جوملایک سیستم مدیریت محتوا فوق العاده تحت وب است که در ساختن وب سایت و دیگر برنامه‌های تحت وب به شما کمک می کند. مهم‌تراینکه جوملا یک برنامه open source است که به طور رایگان دراختیار همه قرار دارد.امروزه جوملا در بسیاری از طراحی سایت  به کار می رود. بسیاری از طراحان سایت برای ساده کردن کار طراحی سایت خود، از این cms های آماده استفاده می نمایند تا بتوانند سایت را به راحتی مدیریت و بروزرسانی کنند.در این مقاله و مقالات بعدی به صورت مختصر با ماهیت کلی و تاریخچه جوملا آشنا خواهید شد و توضیحاتی در مورد ویژگی‌های جوملا در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید بدون هزینه سایت خود را راه‌اندازی کنید.

تنظیمات سفارشی

این بخش نیز برخی دیگر از تنظیمات مهم سیستم مدیریت محتوای جوملا را نمایش می‌دهد که می‌توانید سازگاری هاست خود با جوملا را بررسی کنید.

  • پرشین تولز در راستای برقرای ارتباط امن کاربر و وب سایت با همکاری شرکت‌های اروپایی اقدام به فروش گواهینامه SSL برای  وب سایتهای ir یا دامنه های gtld می کند.
  • حالت ایمن: با استفاده از این گزینه می‌توانید اتصال ایمن یا پروتکل HTTPS را بر روی سایت خود فعال کنید تا کاربران راحت‌تر بتوانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند. استفاده از گواهی SSL در سئوی سایت نیز تاثیر زیادی دارد و از آنجا که گوگل به کاربران خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهد، استفاده از SSL نیز امنیت کاربران را تامین می‌کند و گوگل به چنین سایت‌هایی رتبه بسیار خوبی می‌دهد. این فاکتور در چند سال اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است و متخصصان سئو آن را به عنوان یک فاکتور مهم در نظر می‌گیرند! بنابراین اگر در سایت خود از SSL استفاده کنید، رتبه بسیار خوبی از سمت گوگل در صفحه نتایج گوگل دریافت خواهید کرد.
  • روش ها و تکنیک های انتقال سایت به HTTPS
  • نمایش پیام های خطا: یکی از امکاناتی که اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا دارند، قابلیت بررسی پیام‌های خطا است! گاهی در سایت‌ها مشکلاتی بوجود می‌آید که نیاز به بررسی خطاها هستید و این ابزار به Debug معروف است. در صورت بروز مشکل می‌توانید این ابزار را فعال کنید و مشکلات سایت را رفع کنید. در این بخش به شما نشان می‌دهد که این ابزار در سایت فعال یا غیرفعال است و پیشنهاد می‌کنیم حتما در صورتی که مشکلی وجود ندارد این ابزار را غیرفعال کنید. در صورت فعال بودن این ابزار سایت عملکرد صحیحی نخواهد داشت و منابع سرور شما بیش از حد استفاده خواهند شد.
  • آپلود فایل‌ها: در این بخش می‌توانید قابلیت آپلود فایل در جوملا را فعال کنید تا بتوانید در سایت خود محتوای موردنظر خود را آپلود کنید. قابلیت آپلود و بارگذاری فایل در سیستم‌های مدیریت محتوا یکی از مهم‌ترین مواردی است کاربران به راحتی می‌توانند محتوای خود را در سایت آپلود کنند.
  • زمان اجرا: یکی از محدودیت‌هایی که سرور برای سایت‌های درنظر می‌گیرد، زمان اجرا است! اگر فرآیند عملکرد یک مورد بیش از زمان تعیین شده باشد، عملکرد غیرفعال می‌شود و باید مجدد تلاش کنید؛ در واقع این غیرفعال‌شدن عملکرد به دلیل این است که به سرور شما فشار وارد نشود.
  • عوامل موثر در سئو را از دیدگاه موتورهای جستجو بدانید –بخش اول
  • پشتیبانی ازZIP: در برنامه‌نویسی سیستم مدیریت محتوای جوملا بخشی برای آپلود فایل در نظر گرفته شده است! در این بخش برخی از پسوندهایی که احتمال بروز مشکل توسط آنها وجود ندارد در نظر گرفته شده است و پسوندهای زیادی وجود دارند. فایل Zip یکی از فایل‌های بسیار پرکاربرد است که به کاربران اجازه ایجاد فایل‌های فشرده را می‌دهد. با استفاده از این بخش می‌توانید ببینید که امکان آپلود چنین فایل‌هایی در نظر گرفته شده است یا خیر! اگر نیازی به استفاده از این نوع پسوند ندارید می‌توانید از طریق قابلیت‌‌های هاست غیرفعال کنید اما پیشنهاد ما این است که حتی اگر به آن نیاز ندارید، آپلود آن را غیرفعال نکنید.

جوملا یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که با استفاده از آن قادر به ایجاد یک سایت بسیار حرفه‌ای، قدرتمند و بهینه برای موتور جستجو راه‌اندازی کنید. با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا قادر به راه‌اندازی انواع وبسایت با قابلیت‌های مختلف خواهید بود که از این نظر یکی از برترین سیستم‌های سایت‌ساز در سراسر دنیا به شمار می‌آید. این سیستم اپن‌سوری بوده و امکان توسعه توسط برنامه‌نویسان تحت وب را دارد. در این مقاله به بررسی برخی از بخش‌های این سایت‌ساز قدرتمند پرداختیم و در مقالات بعدی به بررسی بخش‌های دیگر این CMS قدرتمند و حرفه‌ای خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *