ذخیره کردن فایل‌ها در سیستم عامل iOS همیشه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. مخصوصا برای کسانی که از سیستم عامل اندروید استفاده کرده‌اند، سر و کله زدن با این محدودیت‌ها کمی سخت است. حالا فرض کنید که در اینترنت یک فایل PDF خوب دیده‌اید و می‌خواهید آن را ذخیره کنید تا بعدا بخوانید. برای این کار بهتر است آموزش ما را در این نوشته بخوانید.

آموزش ذخیره فایل‌های PDF در آیفون یا آیپد

برای این کار ابتدا صفحه‌ی PDF را در مرورگر سافاری لود کنید. وقتی لود آن کامل شد، روی آیکون اشتراک گذاری بزنید. جای این دکمه در آیفون و آیپد متفاوت است. در آیفون آیکون اشتراک گذاری را می‌توانید در سمت چپ پایین تصویر ببینید.

در آیپد اما این آیکون در بالا، سمت راست برنامه کنار نوار آدرس است. شما می‌توانید ظاهر آن را در عکس‌های زیر مشاهده کنید.

بعد از این که آیکون اشتراک گذاری را لمس کردید، iOS گزینه‌هایی را برای شما به نمایش می‌گذارد تا بتوانید به وسیله‌ی آن‌ها، صفحه مورد نظر را برای دیگران بفرستید یا در یکی از نرم‌افزارها ذخیره کنید. حتی امکان ارسال لینک آن با ایمیل و پیغام متنی نیز وجود دارد.

صفحه را پایین بکشید تا به برنامه‌هایی که مدنظر دارید برسید.

بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا فایل PDF را به برنامه‌ Books که به صورت پیش‌فرض در iOS وجود دارد بفرستند. وقتی شما روی این برنامه لمس کنید، PDF به آن جا رفته و از این به بعد همیشه می‌توانید از طرق Books آن را مطالعه کنید.

اما از طرفی، خیلی کاربران با برنامه‌هایی همچون Dropbox راحت هستند و ترجیح می‌دهند که PDF را به این برنامه بفرستند تا بتوانند از امکانات آن برای خواندن فایل و همچنین اشتراک گذاری‌اش استفاده کنند. البته قبل از هر چیز باید در نظر بگیرید که این امکان برای Dropbox مجانی نیست و باید بهایی برای آن پرداخت کنید. البته این امکان برای دیگر برنامه‌های ذخیره سازی ابری همچون OneDrive یا Google Drive نیز وجود دارد.

iOS همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا PDF را در برنامه‌ی دیگری به نام Files نیز ذخیره کنید. برای این کار باید موقع اشتراک گذاری صفحه را پایین بکشید تا به گزینه‌ی Files برسید و سپس مسیر مورد نظر برای ذخیره سازی PDF را به آن بدهید.

بعد از اتمام کار شما می‌توانید برنامه‌ی Books یا Files را باز کنید تا به فایل خود دسترسی داشته باشید یا این که از سرویس‌های ابری همچون Dropbox، PDF مورد نظر خود را پیدا کرده و مطالعه کنید. البته با Dropbox، این امکان را دارید که آن را در دستگاه‌های دیگری همچون لپتاپ خود نیز از طریق اینترنت مطالعه نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *