اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئوی سایت را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

در نهایت باید توجه داشته باشید که ویدیو مارکتینگ همین حالا و در ابتدای سال ۲۰۱۸ نیز بسیار محبوب و پررقابت شده است. از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا سایت های ارایه دهنده ویدیوهای آموزشی، همگی ویدیو را ابزاری کارآمد برای انتقال پیام خود به مخاطبین میدانند. در این میان مفهومی با عنوان سئو ویدئو نیز بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه است. اولین نکته ای که در ارایه محتوای ویدئویی باید به آن توجه کنیم فضای بارگذاری و انتشار آن است. در حال حاضر یوتیوب را می‌توان دومین موتور جستجوی دنیا بعد از گوگل دانست و در ایران آپارات دومین سایت پربازدید بعد از گوگل است.  این دو ابزار به شما کمک می‌کنند تا هزینه‌های مربوط به بارگذاری و انتشار محتوای ویدیویی خود را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و البته شانس کسب جایگاه در نتایج گوگل را به شدت افزایش دهید.  در حال حاضر در ۵۵ درصد نتایج جستجو حداقل یک ویدیو از طرف گوگل به کاربر پیشنهاد میشود که البته بیشتر آنها از سایت هایی مانند آپارات و یوتیوب هستند. به عبارت دیگر ویدیوهایی که در آپارت و یوتیوب هستند شانس بیشتری برای کسب جایگاه در نتایج گوگل داشته اند. می‌توان گفت تولید و انتشار ویدیو یکی از تکنیک هایی حیاتی برای سئو ۲۰۱۸ است.  با توجه به محدودیت دسترسی کاربران به یوتیوب در ایران، امکانات و تکنیک های سئو ویدیو در آن را بررسی نمیکنیم و از این ابزار عبور میکنیم.  ساخت کانال در آپارات به شما اجازه میدهد علاوه بر سایت خودتان فضایی برای ارایه محتوا و البته دیده شدن داشته باشید. معمولا ویدیویی که در آپارات قرار می‌دهید در مقایسه با زمانیکه خودتان مستقیما در سایت آن را بارگذاری و معرفی کنید، جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب میکند. علاوه براین، زمانیکه کاربران مستقیما در آپارات جستجو میکنند و یا در بخش ویدیوهای مشابه شما شانس دیده شدن خواهید داشت.

گوگل و دیگر موتورهای جستجو بیشتر در جستجوی محتوای با کیفیت، از کلمات کلیدی خاص برای رتبه بندی استفاده می کنند. اما فکر نکنید که فقط کپی کردن هر ویدیو روی صفحه شما ضرورتا به این موضوع کمک خواهد کرد. همانند هر محتوای دیگری، ویدیو باید اطلاعاتی مرتبط و جالب داشته باشد. برخی از بهترین شیوه های توصیه شده برای SERP ویدیو در پایین آورده شده است: آن‌ها را تا حد امکان کوتاه ضبط کنید: میزان تاثیرگذاری و تمایل بیننده پس از ۳ دقیقه کاهش پیدا می کند، بنابراین طول ویدیو خود را بر اساس آن تنظیم کنید. قطعه هایی غنی از ویدیو ایجاد کنید. این نوع فیلمبرداری در کنار توضیحات محتوا در صفحه باعث می شود میزان تاثیرگذاری ویدیوی شما در میان رقبای دیگر به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد. متن مکالمات موجود در ویدیو را زیرنویس کنید. شما نمی‌توانید تمام اعتماد خود را به گوگل برای تجزیه و تحلیل محتوای ویدیوی خود معطوف کنید. انتقال محتوای ویدیوی شما از این طریق برای بیننده آسان تر و قابل فهم تر است.  نرخ کلیک (CTR) نسبت کاربرانی است به تعداد کل کاربران یک صفحه که بر روی لینک خاصی کلیک کرده یا ایمیل یا تبلیغاتی را مشاهده می کنند. فیلم ها باعث افزایش و بهبود CTR صفحات شما می شوند. زیرا آنها جلب توجه می کنند و بیشتر از یک دسته متون و عکس تاثیرگذار خواهند بود. مزایای اضافی را می‌توانید با استفاده از یک ویدیو قرار داده شده در وب سایت یا صفحه خود بدست آورید. نرخ خروجی با عدم سازگاری نتایج جستجو با کلمات کلیدی جستجو شده توسط شما اندازه گیری می شود، در حالی که زمان تعامل ، سطح تعامل با محتوای مناسب را اندازه گیری می کند. زمان تعامل طولانی (حداقل ۱-۲ دقیقه) نشانه ای از نتایج جستجوی مناسب است. هنگامی که نرخ خروجی شما کاهش می یابد و زمان اتمام جستجو شما افزایش می یابد، گوگل سایت شما را برای جستجوهایی که حاوی کلمات کلیدی شما هستند، انتخاب می کند. هنگامی که Wistia در سال ۲۰۱۶ در بین ۱۰۰ صفحه برتر جستجو شده قرار گرفت ، روند جالبی بین سایت ها مرسوم شد. “مردم ۲٫۶ برابر وقت بیشتری صرف صفحات با ویدیو در مقایسه با صفحات بدون ویدیو می کنند”. “زمان صرف شده در سایت ” یک معیار کیفیت و ارتباط است.

با استفاده از فیلم ها در مقابل متن تقریبا سه برابر تعداد پیوندها افزایش می یابد. چرا؟ از آنجا که مردم دیدن ویدیوها را به خواندن متن ها ترجیح می دهند، قطعا تمایل بیشتری به اشتراک گذاری آنها نیز در مقایسه با متن ها خواهند داشت.  شما نمی توانید قدرت ویدیو را در استراتژی آنلاین خود نادیده بگیرید. آمار ثابت کرده اند که ویدیوها باعث افزایش مشارکت کاربران می شود که منجر به ایجاد ترافیک بیشتر، لینک های بیشتر، ذخیره سازی بیشتر و رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی گوگل می شود.  یک استراتژی بهینه سازی سایت باید شامل ویدیو باشد که بیشترین تاثیر را داشته باشد سئو نوین برای رشد می تواند به شما در ایجاد استراتژی مناسب کمک کند. ما می توانیم به شما در ایجاد یک حضور آنلاین کمک کنیم که علاقه مشتری را به خود جلب کند، این موضوع به شدت توسط موتورهای جستجو در رتبه بندی مورد توجه قرار می گیرد و شما را به صورت آنلاین پیدا می کند. سئو نوین برای رشد می تواند به شما کمک کند سئو خود را با یک برنامه ای که برای کسب و کار شما کار می کند، بهبود دهید.

در نهایت به این آمار هم توجه داشته باشید

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Hubspot در سال ۲۰۱۶، ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی، حداقل یک ساعت در هفته از وقت خود را صرف تماشای محتوای ویدئویی در فیس بوک و یوتیوب می کنند. Snapchat از فیس بوک در این قلمرو پیشی می گیرد و کاربران در حال مشاهده حدود ۱۰ میلیارد ویدیو در روز هستند. تماشاگران فقط محدود به ویدیو نیستند و برخی زمان خود را به خواندن متن ها و دیدن عکس ها اختصاص می دهند. اما اغلب آنها زمان بیشتری را صرف دریافت و تماشای پیام های ویدئویی می کنند.در مقاله بعدی به بررسی این بحث می‌پردازیم!

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *