می‌خواهید به توییتر ملحق شوید اما هیچ گونه آشنایی با محیط و کارکرد آن ندارید؟ ما یک آموزش جمع و جور برای شما تدارک دیده‌ایم و از نحوه‌ی عضو شدن تا واژه‌هایی که در این شبکه اجتماعی رواج دارد را به شما توضیح می‌دهیم.

توییتر یک شبکه مجازی فوق‌العاده کارآمد است که اگر حتی به خاطر تفریح یا دنبال کردن شخصیت‌های مختلف به آن مراجعه نکنید، برای کسب و کار خود حتما باید در این پلت‌فرم فعالیت داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا در آخر این نوشته یک توییتری شوید!

نکته: ما در نوشته امروز به نکات فنی و روش ثبت نام و چیزهایی از این قبیل می‌پردازیم، برای شروع محتوا گذاری، بهتر است این پست ما را مطالعه کنید.

۱- ساخت پروفایل

برای شروع شما باید به سایت توییتر رفته و با زدن روی گزینه‌ی Sign up، ساخت پروفایل در این سایت را آغاز کنید.

اسم، شماره تلفن و تاریخ تولد، گزینه‌هایی هستند که شما باید طی کنید. اگر می‌خواهید به جای شماره تلفن از ایمیل استفاده کنید، روی گزینه‌ی Use email instead بزنید.

گزینه‌های بعدی را رد کنید و در نهایت دوباره Sing up را بزنید. حالا بسته به این که ایمیل یا شماره تلفن را انتخاب کرده‌اید، یک کد تایید برایتان ارسال می‌شود که باید آن را در این بخش وارد کنید.

حالا یک پسورد برای اکانت خود در نظر بگیرید. داشتن حروف کوچک و بزرگ و علامت و عدد، امنیت بیشتری را برای اکانت شما همراه خواهد داشت.

حالا وقت آن رسیده تا یک عکس برای پروفایل خود انتخاب کنید. البته می‌توانید با زدن Skip for now از این بخش رد شوید، اما داشتن عکس هم برای پروفایل‌های شخصی و هم پروفایل‌های کاری، واجب است. در وسط تصویر روی + کلیک کرده وآدرس عکس خود را بدهید. سپس اندازه عکس خود را تایید کرده و Apply را بزنید. سپس Next را بزنید.

حالا وقت آن رسیده کمی در مورد خودتان بگویید و بخش بایو را پر کنید. مثل هر پیغام توییتری، شما برای معرفی خود، گذاشتن لینک یا چیزهای دیگر تنها ۱۶۰ کاراکتر فرصت خواهید داشت.

در بخش‌های بعدی از شما پرسیده می‌شود چه علاقه‌هایی دارید تا اکانت‌هایی را برای فالو کردن به شما پیشنهاد کند. اگر راغب بودید، می‌توانید آن‌ها را پر کنید یا این که Skip را بزنید.

به توییتر خوش آمدید!

چند نفر را فالو کنید

خب شما به تنهایی یک اجتماع نخواهید بود و برای این که بتوانید رابطه‌هایی را در این شبکه اجتماعی تشکیل دهید، باید کسانی را فالو یا دنبال کنید. برای این کار شما باید کاربر مورد نظر خود را پیدا کنید. در سمت بالای تصویر روی Search Twitter کلیک کرده و نام کاربری یا اسمی که در نظر دارید را جستجو کنید. نام کاربری در توییتر به صورت @username نوشته می‌شود. برای مثال ما در عکس زیر به دنبال یکی از بازیگران هالیوودی گشته‌ایم.

برای این که کاربر مورد نظر را فالو کنید، باید روی کلید Follow بزنید. یکی از نکاتی که این جا در مورد توییتر یاد می‌گیرید، تیک آبی است. این تیک به معنی تایید کاربر از طرف توییت راست. یعنی میان این همه اکانت، پروفایل اصلی لئوناردو دی کاپریو، همانی است که تیک آبی دارد و نام کاربری آن @LeoDiCaprio بوده که ما او را فالو کردیم. شما با کلیک روی اکانت، می‌توانید به پروفایل او بروید.

بعضی واژه‌ها که باید معانی آن‌ها را بدانید

  • هشتگ #

کاربرد هشتگ‌ها در توییتر همانند کاربردی است که در سراسر اینترنت دارد. به زبان ساده هشتگ برچسبی است که در نوشته‌ها لحاظ می‌کنند و کاربران می‌توانند با دنبال کردن هر برچسب، نوشته‌هایی که در هر کدام از آن استفاده شده را پیدا کنند.

  • ریتوییت

بازنشر دوباره هر توییت را ریتوییت می‌گویند. با زدن روی دکمه ریتوییت زیر هر پست، توییت با نام کاربری کسی که آن را توییت زده، در صفحه پروفایل شما به نمایش در می‌آید.

  • فیو

همان لایک در اینستاگرام است. در واقع شما با فیو کردن، می‌گویید که توییتت را پسندیدم.

  • منشن @

همانطور که گفتیم، نام کاربری به صورت @username می‌آید. حالا اگر شما می‌خواهید از کسی در توییت خود اسم ببرید، می‌توانید نام کاربری او را بزنید تا دیگران هم به پروفایلش دسترسی داشته باشند، هم خود او از توییتی درباره‌ی خود مطلع گردد. به این کار منشن کردن می‌گویند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *