‌های بهتری نیز به آن افزوده شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *