بالاخره و پس از ماه‌ها انتظار اپل دیشب در مراسمی که در مقر جدید این شرکت برگزار شد از آیفون‌های جدید خود رونمایی کرد. طراحی آیفون X دقیقا با آن چه که ماه‌ها در شایعات شاهد آن بودیم منطبق بود یعنی یک گوشی با نمایشگر بدون حاشیه که تنها بخش کوچکی از بالای تصویر به دوربین سلفی و سیستم حسگرها اختصاص یافته است.

بدنه این آیفون در جلو و پشت از شیشه ساخته شده که در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای به بازار عرضه می‌شود. آیفون X به نمایشگر ۸/۵ اینچی از نوع OLED با رزولوشون ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل مجهز است. همچنین اپل در این آیفون دکمه هوم را به طور کامل حذف کرده و جایگزین آن یک سوایپ از پایین صفحه به بالا است. قابلیت باز کردن قفل آیفون نیز از این پس به جای حسگر اثر انگشت، توسط فناوری جدیدی به نام Face ID انجام می‌شود که تنها با نگاه به موبایل عملیات باز کردن قفل را انجام می‌دهد.

 

 

اپل همچنین نسخه‌های بروز شده از آیفون ۷ و ۷ پلاس را با نام‌های آیفون ۸ و ۸ پلاس رونمایی کرد که پردازنده قوی‌تر و نمایشگر True Tone و دوربین‌های جدید از مهم‌ترین قابلیت‌های آنهاست. این آیفون‌ها از طراحی مشابه نسل پیشین خود پیروی می‌کنند اما اپل نمایشگر آنها را ارتقا داده که می‌تواند به صورت خودکار رنگ‌ها را با نور محیط تطبیق داده تا تصویری با رنگ‌های دقیق‌تر نمایش داده شود.

از تغییرات مهم دیگر در این موبایل، پنل پشتی از جنس شیشه است که امکان استفاده از قابلیت شارژ بیسیم را فراهم می‌کند. خبر خوب این است که اپل از استاندارد Qi  برای شارژ بیسیم استفاده کرده به این معنی که می‌توانید از تمام شارژرهای مبتنی بر این استاندارد رایج برای شارژ آیفون‌های جدید استفاده کنید.

در قلب تمامی آیفون‌های جدید چیپست جدیدی به نام A11 Bionic قرار دارد که دارای شش هسته پردازشی است که دو هسته پرقدرت آن ۲۵ درصد سریع‌تر از چیپست A10 بوده و چهار هسته کم‌مصرف آن ۷۰ درصد سریع‌تر از نسل پیشین هستند.

سنسور دوربین‌ آیفون ۸ نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده و سرعت عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. بعلاوه لرزشگر اپتیکال نیز به این نسخه از آیفون اضافه شده است. آیفون ۸ پلاس هم سنسور تازه‌ای را در خود جای داده و دو لنز با گشودگی f/1.8 و f/2.8 از دیگر ویژگی‌های آن هستند. ضمناً دوربین دوگانه آیفون ۸ پلاس قابلیت جدیدی به نام نورپردازی پرتره دارد که نور تصاویر پرتره را در زمان ثبت به شکل مطلوبی تنظیم می‌کند.

آیفون‌های جدید شرکت اپل قابلیت‌های جدیدی در حیطه واقعیت افزوده ارائه می‌کنند و حسگرهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ بهتری را برای امکان ثبت بهتر حرکت به همراه دارند که این امر در مبحث واقعیت افزوده اهمیت فراوانی دارند.

در پایان در رابطه با آیفون ایکس نیز باید بگوییم این اسمارت فون هم از دوربینی دوگانه با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی بهره‌مند است که هر دوی آنها دارای لرزشگیر اپتیکال هستند. اپل در ساخت این دوربین هم یک لنز با گشودگی f/1.8 را در کنار یک لنز تله فوتو با دیافراگم f/2.4 قرار داده است و در میان دو لنز نیز یک فلاش مجهز به چهار ال‌ای‌دی را تعبیه کرده است.

 

منبع: The Guardian

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *