بازی با PC به اندازه بازی با کنسول سر راست و راحت نیست. اگر دستگاهی گران قیمت نداشته باشید که مطمئن باشید هر چیزی که رویش نصب کنید، اجرا می‌شود، همیشه باید دغدغه این را داشته باشید که آیا دستگاه شما بازی مورد نظرتان را می‌کند یا نه.

ما راه حل‌هایی به شما ارائه می‌کنیم تا به راحتی بتوانید قبل از خرید یا دانلود یک بازی، این موضوع را متوجه شده و اگر مطمئن بودید که بازی روی دستگاه شما اجرا نمی‌شود، قید دانلود آن را بزنید. اما قبل از هر چیز نکته‌ای باید گوشزد کنیم و سپس به سراغ یک راه حل معمول و یک راه حل سریع برویم.

مشکل کارت گرافیک‌های اینتل

اگر از لپتات استفاده می‌کنید، قبل از هر چیز باید بدانید که آیا دستگاه شما از کارت گرافیک داخلی اینتل استفاده می‌کند یا کارت گرافیک اختصاصی دارد. کارت گرافیک‌های داخلی اینتل در اجرای بخشی از بازی‌های جدید مشکل دارند و نمی‌توانند آن‌ها را اجرا کنند.

این لپتاپ‌ها عموما برای بازی نیستند و قیمت پایین‌تری دارند اما این را هم باید در نظر بگیرید که بعضی لپ‌تاپ‌های قوی و مخصوص بازی دارای دو کارت گرافیک هستند که یکی داخلی و دیگری کارت گرافیک اختصاصی است. پس در آن صورت شما مشکلی نخواهید داشت.

دانستن مشخصات کامل دستگاه

روش معمول برای این که بدانید بازی با دستگاه شما سازگار خواهد بود، این است که دقیقا از مشخصات سخت افزاری دستگاه خود باخبر باشید. نکات اصلی در اجرای بازی‌های کامپیوتر قدرت پردازنده و کارت گرافیک و هم چنین میزان رم است. شما این اطلاعات را می‌توانید به شکل‌های مختلف پیدا کنید و اگر لپتاپ داشته باشید که کار آسان‌تر است، چون اطلاعات کامل دستگاهتان به صورت آنلاین یافت می‌شود.

اما اگر PC دارید بهتر است از ابزارهای کوچکی که برای این کار وجود دارد استفاده کنید. برای مثال ما ابزار  Speccy را به شما معرفی می‌کنیم که نسخه رایگان آن کاملا کار شما را راه خواهد انداخت. این برنامه محصول کمپانی است که CCleaner معروف را ساخته. برنامه را از این لینک دانلود کرده، نصب کنید و اجرا نمایید.

در همان صفحه اول شما کاملا جزییات دستگاه خود را می‌بینید که ما دور نکات مهم برایتان خط قرمز کشیده‌ایم. اولی مدل و قدرت پردازنده را به شما نشان می‌دهد، دومی میزان و سرعت رم را و در آخر مدل کارت گرافیک را مشاهده می‌کنید که این مورد بسیار مهم است.

حالا باید صفحه‌ی دانلود و یا صفحه اختصاصی بازی در فروشگاه‌های مختلف همچون استیم را مشاهده کنید و در آن‌جا می‌بینید که سیستم مورد نیاز برای دستگاه قید شده است. در نظر بگیرید که همیشه یک سیستم به صورت حداقلی نوشته می‌شود که در واقع دستگاهی است که می‌تواند بازی را با کم‌ترین حد تنظیمات اجرا کند و یکی سیستم پیشنهادی که به صورت ایده‌آل بازی را اجرا خواهد کرد. شما می‌توانید اطلاعات موجود در آن بخش را با اطلاعات موجود در Speccy مقایسه کنید تا به نتیجه برسید.

راه حل آسان و خودکار

یک راه حل ساده نیز وجود دارد که در آن نیاز نیست چیزی از مشخصات دستگاه بدانید. این راه حل سایت Can You Run است که با رفتن به آن و جستجوی بازی مورد نظر، شما می‌توانید مشخصات دستگاه را با بازی مغایرت داده تا ببینید می‌توانید آن را بازی کنید یا نه.

برای این کار ابتدا باید به سایت بروید وب ازی مورد نظر خود را جستجو کنید، سپس روی Can You Run It کلیک نمایید.

حالا فایلی چند مگی روی دستگاه شما دانلود می‌شود که باید آن را اجرا کنید. این فایل مشخصات دستگاه شما را کسب کرده و سپس این اطلاعات را به سایت بر می‌گدارند.

در نهایت سایت با امتیاز دهی به بخش‌های مختلف به شما می‌گوید که بازی برای شما مناسب هست یا نه. البته در نظر بگیرید که گاها این سایت در مورد این که پردازنده امکان اجرا را دارد یا سیستم عامل مناسب است، دچار مشکل می‌شود. این مورد کم پیش می‌آید، اما اگر دیدید به بخش‌های دیگر امتیاز بالا داد هشد، این موارد را در نظر نگیرید و بازی را دانلود و نصب کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *