اگر از طرفداران بخش آموزش پرشین‌تولز هستید، حتماً بخش‌های قبلی مجموعه مقالات فاکتورهای مهم سئو را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این مباحث بپردازیم!

روش‌های سئوی کلاه خاکستری در سایت چه چیزهایی هستند؟

در دنیای وب هر روز وب سایت های زیادی ایجاد می شود، اما به همان صورت نیز وب سایت های زیادی دیگر قعالیت نمی کنند. شما می توانید توسط ابزارهای domain expire که هم در سایت nic.ir و هم سایتهای مشابه خارجی هست لیست آخرین دامنه های اکسپایر شده امروز را ببنید. بعد با یک بررسی ساده دامنه هایی که با موضوع کاری شما یکی هستند را بخرید و سایتی کوچک روی آنها تولید کنید و با نوشتن چند مقاله مرتبط به وب سایت خود لینک دهید. از طرفی با ساخت شبکه های اجتماعی و انتشار لینک صفحات سایتتان در آنها می توانید بهترین لینک سازی خارجی را انجام دهید. قبل از انجام این کار در خصوص هر شبکه اجتماعی که می خواهید در آن پروفایل و یا صفحه تجاری بسازید تحقیق کنید. در گزینه دوم اشاره کردیم که برای وبسایتتان در هر شبکه اجتماعی یک صفحه ایجاد کنید و لینکهایتان را در آنجا انتشار دهید. حال اگر این صفحات مشترکینی داشته باشند که روی لینک های شما کلیک کنند ارزش کار شما صد چندان خواهد شد. برای اینکار باید اصول کار و فعالیت در هر شبکه اجتماعی را یاد گرفته و با استفاده از آن اقدام به جذب مشترک یا همان فالوور بکنید.

در سایت خود امکان درج دیدگاه را اضافه کنید. درج دیدگاه می تواند صفحه شما را بروزرسانی کنید. همچنین برای پاسخ به مخاطبان اگر پاسخ به صفحه ای دیگر ربط دارد لینک آن را در کامنت بگذارید. کامنت گذاری فقط به سایت خودتان بر نمی گردد. می توانید با کامنت گذاری در سایت های پربازدید و استفاده از نام و خدمات خود و حتی با دادن آدرس سایت، جایگاه بهتری برای سایتتان رقم بزنید. سعی کنید از کلمات کلیدی و کلمات مرتبط با آنها در متن و عناوین صفحه خود استفاده کنید. این کار باعث می شود گوگل متوجه شود که شما دارید در چه خصوص صحبت می کنید. مثلا وقتی شما در خصوص سئو مطلب می نویسید، سعی کنید چند بار از طراحی سایت و بهینه سازی و موتور های جستجو نیز صحبت کنید تا بار مطلب شما بیشتر شود. یک روش دیگر برای جذب بازدید، استفاده از خبرنامه سایت های مرتبط یا پربازدید برای جذب بازدید و مشتری است.

این یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی است. زیرا که هم می تواند مشتری را به سایت شما بیاورد، هم اینکه باعث می شود شما بازدید فوق العاده ای از این تبلیغ بگیرید. ساخت پروفایل در سایتهایی مثل آمازون یا ترلو می تواند با دادن لینک برای شما همراه باشد. با اینکار شما یک پروفایل ساخته اید و می توانید در آن راجع به خود و فعالیتتان صحبت کنید و در بخش تماس آدرس وبسایت خود را وارد نمایید. یکی از بهترین سایتهایی که شما می توانید در آن به اینکار بپردازید انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ می باشند. این سایتها هم به زبان فارسی و هم به زبان های دیگر وجود دارند و شما با کمی کار در آنها می توانید از طریق بخش امضاء و آدرس سایت در پروفایتان، و حتی درج موضوع اقدام به لینک سازی و معرفی سایت خود کنید.

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری خرید ورودی گوگل در برخی از زمان های سال است. فرض کنید عید نوروز می شود! یا اینکه به یک جای سال میرسیم که تعطیلاتی پشت سر هم داریم. اگر سایت شما روزانه ۵۰۰ بازدید داشته باشد در چنین مواقعی از سال دارای افت شدید ورودی می شود و این روی رنک و جایگاه سایت شما تاثیر می گذارد. چرا؟  یک سایت موفق و رو به جلو وبسایتی است که ورودی های آن یا نسبت به قبل مساوی یا بالاتر باشد، اگر افت داشته باشید یعنی کاربران از سایت شما خوششان نمی آید و گوگل فکر می کند علاقه آنها نسبت به سایت شما کم می شود. در این مواقع بهتر است بازدیدی به اندازه افت احتمالی خریداری کنید تا در آن زمان پس رفت نکنید. وقتی دارید لینک سازی داخلی می کنید حتما لینک هایی بسازید که کاربران روی آنها کلیک کنند. این کار را با ساخت دکمه انجام دهید یا در متن بنویسید حتما مقاله فلان را مطالعه فرمایید یا برای درک بهتر این موضوع مقاله فلان را مطالعه کنید.

لینک سازی داخلی موقعی جواب می دهد که کاربران مراجعه کننده به سایت نیز روی آنها کلیک کنند. این روزها با هوشمند تر شدن الگوریتم های موتورهای جستجو , افرادی که در این الگوریتم های هوشمند ضعفی پیدا می کنند , خود باید فردی بسیار باتجربه و در عین حال بسیار باهوش باشند . این افراد معمولا با آپدیت های جدید در الگوریتم های موتور های جستجو روش های خود را نیز به روز می کنند و در صدد پیدا کردن ضعفی جدید از موتورهای جستجو بر می آیند . همیشه بین سئو کارهای کلاه سیاه و موتورهای جستجو جنگی وجود دارد . در برخی از اوقات موتور های جستجو برنده و در برخی از اوقات برنده سئو کار کلاه سیاه می باشد . البته زمانی که در این رقابت ها موتورهای جستجو برنده شوند نتایج به دست آمده از سئوی کلاه سیاه به شدت افت پیدا کرده و رتبه های بدست آمده همه به یکباره به فنا خواهند رفت . به هر حال ریسک این روش از سئو بسیار بسیار بالا می باشد. کلا از نظر گوگل هر لینکی که به صورت طبیعی داده نشود، غیرقانونی است. آقای گوگل بر این اصل معتقدند که در فلسفه بهینه سازی سایت کاربران خودشان باید به مطالب سایت شما لینک دهند . اما حالا شما صبر کنید تا یک آدم دلسوز پیدا شود شاید به شما لینک دهد !!! امیدوارم پیدا شود 😉 البته اگر واقعا شما مطلبی منحصر به فرد و یا عجیب و غریب تولید کنید من شخصا حاضرم در وب سایتم به شما لینک دهم . به هر حال همه این ها را گفتم تا شما بدانید که لینک مثل حق می باشد . لینک دادنی نیست , بلکه لینک گرفتنی است . در مقاله بعدی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *