اگر به دنبال خرید دوربینی باکیفیت ولی با قیمتی مناسب هستید،حتما این لیست را تا انتها مطالعه کنید. شاید برخی از آن‌ها جدید یا بسیار قوی نباشند، اما همچنان از دوربین‌های خوب و مطرح محسوب می‌شوند.

مهم نیست که برای مصرف عادی یا حرفه‌ای دنبال دوربین می‌گردید؛ در این مطلب برای هر هدفی دوربین مناسب وجود دارد.

Sony Cyber-shot RX100

آخرین نسخه‌ی این دوربین(یعنی RX100 VI) از بهترین‌های نوع خود محسوب می‌شود اما تا حدودی قیمتش بالاتر از بقیه موارد است. اما خبر خوب این‌جا است که RX100 همچنان در بازار موجود است و علی‌رغم نداشتن برخی از قابلیت‌های نسخه‌های جدیدتر، همچنان دوربینی باکیفیت و ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. سنسور ۱.۰ اینچی این دوربین تصاویر بسیار با کیفیتی تهیه کرده و قدرت زوم بالایی دارد. بنابراین استفاده از این دوربین برای سفر، یک انتخاب بسیار مقرون به صرفه است.از عرضه‌ی اولین دوربین مطرح و کوچک سونی مدت زیادی می‌گذرد، اما همچنان هم این دوربین یک گزینه‌ی مناسب برای عکاسی محسوب می‌شود.

  • +سنسور قوی
    +تصاویر بسیار باکیفیت
    -بدون صفحه‌ی لمسی
    -قدیمی

Nikon D3400

اگر قیمت را در انتخاب خود لحاظ کنید، این دوربین در میان DSLRها بهترین است و علی‌رغم ضعف‌های سخت‌افزاری، برای کاربران تازه‌کار بهترین امکانات را در اختیار دارد. سنسور ۲۴MP APS-C این دوربین به آسانی تصاویر بسیار باکیفیتی را ثبت می‌کند و در کنار باتری قوی و لنزهای متعدد، گزینه‌ای عالی برای تازه‌کاران(یا افراد با استفاده‌ی غیرحرفه‌ای) است.

  • +این دوربین را می‌توان بهترین DSLR با توجه به قیمت دانست.
    +آسان
    +تصاویر بی‌نظیر
    -برخی مشکلات در اتصال
    -فاقد صفحه‌ی لمسی

 

  • قیمت در آمازون: ۵۴۶ دلار

 

Panasonic Lumix ZS50 / Lumix TZ70

این دوربین مشهور هنوز هم مطرح است و قابلیت زوم بسیار بالایی را در اندازه‌ی کوچک خود جا داده‌است. همچنین این دوربین هم به صورت اتوماتیک و تنها با یک فشار، و هم به صورت حرفه‌ای و دستی قابل استفاده‌است و برای هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد.

  • +دوربینی کم‌حجم با قدرت زوم بالا
    +زوم تا ۳۰ برابر
    +وای‌فای و NFC
    -بدون صفحه لمسی
    -حالت خام(raw) محدود

 

  • قیمت در آمازون: ۳۹۰ دلار

Canon EOS Rebel T6 / EOS 1300D

این دوربین برای افراد تازه‌کار بسیار مناسب است و مشخصات نه‌چندان قوی خود را با قیمتی ارزان جبران می‌کند. لنز ۱۸MP این دوربین مقداری قدیمی شده‌است و فوکوس آن نیز کمی کند است، اما قیمت آن به عنوان یک DSLR که در حد یک دوربین کوچک معمولی است آن را به گزینه‌ای مناسب تبدیل می کند. ضمنا لازم به ذکر است که این دوربین از نسخه‌ی جدیدتر EOS 4000D نیز بهتر است.

  • +شاید ارزان‌ترین DSLR امروزی
    +آسان
    +کوچک
    -فوکوس ضعیف
    -صفحه‌ی ثابت

Nikon D5300

امروزه مدل‌های D5500 و D5600 به عنوان جایگزین‌های این دوربین عرضه شده‌اند. اما این دوربین نکات مشترک زیادی با نسخه‌های جدیدتر دارد و از سنسور سیستم فوکوسی مشابه بهره می‌برد. همچنین این دوربین نبود صفحه‌ی لمسی را به نوعی با GPS جبران می‌کند و باتری آن همچنان طول عمر بهتری از بسیاری دوربین‌های دیگر دارد. درمجموع شاید این دوربین بهترین و آخرین DSLR نباشد، اما همچنان یک خرید خوب محسوب می‌شود.

  • +با وجود عرضه‌ی دوربین‌های جدیدتر، همچنان یک گزینه‌ی مناسب است.
    +رزولوشن بالا و سنسور قوی
    +مجهز به GPS
    -بدون صفحه‌ی لمسی
    -فوکوس ضعیف

  • قیمت در آمازون: ۵۳۰ دلار

Sony Alpha A7 II

نسخه‌ی A7 III این دوربین از دستگاه‌های مورد علاقه‌ی ما است که قدرتی بالا را با قیمتی بسیار مناسب به کاربران عرضه می‌کند. اما اگر آن دوربین به بودجه‌ی شما نمی‌خورد، نگران نباشید و به سراغ نسخه‌ی قبلی بیایید و علی‌رغم فقدان برخی قابلیت‌ها،‌هنوز هم قوی و باکیفیت محسوب می‌شود و سنسوری ۲۴.۳مگاپیکسلی داشته و در زمینه‌ی فوکوس و لرزه‌گیری بی‌نظیر است. از نظر راحتی این دوربین به نسخه‌ی جدید خود نمی‌رسد ولی قیمت مناسب آن را می‌توان دلیلی برای نادیده گرفتن این مورد دانست. شاید این دوربین از دیگر موارد این لیست گران‌تر باشد، اما به شما قول می‌دهیم که با توجه به قابلیت‌های خود، یک گزینه‌ی عالی محسوب می‌شود.

  • +قدرت بالا در قیمتی نسبتا پایین
    +بسیار قوی
    +کم‌حجم
    -بدون صفحه لمسی
    -دکمه‌های کوچک

  • قیمت در آمازون: ۸۹۵ دلار

 

Panasonic Lumix FZ70 / FZ72

گول قیمت پایین این مورد را نخورید چرا که قابلیت‌های بسیار خوبی در خود دارد. زوم این دستگاه تا ۶۰ برابر است و امکان تصویربرداری غیراتوماتیک و با فرمت Raw را نیز دارد و با توجه به سنسور خود، تصاویر قابل قبولی ارائه می‌دهد. البته این دوربین چندین قابلیت اتوماتیک را نیز در خود داشته و برای استفاده‌ی سطح آماتور بسیار مناسب است.

  • +زوم باورنکردنی ۶۰ برابر
  • +تصویر برداری با فرمت Raw
    -نداشتن وای‌فای
    -EVF با رزولوشن پایین

  • قیمت در آمازون: ۲۹۸ دلار

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *