آخرین نسخه‌ی macOS به تازگی برای دانلود رایگان روی Mac App Store در اختیار علاقمندان قرار گرفت. ظرف سال‌های اخیر سیستم عامل یادشده‌ی شرکت اپل نسبت به همتای موبایلی خود اندکی عقب‌نشینی کرده است؛ High Sierra نیز از این موضوع مستثنی نخواهد بود. بخشی از علت این عقب‌افتادگی به ویژگی‌های فراوان iOS 11 و نیز این حقیقت بازمی‌گردد که macOS 10.13 به‌روزرسانی نه چندان جذابی است که اغلب روی تغییرات ساختاری تاکید دارد.

به گزارش Techcrunch البته به‌روزرسانی اخیر از جهاتی نیز اهمیت دارد. تغییر بزرگی که در این نسخه وجود دارد بزرگ‌ترین به‌روزرسانی معنادار این شرکت برای سیستم فایل اپل ظرف ۳۰ سال اخیر محسوب می‌شود. حتی فکر کردن به آن نیز دیوانه‌کننده است اما تمام به‌روز‌رسانی‌های OS X از همان سیستمی استفاده می‌کردند که شرکت از زمان نخستین روز‌های مک به آن تکیه داشت. این به‌روزرسانی در کوتاه مدت تا حد زیادی برای کاربران غیر قابل رویت خواهد بود، اما کم‌کم کمک می‌کند سیستم عامل مذکور آینده‌ی خود را برای سال‌های پیش رو تضمین کند.

High Sierra یک روش کدگذاری ویدیو برای فناوری ۴k هم با خود به همراه می‌آورد و آغاز عرضه‌ی Metal 2 را نیز رقم می‌زند که در آینده شاهد بهبود‌های گرافیکی خواهد بود. به عنوان مزایای کوتاه‌مدت آن برای کاربر نهایی نیز باید گفت هم Safari و هم Photos ویژگی‌های تازه‌ای دریافت خواهند کرد، از جمله مقابله‌ی بهتر با تبلیغات و گزینه‌‌های پیشرفته‌تر برای ادیت تصویر.

تماشای آمار دانلود این نسخه و مقایسه‌ی آن با نسخه‌های قبل‌تر به نوبه‌ی خود جذاب خواهد بود. واقعیت این است که این نسخه ویژگی آنچنان بزرگ و مشخصی ندارد که کاربران را به آپگرید فوری ترغیب کند. همانگونه که خود اپل نیز اشاره می‌کند، Snow Leopard آخرین نسخه‌ی این سیستم عامل بوده که بیشتر روی به‌روزرسانی بک‌اند تمرکز داشته و خوب نیز فروخته است. از سوی دیگر، بر خلاف به‌روزرسانی سال ۲۰۰۹، High Sierra به طور رایگان برای دانلود در اختیار علاقمندان قرار داده شده و طبیعی است کاربران از چیز‌های رایگان خوششان بیاید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *