در این مقاله به معرفی ۷ نرم‌افزار محبوب ویندوز می‌پردازیم که برای کاربران تازه‌وارد لینوکس نیز در دسترس بوده و تغییر کاربری به این سیستم‌عامل را آسان‌تر می‌کنند.

Dropbox

Dropbox

این نرم‌افزار ذخیره‌سازی فضای ابری از مهم‌ترین ابزارهای کوچ کردن به سیستم عامل لینوکس است. کاربران به صورت رایگان ۲ گیگابایت فضا در اختیار داشته و می‌توانند با روش‌های متفاوتی آن را افزایش دهند.

برای استفاده از این برنامه کافیست پس از انتقال اطلاعات حیاتی خود به فضای ابری، سیستم‌عامل خود را عوض کرده و دراپ‌باکس را در لینوکس نصب کنید.

Skype

Skype

پس از خریده شدن اسکایپ توسط مایکروسافت، این نرم‌افزار محبوب مجددا به لینوکس بازگشت. نصب این برنامه هیچ پیچیدگی ندارد و کافیست وارد آن شده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا از همه‌ی امکانات آن بهره‌مند شوید.

Audacity

Audacity

کدباز بودن این نرم‌افزار دلیل واضحی بر وجود نسخه‌ی لینوکس آن است. این نسخه‌ی Audacity تفاوت خاصی با نسخه‌ی سیستم عامل ویندوز آن ندارد و برای ادیت صدا از بهترین ابزارهای موجود است. ابزاری که این امکان را به کاربران می دهد تا بر روی لینوکس نیز یک ویرایش حرفه ای و کامل بر روی فایل های صوتی خود اعمال کنند.

Google Chrome

Google Chrome

گوگل‌ کروم هم به شکل معروف خود و هم به شکل کدباز(یعنی مرورگر کرومیوم) برای لینوکس عرضه شده‌است. از بزرگترین مشکلات کاربران تازه‌وارد لینوکس، از دست رفتن بوکمارک‌ها است که مرورگر کروم این مشکل را حل می‌کند. کافیست آن را نصب کرده و سپس اکانت گوگل خود را در سیستم‌عامل جدید با مرورگرتان سینک کنید تا هیچ کدام از اطلاعات خود را از دست ندهید.

Thunderbird

Thunderbird

این برنامه‌ی اوپن‌سورس گزینه‌ای عالی برای مدیریت ایمیل‌ها در هر دو سیستم‌عامل است. برای از دست ندادن اطلاعات نیز دو روش در دست است؛ روش ساده‌تر استفاده از IMAP است و روش دیگر نیز بک‌آپ گیری توسط نرم‌افزار.

VLC Media Player

VLC Media Player

این نرم‌افزار مشهور در زمینه پخش ویدیو نیز اپن‌سورس است و بنابراین برای لینوکس عرضه شده‌است. اگر به دنبال نرم‌افزاری رایگان و پرقدرت برای پخش تقریبا هر فرمتی از صدا و تصویر هستید، VLC Media Player را از دست ندهید. امکانات و کدک های موجود در نسخه های سیستم عامل مک و ویندوز در این نسخه نیز به خوبی جا گذاری شده است تا بتوانید هر ویدیویی که از روی اینترنت دانلود می کنید یا به وسیله گوشی تهیه می نمایید به راحتی اجرا کنید.

Steam

اگر نبود بازی از مشکلات اصلی شما با لینوکس است، حتما باید استیم را در نظر داشته باشید. صنعت بازی‌سازی در لینوکس طی سال‌های اخیر رشد به‌خصوصی داشته است؛ اما این صنعت همچنان نیازمند پیشرفت بزرگ‌تری است. برای اطلاع از بازی‌های موجود برای لینوکس، وارد استیم شده و در Library اکانت خود Linux Games را انتخاب کنید. به همین وسیله می توانید بازی های جدید را خریداری کرده، به بازی های آنلاین بپردازید و نسخه های مربوط به لینوکس را خیلی راحت تر و در قالب یک برنامه جامع پیدا نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *