قدم اول برای داشتن یک کسب‌وکار آنلاین، طراحی یک سایت است! اگر بدون داشتن سایت ادعای داشتن یک کسب‌وکار آنلاین را دارید، حتما بر روی شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند که قابلیت توسعه نخواهد داشت! در واقع در شبکه‌های اجتماعی شما تنها یک مصرف‌کننده هستید که برخی امکانات را در اختیار شما قرار داده‌اند و شما نمی‌توانید از ابزارهای دیگری استفاده کنید. البته فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در کنار سایت مربوط به کسب‌وکارتان اهمیت زیادی دارد و هر دوی آنها را باید در کنار هم استفاده کنید. تمام این موارد صحبتی بود تا از اهمیت داشتن سایت در کسب‌وکار آنلاین خود مطلع شوید و البته این مسئله را در نظر بگیرید که منظورمان از داشتن سایت، داشتن یک سایت خوب است تا بتواند نیاز کاربران را پاسخ بدهد! در واقع اگر قرار است یک سایت نامناسب که پاسخ‌گوی نیاز کاربران نیست را برای کسب‌وکار خود راه‌اندازی کنید، بهتر است فعالیت خود را تنها بر روی شبکه‌های اجتماعی ادامه دهید؛ در این‌صورت قطعا نسبت به زمانی که یک سایت نامناسب برای کسب‌وکار خود داشته باشید، موفق‌تر خواهید بود. داشتن یک سایت خوب برای کسب‌وکار سبب می‌شود تا اگر کاربران وارد سایت شما شدند، با علاقه زیادی در آن عضو شوند و از خدمات شما استفاده کنند. در واقع طراحی یک سایت خوب تاثیر زیادی بر روی کاربران می‌گذارد و سبب می‌شود تا بتوانید فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهید.

تاثیر طراحی نامناسب یک سایت بر روی کسب‌وکارها

طراحان وبسایت همیشه درباره اهمیت طراحی یک سایت خوب صحبت می‌کنند اما کسب‌وکارها از گذشته تا کنون در مقابل هزینه‌های طراحی مجدد و بهینه‌سازی سایت خود مقاومت کرده‌اند! در دنیای فناوری و تکنولوژی امروزی، داشتن یک سایت قدرتمند و حرفه‌ای اهمیت بسیاری بیشتری نسبت به وضعیت نمادین آن کسب‌وکار دارد. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی اهمیت داشتن یک سایت قوی و همچنین تاثیرات طراحی نامناسب یک سایت برای کسب‌وکارها بر روی آن کسب‌کار بپردازیم.

قدم اول: چرا قطع ارتباط صورت می‌گیرد؟

بسیاری از کسب‌وکارها با اهمیت و ارزش طراحی یک سایت آشنا هستند اما هنوز هم در زمینه سرمایه‌گذاری بر روی زمان و سرمایه خود را از دست می‌دهند؛ در ادامه به بررسی چند دلیل می‌پردازیم.

  • روحیه‌ی کارآفرینی مزاحم: کسب‌وکارهای تازه‌کار و کوچک حاصل افکار و تجربیات افراد و صاحبان آن کسب‌وکارها است. مدیران این کسب‌وکارها روزها و ماه‌ها بر روی محصول خود و پرورش آن فکر می‌کنند و هدف آنها بدست گرفتن بازار هدف در میان رقبا است. در چنین کسب‌وکارهایی معمولا مدیران کسب‌وکارها از مرحله پرورش تا مرحله تولید و ارائه محصول مدیریت کرده‌اند! اکنون که نوبت مدیریت یک سایت رسیده است، آنها فکر می‌کنند که بتوانند سایت خود را مدیریت کنند و سبب بروز روحیه کارآفرینی مزاحم در کسب‌وکار می‌شود.
  • محدودیت بودجه و سرمایه: در کسب‌وکارهای کوچک کنار گذاشتن هزینه‌های اضافی برای مصرف آن در بخش طراحی سایت بسیار خوب و یک گزینه موثر است.
  • عدم آگاهی صاحبان کسب‌وکار: بسیاری از مدیران کسب‌وکارهای مختلف از اهمیت داشتن یک سایت باکیفیت و قدرتمند آگاه نیستند! با همین دلیل است که آنها امتیاز حضور در میان رقبای خود را از دست می‌دهند و داشتن یک سایت باکیفیت همانند یک کلید رقابتی در دستان شما است.

چه مواردی سبب بروز طراحی بد می‌شوند؟

طراحی یک سایت بد ، فرمول و شناسه مشخصی ندارد و هر کسب‌وکاری ممکن است با چنین مشکلی مواجه شود. برخی از کسب‌وکارها ایده‌های بسیار خوبی دارند اما در مرحله اجرا نمی‌توانند خیلی موفق باشند؛ چنین کسب‌کارهایی در میدان رقابت با سایر کسب‌وکارهای همکار نمی‌توانند؛ این مسئله در حالی است که برخی دیگر از کسب‌وکارها علاوه بر اجرای نامناسب، ایده‌های خوبی نیز ندارند! آیا فاکتورهای سئو و بهینه‌سازی سایت سبب شده است تا کسب‌وکارهای با ایده خوب شانس حضور در موتورهای جستجو را نداشته باشند؟ در ادامه به بررسی چند مورد از مواردی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، خواهیم پرداخت.

ابهام صفحه‌ اول وبسایت

هنگامی که کاربر شما وارد سایت می‌شود، در مرحله اول صفحه اصلی سایت است که توجه کاربر را جلب می‌کند! یک سایت حرفه‌ای و قدرتمند از برخی موارد مختصر و ارزشمند نظیر تصاویر جذاب، تماس با کارشناسان، توضیحات کوتاه درباره کسب‌وکار و… تشکیل شده است. در واقع صفحه ‌اصلی سایت برای ارائه اطلاعات ارزشمند و کوتاه درباره کسب‌وکار به کاربر طراحی می‌شود و طراحی بصری آن اهمیت بسیار زیادی دارد. سایت‌هایی که صفحه اول شلوغی دارند نه تنها نمی‌توانند دید بصری کاربر را به خود جلب کنند، بلکه تجزیه‌وتحلیل آن توسط چشم و مغز انسان مشکل‌تر است! از طرفی چنین سایت‌هایی هیچ‌گاه به اندازه یک سایت ساده و کاربردی قادر به جلب اعتماد کاربران نخواهند بود و با مشکل مواجه می‌شوند.

سایت‌های شلوغ قوانین ارزشمند وجود بخش سفید در صفحات سایت را نقض می‌کنند که وجود چنین صفحاتی برای حفظ توجه کاربران بسیار اهمیت دارد. مغز انسان به سادگی و نظم اشتیاق زیادی نشان می‌دهد و محتوای شلوغ و بیش‌ از حد در یک صفحه از سایت می‌تواند کاربران را از سایت شما دور کند. وجود فضای خالی در سایت به ذهن کاربران کمک می‌کند تا بتوانند محتوایی را که می‌خواهید به آنها ارائه کنید، راحت‌تر درک کنند! در واقع اگر کاربر در حال مطالعه یک مطلب در سایت است، تبلیغات و استفاده از جزئیات زیاد در سایت سبب می‌شود تا ذهن کاربر آشفته شود و سایت را ترک کند.

داشتن یک سایت خوب برای کسب‌وکارهای آنلاین اهمیت بسیار بالایی دارد و البته منظورمان از داشتن سایت، داشتن یک سایت خوب است تا بتوانید به نیاز کاربران پاسخ بدهید. در این مقاله به بررسی معایب داشتن یک سایت بد پرداختیم تا اگر سایت کسب‌وکار شما خوب نیست، تجدیدنظری درباره‌ آن داشته باشید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *