چندین سال است که فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ روش‌های جدید و خلاقانه‌ای برای افزایش فروش کسب‌وکارها انجام می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ترندهای دیگر تاثیرگذار و جهانی دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ بپردازیم.

بازاریابی چند کاناله، ششمین جایگاه محبوب در حوزه بازاریابی دیجیتال

بازاریابی چند کاناله یکی از ترندهای بسیار محبوب بازاریابی آنلاین است که با استفاده از آن می‌توانید مخاطبان و فروش کسب‌وکار خود را افزایش دهید. بسیاری از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند به جای تمرکز بر روی چند کانال، بر روی یک کانال تمرکز کنند تا بتوانند راحت‌تر آن را مدیریت کنند! به طور مثال فرض کنید کسب‌وکاری بخواهد محصول یا خدمات خود را به فروش برساند و به دنبال راه‌حل زودبازده می‌گردد؛ در اینصورت بودجه‌ای را برای ایجاد کمپین تبلیغات اختصاص می‌دهد و به ایجاد یک کمپین تبلیغاتی می‌پردازد. در نهایت کمپین خود را از طریق یکی از سیستم‌های تبلیغاتی ایجاد می‌کنند و آن را در بسیاری از سایت‌های هدف نمایش می‌دهد. این کسب‌وکار می‌توانست به جای استفاده از تمامی بودجه تبلیغاتی خود در بخش تبلیغات اینترنتی، بخشی از آن را به تبلیغات و باقی بودجه را به سایر کانال‌ها اختصاص دهد. مثلا محتوای تبلیغاتی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند و از لیست ایمیل مخاطبان خود از طریق ایمیل مارکتینگ استفاده کند. اگرچه مدیریت چندین کانال امری دشوار به نظر می‌رسد اما اگر بتوانید تمامی این کانال‌ها به درستی مدیریت و آنالیز کنید میزان فروش شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید سرمایه کسب‌وکار خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

استفاده از بازاریابی چند کاناله تنها برای بستر آنلاین نیست و می‌توانید از آن در در محیط‌های آفلاین نظیر تبلیغات کاغذی بهره‌ ببرید. همچنین استفاده از بیلیبوردهای تبلیغاتی نیز اگر مدیر یک شرکت بزرگ هستید، ارزشمند است اما مشکلاتی نظیر عدم دسترسی به آنالیز تبلیغات محیطی وجود دارند. یک بازاریابی چند کاناله موفق آن است که بتوانید حضور بازاریابان خود اطمینان حاصل کنید که در محیط آنلاین این اتفاق به خوبی قابل اندازه‌گیری و دستیابی است! در محیط آنلاین شما اگر در یک سیستم نظیر گوگل ادورز یا سیستم‌های تبلیغاتی کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید، می‌توانید از نمایش تبلیغات خود، تعداد کلیک، تعداد فروش و تمامی این اطلاعات را به خوبی به همراه داده‌های دقیق در دسترس داشته باشید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

ششمین جایگاه محبوب در بازاریابی دیجیتال و اولین جایگاه در ایران

شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین ابزارهای در دسترس بازاریابان دیجیتال هستند؛ دلیل این موضوع نیز این است که تمام کاربرانی که در اینترنت حضور دارند، حداقل در یک از شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. در ایران نیز بسیاری از کاربران در چندین شبکه‌ اجتماعی حضور دارند که همین موضوع سبب شده تا دیجیتال مارکترها از این حوزه به خوبی استفاده کنند و آن را به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مهم حوزه بازاریابی دیجیتال بدانند. جالب است بدانید طبق نظرسنجی جهانی که بین بازاریابان دیجیتال شده است، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی رتبه ششم در میان ابزارها ترندهای بازاریابی دیجیتال دارد و این ترند رتبه اول را شامل می‌شود.

محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی در میان برندهای همکار به معنای اعتبار بالای برند شما است که کاربران بیشتر از سایت، از طریق شبکه‌های اجتماعی با شما تعامل برقرار می‌کنند. به همین دلیل است که حضور کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی بسیار دیده می‌شود و نمی‌توان از اهمیت این شبکه‌ها چشم‌پوشی کرد! در واقع شبکه‌های اجتماعی محلی برای فعالیت بیشتر کاربران نسبت به سایر کانال‌های آنلاین هستند و می‌توان مخاطبان زیادی را در این شبکه‌ها بدست آورد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در واقع به معنای نمایش و ارائه محصولات یا خدمات کسب‌وکارها به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی است. در دنیا از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به منظور اطلاع‌رسانی و ارائه محتوای مفید به کاربران استفاده می‌شود و هدف نهایی جذب مخاطب است! اما در ایران از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به منظور فروش محصول یا خدمات استفاده می‌کنند. دلیل محبوبیت این روش نمایش تبلیغات گسترده بدون واسطه است که می‌توانید در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید؛ البته در حال حاضر سیستم‌های واسط زیادی وجود دارند که می‌توانید تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و در کمترین زمان ممکن به میلیون‌ها نفر تبلیغات خود را نمایش دهید. همچنین به راحتی می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود در شبکه‌های اجتماعی را آنالیز کنید و اگر بتوانید در اجرای کمپین خود از متخصصین مشاوره بگیرید، به راحتی می‌توانید میزان فروش خود را افزایش دهید. مزیت استفاده از سیستم‌های تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، قابلیت هدفمندسازی تبلیغات است که به مخاطبان هدف شما نمایش داده شود. از طرف دیگر می‌توانید در جشنواره‌های مختلف تخفیف‌های خوبی را از آنها دریافت کنید و هزینه‌های خود را تا حد مناسبی کاهش دهید! جالب است بدانید تبلیغات یکی از مواردی است که بودجه زیادی را از شرکت‌های مختلف به خود اختصاص می‌دهد و بدلیل اهیمیت بسیار زیاد آن، نمی‌توان از اهمیت آن چشم‌پوشی کرد.

در سال‌های اخیر دیجیتال مارکتینگ رشد و توسعه زیادی داشته است و بسیاری از کسب‌وکارهای ترفندهای مختلف آن را برای افزایش فروش که منجر به افزایش درآمد می‌شود را استفاده می‌کنند! در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی تاثیرگذارترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ پرداختیم تا بتوانید در کسب‌وکار خود از آنها استفاده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *